Gå til innhold

Hvordan kan jeg venne to tisper til hverandre under samme tak?


Anbefalte innlegg

God dag

 

Tidligere lagde jeg en tråd angående en ny Airdale Terrier som har kommet i hus hos meg, og om hvordan jeg skal starte å oppdra den.

 

For en stund siden tok min mor på seg en hund som var bjeffete, den knurret og glefset etter de som klappet og den var generelt sett ikke særlig glad i folk.

 

Men nå er det annerledes, fordi den kan nå klappes osv. Jeg kan også klappe den, men dersom jeg er i nærheten av labbene knurrer den, men vi har metoder for å få henne til å slutte.

 

Problemet er at så lenge begge disse hundene er i nærheten av hverandre begynner den ene å knurre og den andre bjeffer tilbake, og dermed er det et ekte hundeslagsmål i huset her, og taket løfter seg.

 

Den andre hunden er også en airdale, og begge er som sagt tisper.

 

Er det noen måte vi kan venne de til hverandre? Bør vi la de holde på og sloss til de blir leie, eller kan det gå rett og slett jævlig dårlig til slutt?

 

Dette er noe jeg trenger masse hjelp til.

 

Forresten så har jeg lært den andre hunden som er min og sitte :cool: Proooud

 

EDIT: Hunden min (Gaia) er en champion og er vant til å bli håndtert av mennesker, og liker hver og en som kommer nær.

Den andre (Kira) er kun en vanlig hund som jeg sa, ikke er særlig begeistret for andre mennesker eller hunder.

Endret av Ch : )
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svært ofte er det en veldig dårlig idé å gå til anskaffelse av en hund til når du allerede har en problemhund i huset.

 

Dere må overhodet ikke finne på å la dem holde på, da vil antagelig minst en av dem bli skadd.

 

Jeg aner ikke om dette er noe som lar seg løse, men ta i hvert fall kontakt med fagpersoner som kan dette.

Endret av Lekr
Lenke til kommentar

Etter 5 dager i huset og knurring til hverandre har tispene vendt seg til hverandre.

Derimot, når min mor koser med den nye hunden kommer selvfølgelig en sjalu hund bort og skal kose og da begynner de å knurre og deretter glefse hverandre... Men uten min mor i nærheten går de fint sammen allerede : )

Takk for svar !:)

Lenke til kommentar

Svært ofte er det en veldig dårlig idé å gå til anskaffelse av en hund til når du allerede har en problemhund i huset.

 

Dere må overhodet ikke finne på å la dem holde på, da vil antagelig minst en av dem bli skadd.

 

Jeg aner ikke om dette er noe som lar seg løse, men ta i hvert fall kontakt med fagpersoner som kan dette.

 

Jaja, er ikke 2 ustabile fra Lier Psykiatriske som går rundt med skarpladd heller.

Som regel går dette greit, bare følg med litt i starten.

Er det noen problemområder så ta å jobb mye med dette så tidlig som mulig så går det nok helt fint!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...