Trikrin Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Heisann! Har en domeneserver der logonscript og group Policies styres fra. Men jeg har også en Citrix-server, der spesielle innstillinger for Citrix-serveren skal være. Det som må gjøres på Citrix-serveren, og kun der, er at jeg må endre på noen Active-X-innstillinger i logon-scriptet. Noen som har noen gode tips? Det er Kix det går i. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Hva legger du i "Endre noen ActiveX-innstillinger"? Hvis du kan bruke GPO ville jeg anbefalt det (men jeg frykter du ikke får gjort det), ellers ville jeg nok kjørt en if %computername% i KiX og gjort magien der via en reg-nøkkel eller hva du nå kan bruke. Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2010 Blant annet: Godta active x på intranett-nivå Automatisk bekreftelse for ActiveX-kontroller Bruk skript på ActiveX-kontroller som er klarert for skripting. kanskje kjøre på tilhørighet til gruppa? På domeneserver har jeg logonscript for alle grupper og brukere På web-grensesnittet til Citrix er jeg også nødt til å ha logon-script for brukere. Det er her det skal skje at en bruker fra en bestemt gruppe skal få satt sine innstillinger i Internet Explorer. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre i denne situasjonen, og hvordan denne bør håndteres på riktig måte. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Uten noe mer konkret info om forskjellige versjoner av ting du kjører, så vil jeg tro at IEAK er ordet du bør putte i google her Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2010 Dette er bare en Citrix-server, og gjelder kun for maksimalt 15 personer. Ikke 1000 som er i hele organisasjonen :-) Men ja, skal sjekke IEAK i morgen når jeg kommer trøtt på kontoret. Takk for tipset. Andre? Noen som vet hva jeg skal gjøre av register-endringer, og / eller hvordan jeg kan finne det ut? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Hvis jeg ikke husker helt feil, så er det du ønsker deg noe som ligger i HKCU og er en del av en lengre streng. Dvs at hvis du skal enforce det gjennom logonscript så kan du risikere å overskrive noen andre valg som er satt gjennom den samme strengen for enkelte brukere. IEAK kan uansett være en fin ting å teste ut, så 15 brukere er jo en utmerket pilotgruppe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå