Gå til innhold

BK: Field


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det først jeg legger merke til er ledningene som går tvers over bildeflaten. Jeg vet ikke om du har plassert de slik for å skape en slags innramming, men det virker ikke for meg.

 

Jeg kunne tenkt meg mer himmel, slik det er nå så blir bildet veldig flatklemt.

 

Når det gjelder selve motivet, så er det heller ikke så veldig spennende, men et OK eksempel på områder der villa og hage møter jordbruk.

 

Jeg tror at hvis du hadde gått nærmere (stått i veikanten, f.eks.) og brukt en videre vinkel, så ville du unngått lednignene og buskaset på høyre side. I tillegg kunne du fått med mer av himmelen.

Lenke til kommentar

Takk for feedback!

 

Jeg prøvde faktisk å clone vekk ledningene men det gikk ikke helt bra så droppa det.

Jeg tok et bilde fra veikanten også men da ble det ikke den fine grønne busk-kanten i bunnen av bildet.. Men jeg er enig, bildet er bare halvt suksessfullt.. Men får prøve på nytt med et annet motiv.

Lenke til kommentar

Ikke helt enig med de andre (eller iallefall Ingardj) at det er no-no med el-ledninger og stolper. Noen ganger/steder er det ikke til å unngå og da er vel utfordringen mer å prøve å finne en måte å få alt til å harmonere på et vis...

 

Skal være enig i at her fungerer det ikke, inneklemt og ingen linjer som helt innbyr til mer kikking på bildet. I tillegg føles det skjevt(jeg siger iallefall ned til høyre når jeg ser på det) og oversaturert i mine øyne.

Kan vel tenkes at det er jeg som ikke er vant til å se SÅ grønne omgivelser her oppe, men det virker som der er grønnstikk jevnt over.

(f.eks om man ser på vinduet ved det huset på høyre siden...)

 

Du har også en slags form for kromatisk abberasjon på venstre siden, flaggstanga og naturen rundt, i kantene på skogen.

 

Det positive er at det virker ganske skarpt og at du prøver på noe :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...