Oscar2010 Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Hei Jeg ser etter en ny mobil. Har sett på en del forskjellig, men er veldig usikker. Har blant annet sett på sony ericson sine Xperia modeller , hva er forskjellen på den "vanlige" og "mini" modellen, annet enn størrelsen så klart?. Har også vært innom Samsung Wave som har gjort det bra på en del tester, i tillegg til enkelte telefoner. Når det gjelder mitt bruk, vil jeg ha en mobil som er grei å bruke, men som gir litt underholdning når det ikke er andre muligheter, det vil si at det er enkelt å bruke ting som facebook osv gjennom mobilen. Ligger først og fremst på en prisklasse som på max er rundt 3000 - 4000 kr , med Telenor Frihet som ikke har månedspris. Hva er et bra kjøp for meg? Takk for fremtidig hjelp. Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 (endret) Etter kriteriene dine så finnes det utrolig mange gode telefoner. Wave som du nevner er nok et meget godt alternativ som også er svært rimelig. Ellers kan du jo se på HTC Desire som får masse skryt. Endret 5. juli 2010 av REBBERN Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478 Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Har selv HTC Desire og kan anbefale den på det varmeste. Hvordan Facebook/Twitter fungerer vet jeg ikke, da jeg aktivt boikotter disse, men har hørt fra flere at det er utrolig lett på den, og det følger med en rekke programmer, bl.a. Friendstream. Hadde uten tvil valgt Desire om jeg hadde hatt valget mellom X10, X10mini, Wave, Galaxy S, eller hva det nå enn måtte være.. Desire slår alle Android-konkurenter (inkl. iPhone 3Gs) ned i støvlene så det synger..! Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Har selv HTC Desire og kan anbefale den på det varmeste. Hvordan Facebook/Twitter fungerer vet jeg ikke, da jeg aktivt boikotter disse, men har hørt fra flere at det er utrolig lett på den, og det følger med en rekke programmer, bl.a. Friendstream. Hadde uten tvil valgt Desire om jeg hadde hatt valget mellom X10, X10mini, Wave, Galaxy S, eller hva det nå enn måtte være.. Desire slår alle Android-konkurenter (inkl. iPhone 3Gs) ned i støvlene så det synger..! Kan du svare meg på hva som er så mye bedre på HTC Desire utenom Android 2.1 over Sony Ericsson XPERIA X10? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Har selv HTC Desire og kan anbefale den på det varmeste. Hvordan Facebook/Twitter fungerer vet jeg ikke, da jeg aktivt boikotter disse, men har hørt fra flere at det er utrolig lett på den, og det følger med en rekke programmer, bl.a. Friendstream. Hadde uten tvil valgt Desire om jeg hadde hatt valget mellom X10, X10mini, Wave, Galaxy S, eller hva det nå enn måtte være.. Desire slår alle Android-konkurenter (inkl. iPhone 3Gs) ned i støvlene så det synger..! Kan du svare meg på hva som er så mye bedre på HTC Desire utenom Android 2.1 over Sony Ericsson XPERIA X10? HTC Desire vs. XPERIA 10 Les de første innleggene Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Hadde uten tvil valgt Desire om jeg hadde hatt valget mellom X10, X10mini, Wave, Galaxy S, eller hva det nå enn måtte være.. Desire slår alle Android-konkurenter (inkl. iPhone 3Gs) ned i støvlene så det synger..! Unødvendig fanboy utsagn som ikke stemmer, men det tar vi ikke her, da får du heller opprette ett nytt emne hvor du forteller hvorfor Desire er så mye bedre enn de andre... Til trådstarter: Både Desire og SE X10 er gode telefoner begge to som helt sikkert vil falle i smak uansett hvilken du velger. Du kan også se på Samsung Galaxy S, en telefon jeg selv venter på, men denne er nok litt dyrere enn bla. Desire Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 (endret) Dette som folk sier at Desire har AMOLED skjerm og at den er så mye bedre enn XPERIA X10 sin skjerm. Har dere virkelig prøvd en HTC Desire ute i mye sol?. Jeg tror dere burde prøve det før dere sier at AMOLED skjermen HTC Desire har er noe bra. Men, som flere tester viser, så er XPERIA X10 sin TFT skjerm like bra som Samsung Galaxy S sin Super AMOLED skjerm ute i mye lys og sol. Grunnen til at du ser at HTC Desire har bedre fargegjenngivelse enn XPERIA X10 nå er jo fordi XPERIA X10 kjører på 65k farger mot HTC