coverty1dk Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Hei! Jeg har en selvbygd datamaskin, jeg har et problem som til tider går meg på nervene.. Jeg sitter og spiller f.eks. Bad Company 2 eller Modern Warefare 2, da skjermen plutselig blir svart! Men den kommer på igjen! Som om skjermkortet restarter:-P det er ikke skjermen som skrur seg av det er jeg sikker på.. Jeg tror det er noe med skjermkortet, jeg tror det blir for varmt:-S Kjører HWMonitor i brakgrunnen og da når det klikker ligger GPU'n på ca 65-70 grader.. Kan det være at skjermkortet blir for varmt, at det rett og slett slår seg av får å ikke bli ødelagt? Eller er det bare en vild tanke fra meg? Nå i det siste har også programmet/spille begynt og slutte å virke når dette skjer.. Jeg syns det er veldig irriterende til tider.. Har prøvd å installert/oppgradere drivere, men det er de nyeste.. Er det noen som har noen forslag så fyr løs:-) Takker på forhånd for alle gode svar:-) Mvh Erlend Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Hei! Jeg har en selvbygd datamaskin, jeg har et problem som til tider går meg på nervene.. Jeg sitter og spiller f.eks. Bad Company 2 eller Modern Warefare 2, da skjermen plutselig blir svart! Men den kommer på igjen! Som om skjermkortet restarter:-P det er ikke skjermen som skrur seg av det er jeg sikker på.. Jeg tror det er noe med skjermkortet, jeg tror det blir for varmt:-S Kjører HWMonitor i brakgrunnen og da når det klikker ligger GPU'n på ca 65-70 grader.. Kan det være at skjermkortet blir for varmt, at det rett og slett slår seg av får å ikke bli ødelagt? Eller er det bare en vild tanke fra meg? Nå i det siste har også programmet/spille begynt og slutte å virke når dette skjer.. Jeg syns det er veldig irriterende til tider.. Har prøvd å installert/oppgradere drivere, men det er de nyeste.. Er det noen som har noen forslag så fyr løs:-) Takker på forhånd for alle gode svar:-) Mvh Erlend Hva sier "Event Manager" din? Selv om det tror det ikke er skjermen som går av, kan du sjekke "Power Options" i control panel. Kontroller at du har korrekt instillinger for "performance" der. Hvilket skjermkort er det snakk om her? Lenke til kommentar
Nexx Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Hvilket skjermkort har du? hvilken driver har du? blir skjermen svart midt under spillingen? er det bare under spilling? operativ system? Har du sjekket at alle viftene går? eventuelt om det er mye støv i noen av viftene? (tenker spesielt på gpu vifta om du har en) Lenke til kommentar
coverty1dk Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 Skjermkort: XfX GTX260 680M 896MB DDR3 DUAL DVI TV PCI-E BLACK Driver: 257.21 OS: Windows 7 Pro 64-bit Power Options: High Performance Den skrur seg av under spilling som jeg har lagt merke til.. Film- og bilde-redigering og vanlig bruk går fint.. GPU vifta går som den skal. Støv er det ikke, jeg blåser den for støv 2 ganger i måneden, sist gang var for fire dager siden. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Hvor gammelt er skjermkortet ditt? Er mulig at det holder på å ta kveld, GT200 serien er ikke særlig robust den heller, riktignok når mitt GTX 280 sa takk og farvel så fikk jeg PSOD (Pink Screen Of Death) når kortet skulle inn i 3D Modus. Tempen din er dog normal, kortet vil ikke throttle (Senke ytelsen og skru seg av) før det treffer over 100 grader. Det du kan forsøke er å sette kortet i 3D modus under annen programvare, last ned OCCT pakken (Google) og kjør en GPU test. Får du samme symptomene der er sjansene store for at kortet er skrap og du burde vurdere å kontakte webshoppen du handlet det ifra for å sende det inn på garanti. Lenke til kommentar
Nexx Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 (endret) Kan du sjekke hendelseslisten? Trykk på start knappen og skriv inn hendelsesliste, og trykk så enter. Hendelsen du leter etter ligger under windows-logger - system. (PS! har bare Vista på PC-en jeg skriver på nå, men jeg tror det ser ganske likt ut i Win7) Her har du sikkert fått opp en del advarsel. Se gjennom dem å se om du finner følgende: Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered. står under generelt Endret 5. juli 2010 av neruen Lenke til kommentar
coverty1dk Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 Kortet er vel rundt 1/2 - 1 år gammelt.. Kjørte OCCT, skjermen ble ikke svart.. Men fikk ut et skjema som jeg ikke skjønte så mye av, men kanskje dere gjør det? Og jeg gikk inn i "Event logs" og sjekket om det var noen warning, og det var det! Med melding "Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered.". Sier det dere noe? Er det skjermkortet som snart går? På tide å bytte? Lenke til kommentar
Nexx Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Det virker til å være et driver/hardware problem til nVidia. Noen sier de har løst problemet med å clocke skjermkortet lavere enn fabrikk innstillinger, men finner ikke noe nøyaktig årsak/løsning les mer her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå