Gå til innhold

Group Policy | Logon-script spørsmål.. Citrix

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en domeneserver der logonscript og group Policies styres fra.

Men jeg har også en Citrix-server, der spesielle innstillinger for Citrix-serveren skal være.

Det som må gjøres på Citrix-serveren, og kun der, er at jeg må endre på noen Active-X-innstillinger i logon-scriptet. Noen som har noen gode tips?

Det er Kix det går i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva legger du i "Endre noen ActiveX-innstillinger"? Hvis du kan bruke GPO ville jeg anbefalt det (men jeg frykter du ikke får gjort det), ellers ville jeg nok kjørt en if %computername% i KiX og gjort magien der via en reg-nøkkel eller hva du nå kan bruke.

Lenke til kommentar

Blant annet:

Godta active x på intranett-nivå

Automatisk bekreftelse for ActiveX-kontroller

Bruk skript på ActiveX-kontroller som er klarert for skripting.

kanskje kjøre på tilhørighet til gruppa?

På domeneserver har jeg logonscript for alle grupper og brukere

På web-grensesnittet til Citrix er jeg også nødt til å ha logon-script for brukere. Det er her det skal skje at en bruker fra en bestemt gruppe skal få satt sine innstillinger i Internet Explorer.

Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre i denne situasjonen, og hvordan denne bør håndteres på riktig måte.

Lenke til kommentar

Dette er bare en Citrix-server, og gjelder kun for maksimalt 15 personer. Ikke 1000 som er i hele organisasjonen :-)

Men ja, skal sjekke IEAK i morgen når jeg kommer trøtt på kontoret.

Takk for tipset. Andre?

Noen som vet hva jeg skal gjøre av register-endringer, og / eller hvordan jeg kan finne det ut?

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker helt feil, så er det du ønsker deg noe som ligger i HKCU og er en del av en lengre streng. Dvs at hvis du skal enforce det gjennom logonscript så kan du risikere å overskrive noen andre valg som er satt gjennom den samme strengen for enkelte brukere. IEAK kan uansett være en fin ting å teste ut, så 15 brukere er jo en utmerket pilotgruppe? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...