Desire som har 16.7 mill farger. Men denne 65k grensen XPERIA X10 har er på grunn av Android 1.6 sine begrensninger. Så når XPERIA X10 får Android innen utgangen av September, så vil XPERIA X10 også få 16.7 mill farger. Da kan man heller teste HTC Desire sin skjerm mot XPERIA X10 sin skjerm for å se hva som er best. Og ikke nok med det, når vi får Android 2.1, så vil vi få HD opptak (720p) med autofokus under opptak + 30 fps. Og dette vil da bli den Android telefonen med den beste kvaliteten på kameraet og under opptak da. XPERIA X10 er den Android telefonen med det beste kameraet akkurat nå da. Så når XPERIA X10 får Android 2.1, så kommer telefonen til å overgå det meste av alle andre Android mobiler. Selvfølgelig har XPERIA X10 noen negative sider da. Men alle mobiler har negative sider uansett. Endret 6. juli 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Når X10 endelig får Android 2.1 så har vel alle de nyere HTC (Desire, Legend) allerede fåt Froyo, og SE har enn så lenge ikke vist seg å være noen racere på å oppdatere til Android 2.1 og da har jeg dessverre ikke trua på at de vil være noe særlig raskere til å få X10 til å kjøre Froyo. Når jeg kjøpte telefonen som skulle ta over etter min nå pensjonerte 3Gs, prøvde jeg jo såklart X10 kontra Desire, og skjermen til X10 ble faktisk såvidt for stor i henda mine at det ble ubehaglig å ta på skjermen i øvre venstre hjørne. Dessuten er lavere skjermoppløsning (som vil endre seg ved oppdatering) er faktum. Batteritiden var også et avgjørende grunn til at jeg valgte denne telefonen bort. Ellers så har jo X10 en fabelaktig lydkvalitet, det heller ikke glemmes, men en Desire gjør jobben sin, i alle fall for meg! Den X10 telefonen jeg hadde i hånda virka dessuten veldig plastic og knirkete, noe som heller ikke gjorde X10 godt i mine øyne. Årsaken til at jeg ikke ville ha valgt Wave er helt enkelt, uten å ha prøvd det, et nytt operativsystem og alt det medfølger. Tviler på at det vil komme på høyde som Android og iOS4 disse er godt utprøvde og har rikelig med applikasjoner (ganske naturlig siden de er størst/eldst). Har tidl. hatt telefoner med nye OS og har måttet levert inn telefonen gang på gang med feil. På X10 mini blir det etter min mening (ser ingen grunn til å poste andres meninger, de kan jo fint poste de selv!) en alt for liten telefon og følgelig skjerm, men det er jo en smaksak. Samsung har jeg fra tidligere dårlig erfaring med (ser ingen grunn til å gå nærmere inn på det) og derfor unngår jeg dem om jeg kan... Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 (endret) Når X10 endelig får Android 2.1 så har vel alle de nyere HTC (Desire, Legend) allerede fåt Froyo, og SE har enn så lenge ikke vist seg å være noen racere på å oppdatere til Android 2.1 og da har jeg dessverre ikke trua på at de vil være noe særlig raskere til å få X10 til å kjøre Froyo. Når jeg kjøpte telefonen som skulle ta over etter min nå pensjonerte 3Gs, prøvde jeg jo såklart X10 kontra Desire, og skjermen til X10 ble faktisk såvidt for stor i henda mine at det ble ubehaglig å ta på skjermen i øvre venstre hjørne. Dessuten er lavere skjermoppløsning (som vil endre seg ved oppdatering) er faktum. Batteritiden var også et avgjørende grunn til at jeg valgte denne telefonen bort. Ellers så har jo X10 en fabelaktig lydkvalitet, det heller ikke glemmes, men en Desire gjør jobben sin, i alle fall for meg! Den X10 telefonen jeg hadde i hånda virka dessuten veldig plastic og knirkete, noe som heller ikke gjorde X10 godt i mine øyne. Årsaken til at jeg ikke ville ha valgt Wave er helt enkelt, uten å ha prøvd det, et nytt operativsystem og alt det medfølger. Tviler på at det vil komme på høyde som Android og iOS4 disse er godt utprøvde og har rikelig med applikasjoner (ganske naturlig siden de er størst/eldst). Har tidl. hatt telefoner med nye OS og har måttet levert inn telefonen gang på gang med feil. På X10 mini blir det etter min mening (ser ingen grunn til å poste andres meninger, de kan jo fint poste de selv!) en alt for liten telefon og følgelig skjerm, men det er jo en smaksak. Samsung har jeg fra tidligere dårlig erfaring med (ser ingen grunn til å gå nærmere inn på det) og derfor unngår jeg dem om jeg kan... Vel for det første, så snakker jeg om XPERIA X10 og ikke XPERIA X10 mini. Det er en ting jeg må spørre deg om. Det er om du i det hele tatt vet at oppløsningen på XPERIA X10 er faktisk høyere enn det som er på HTC Desire?.. XPERIA X10 har 480x854 i oppløsning mot 480x800 i oppløsning på HTC Desire. Ja må spørre om dette siden du sa at XPERIA X10 hadde lavere oppløsning, som da er galt. Ja XPERIA X10 er ut av plast, men for meg så virket hele telefonen knall solid. Og den knirker heller ingenting. Endret 6. juli 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Når X10 endelig får Android 2.1 så har vel alle de nyere HTC (Desire, Legend) allerede fåt Froyo, og SE har enn så lenge ikke vist seg å være noen racere på å oppdatere til Android 2.1 og da har jeg dessverre ikke trua på at de vil være noe særlig raskere til å få X10 til å kjøre Froyo. Når jeg kjøpte telefonen som skulle ta over etter min nå pensjonerte 3Gs, prøvde jeg jo såklart X10 kontra Desire, og skjermen til X10 ble faktisk såvidt for stor i henda mine at det ble ubehaglig å ta på skjermen i øvre venstre hjørne. Dessuten er lavere skjermoppløsning (som vil endre seg ved oppdatering) er faktum. Batteritiden var også et avgjørende grunn til at jeg valgte denne telefonen bort. Ellers så har jo X10 en fabelaktig lydkvalitet, det heller ikke glemmes, men en Desire gjør jobben sin, i alle fall for meg! Den X10 telefonen jeg hadde i hånda virka dessuten veldig plastic og knirkete, noe som heller ikke gjorde X10 godt i mine øyne. Årsaken til at jeg ikke ville ha valgt Wave er helt enkelt, uten å ha prøvd det, et nytt operativsystem og alt det medfølger. Tviler på at det vil komme på høyde som Android og iOS4 disse er godt utprøvde og har rikelig med applikasjoner (ganske naturlig siden de er størst/eldst). Har tidl. hatt telefoner med nye OS og har måttet levert inn telefonen gang på gang med feil. På X10 mini blir det etter min mening (ser ingen grunn til å poste andres meninger, de kan jo fint poste de selv!) en alt for liten telefon og følgelig skjerm, men det er jo en smaksak. Samsung har jeg fra tidligere dårlig erfaring med (ser ingen grunn til å gå nærmere inn på det) og derfor unngår jeg dem om jeg kan... Vel for det første, så snakker jeg om XPERIA X10 og ikke XPERIA X10 mini. Det er en ting jeg må spørre deg om. Det er om du i det hele tatt vet at oppløsningen på XPERIA X10 er faktisk høyere enn det som er på HTC Desire?.. XPERIA X10 har 480x854 i oppløsning mot 480x800 i oppløsning på HTC Desire. Ja må spørre om dette siden du sa at XPERIA X10 hadde lavere oppløsning, som da er galt. Ja XPERIA X10 er ut av plast, men for meg så virket hele telefonen knall solid. Og den knirker heller ingenting. Beklager det jeg skrev om oppløsning, trekker Det tilbake med øyeblikkelig virkning... jeg mente fargene, men det vil jo endre seg ved oppdateringer. Mulig jeg bare var uheldig med den telefonen jeg prøvde, med skjermen på Desire virka faktisk klarere. Jeg skriver og hva jeg mener om X10, ikke mini. Følte bare at jeg måtte få med hvorfor jeg ikke likte den... Lenke til kommentar
Oscar2010 Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 Hei igjen Takk for svar, har nå vært innom noen butikker og sett på de ulike alternativene, og harkommet fram til at en del av dem virker store. Jeg vil helst ha en mobil som er enklere å ha i lomma. Derfor har jeg nå to alternativer: HTC Wildfire VS SE Xperia Mini Pro. Lurer derfor på hva som er + / - med disse telefonene i forhold til hverandre? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Vil bare gjøre deg oppmerksom på at SE Xperia Mini fort får riper i skjermen. Etter 2 dager hadde min fått masse riper. Har byttet til en Wave, og skjermen på Wave er MYE bedre en mini'en. Lenke til kommentar
Oscar2010 Skrevet 15. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2010 Vil bare gjøre deg oppmerksom på at SE Xperia Mini fort får riper i skjermen. Etter 2 dager hadde min fått masse riper. Har byttet til en Wave, og skjermen på Wave er MYE bedre en mini'en. hmm takk for informasjonen, tror ikke jeg skal kjøre Wave uansett, men heller mer mot HTC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå