cornhoolio Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 (endret) Hei, jeg skal kjøpe meg polariseringsfilter, men er usikker på hva jeg skal ha. Jeg har denne linsen og skal kjøpe meg denne linsen også. Er det slik at jeg må kjøpe to polariseringsfiltre, eller finnes det ett som passer til begge. Og er det stor forskjell i polariseringsfilter, eller er det relativt standardvare? Kom gjerne med tips og anbefalinger i forhold til linsene over. På forhånd takk! ## topic endret av ilpostino ## Endret 5. juli 2010 av ilpostino Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Så vidt jeg kan se har begge objektivene 67 mm filterdimensjon, så da passer samme filter på begge. Hoya har bra pola filtere som ikke er veldig dyre. Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Begge tar 67mm filtere så du kan bruke ett og samme til begge. Jeg hadde denne før den ble knust og det var et helt greit filter Hvis du skal bruke filteret på flere objektiv med mindre enn 67mm størrelse i fremtiden kan du bruke step-up ringer (fås for en slikk og ingenting på Ebay). Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Hvis du har planer om et objektiv som tar 72mm filter etter hvert, kan lønne seg å kjøpe et 72mm filter og bruke step-up ringer på de mindre objektivene. Gjør dog at du ikke kan bruke solblender, men det er uansett vanskelig å bruke det sammen med et polariseringsfilter. Hoya Pro1 Digital er gode filtre. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Hvis du skal bruke polafilter for å få himmelen mørkere, gjøres dette like greit i fotoredigeringsprogram etter mitt syn. Mange polafiltere (de dårlige) gir en flekkvis misfarging av himmelen som kan være vanskelig å redigere bort. Polafiltere er etter mitt syn mest anvendelig for å fjerne refleksjoner. Vet ikke om det er slik at dess dyrere polafilter - dess bedre. Lenke til kommentar
Espen K Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Hoya Pro1 Digital er bra filter, hadde dette selv tidligere og er meget fornøyd med det. Du finner det på ebay Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Jeg kjøpte dette: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemVersion&item=370286463292&view=all&tid=253354058024 Får se hvordan det er... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Jeg kjøpte dette: http://cgi.ebay.com/...id=253354058024 Får se hvordan det er... Den linken er avsluttet,hva med å skrive om hvilken type du kjøpte? Lenke til kommentar
cornhoolio Skrevet 12. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2010 Endte opp med å kjøpe dette, har ikke fått testet det så mye foreløpig Jeg kjøpte dette: http://cgi.ebay.com/...id=253354058024 Får se hvordan det er... Den linken er avsluttet,hva med å skrive om hvilken type du kjøpte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå