Gå til innhold

det kontanløse samfunnet , hva mener dere ?

Anbefalte innlegg

enkelte politikere snakker (foreløpig ) om å fjerne enkelte av valørene i de norske pengen.

de bruker argumenter som skal få til å tro at det blir mindre misbruk eller andre dårlig handlinger hvis folk har større pengesedler mellom hendene.

nå er jo saken slik at det er ingen ting som tyder på at samfunnet i nærmeste fremtid er klar for mindre valører på sedlene , heller tvert i mot.

først må man også gjøre noe med dem som kun lar deg betale med kontanter.

nå har jeg sagt det før. det er kostbart å skaffe seg en betalingsterminal og det er ikke alle som har råd til det.

det må man få endret . ikke minst når det er fylkeskommunen selv som står får tjenesten

i mit tilfelle så leier fylkeskummunnen et lokalt selskap til bussdriften.

likevel så makter de ikke å få i gang et betalingsystem som gjør at man kan betale med bankkort på bussen

der er det enten kontanter eller disse verdikortene for reiser som gjelder.

kortet kan bare fylles på hos selskapet.enten på bussen eller hos selskapet på terminalen.

der er også enste plassen man kan bruke minibankkort til betalingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker du å handle jordbær eller andre godsaker på fergekaier? Liker du å gi støtte til Redd Barna? Kjøper du lodd fra den lokale speideren/idrettslaget? The list goes on.

Sier seg selv at å avskaffe kontanter ikke er noen bærekraftig løsning i den nærmeste fremtid. Selvsagt gitt at vi ikke begynner å snakke om implementere chipper inn i håndledd og innføre andre betalingsalternativer enn kort terminaler.

Selv bruker jeg nesten bare kontanter siden det gjør meg mer bevisst over eget forbruk. Betaler også gjerne med tusenlapper på rimi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...