Gå til innhold

oppgradere til E8500 eller Q9400?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har en intel core 2 cuad E6600 idag, og har egentlig veldig mye problemer med at fleste spill ligger på 90%+ cpu load. Og har lest litt rundt, og sett at flere har problemer med samme cpu. Jeg bruker også Windows 7.

Så derfor lurte jeg på om hvilken av Q9400 og E8500 egner seg best til spilling? Vet brodern har en E8500, og den ser ut til og fungere ganske greit.

Hovedkortet mitt er et Asus P5B, og flasha bios nå for at den skal støtte disse prosessorene.

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dualcores er egentlig ikke noe kult lenger, masse spill som er laget for quad og du finner det ikke ut før du sitter der med 30fps og et skjermkort som ikke behøver jobbe. Samtlige benchmarks blir kjørt med quad nå, så ingen kommer til å hjelpe deg på veien - kjør quad :)

Lenke til kommentar

Tror jeg skal bare kjøpe nytt HK, ram og cpu. Heller satse på socket 1156 eller 1366. 1366 er litt dyrt enda synest jeg, men er vel en del bedre enn 1156 og? Testa en E8500 og merket ingen "voldsom" forskjell. Men da lurer jeg igjen, i5 eller i7 cpu? hehe :) Sett at noen skriver i5 er like bra som i7 for spill.

Har egentlig ganske lyst og kunne kjøre Arma2 smertefritt :p

Lenke til kommentar

1366 er et poeng om du har planer om å kjøre dobbelt grafikkort* eller oppgradere til 6-kjerner etterhvert. Skal du bare kjøre 1 grafikkort og blåser i fremtidig ytelse bare det er mer enn bra nok idag så er 1156 greia :)

* (er vel i praksis snakk om en 5% forskjell i ytelse)

Lenke til kommentar

... 1366 er litt dyrt enda synest jeg, men er vel en del bedre enn 1156 og? ...

1366 er jo snart 2 år gammel og skal vel fases ut når Intel kommer med ny prosessorarktiektur mot slutten av året / starten av 2011. Alle intel brikkesett med navn som starter med X er "high end" og er derfor ganske dyre. Tviler sterkt på at 1366 kommer til å falle noe særlig i pris framover, ihvertfall ikke noe særlig før Intel har lansert den nye platformen, og da er det vel meningsløst å kjøpe en Nehalem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...