Gå til innhold

kjøpe snikskyter rifle fra nett !

Anbefalte innlegg

hei jeg har lyst på en sniper rifle fra evike.com men er det lovlig i norge??

det er denne jeg har sett meg ut http://www.airsoftpost.com/product_info.php?cPath=21_48&products_id=27711

og ja jeg har tenk og spille krig med den .. skal kansje kjøpe meg http://www.airsoftpost.com/product_info.php?cPath=21_44_211&products_id=31148 i tilleg

fint å kunne gjøre noe annet en og ligge i gresset ..

takk for alle svar :!:

Endret av canaye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Airsoft er en organisert sport i Norge, og det er derfor fullt lovlig for personer over 18 år å skaffe seg våpen og utstyr som medfølger sporten.

Sitat fra NASF (Norges Airsoft Forbund)

Airsoft ble oppfunnet i Japan på 1980-tallet, og mange airsoftvåpen kopierer originalvåpenet ned til minste detalj. I Japan er det forbundt for sivile å eie våpen. Dette forbudet omfatter også paintballmarkører. Airsoft dekket derfor etterspørselen etter realistiske våpen for samlere, og våpen som det går an å spille med, for de som ønsker det.

Airsoftvåpen er ikke designet for å skade, og skyter 6mm runde plastkuler med en utgangshastighet på 70-150m/s. Disse kulene veier 0,12 - 0,40 g. og har derfor liten anslagsenergi. Airsoft er derfor ikke farligere enn for eksempel paintball, og grunnet mindre anslagsenergi er det faktisk mindre smertefullt. Det er selvfølgelig påbudt med briller/maske under alle spill. Og det stilles strenge krav til disse, som må møte internasjonale sikkerhetsstandarder. Alt i alt er nok risikoen lang større for å vrikke ankelen under spill enn å bli skadet av et skudd. Treff skal kjennes, men ikke være smertefullt og lage blåmerker. Fotball, for eksempel, har mye større skaderisiko enn airsoft!

Les mer her: Link

Til nybegynnere anbefales det AEG. En AEG er kort sagt en automat/semiautomat-rifle som går på strøm.

Det anbefales fordi man får et større omfang når man spiller med en slik rifle, enn om man skyter med en boltaction sniper, som gjerne har en fast spillestil.

Endret av NothinDoin™
Lenke til kommentar

skal du snikskytte må du også skaffe deg en ghillie suit ;) det er nesten det viktigste :D

hva det rettslige angår så var det i allefall lov å kjøpe deg så lenge du har fylt 18 og har våpen lisens og fått godtatt søknaden til politiet.

men i den siste tiden har airsoft blitt et stort problem i ungsommsmiljøer så hvordan det ligger ann nå vet jeg ikke :)

dessuten vis du ikke vil ligge i ro er det kansje en bedre ide å kjøpe seg et kompakt maskin gevær som f. eks AK-74su eller tysk HK UMP eller kansje den litt mer spessielle steyr AUG para 9 mm ;P bar noen forslag fra min side ;)

Lenke til kommentar

hva det rettslige angår så var det i allefall lov å kjøpe deg så lenge du har fylt 18 og har våpen lisens og fått godtatt søknaden til politiet.

Tror du har misforstått litt.

Så lenge du er over 18 år trenger du ingen søknad hos politiet. Dette er kun når du er under 18 år, og vil spille i klubb. Da kan klubben, på vegne av deg, søke om dispensasjon til å kjøpe våpen.

Edit: 18, ikke 19 =)

Endret av NothinDoin™
Lenke til kommentar

hvis ikke jeg tar feil skal du søke tilatelse på våpen som trengs krutt til å skyte ut et skudd, og luftgevær som har over 4,5 i kaliber, over 4,5 kaliber på luftvåpen må du søke politi tilatelse på ;)

Altså, hvis du er over 18 kan du kjøpe paintball våpen uten å registrere det.

ganske sikker på at det er sånn det er ;)

Endret av -Mannemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...