Gå til innhold

Problem med redigering av MP4-filer (H.264) i Sony Vegas

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte meg nylig et nydelig lite videokamera (Samsung HMX-H204), som tar opp video med H.264-codec. Prøvde å dra dette inn i Sony Vegas for å redigere opptakene mine, men i preview-vinduet får jeg kun se én frame omtrent hvert femte sekund, mens lyden er helt ok. Prøvde å google problemet, og har installert x264vfw-kodeksen, men dette hjalp ikke. Lurer på om det er noen måte jeg kan løse dette på, uten å konvertere alle filmklippene til andre formater før jeg redigerer dem? Og hvis ikke, hvilket format skal jeg konvertere klippene til, og hvilket program skal jeg bruke? Har prøvd Avidemux 2.5, men opplever at kvaliteten ikke er helt prima, samtidig som aspect ratioen går i dass. Råd mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åååh, jeg vet (:

Jeg har neeesten det samme, hadde det før. Jeg har Vegas Pro 9.0 nå (: Det har med hvor rask pcen din er, det er sånn på meg også. Men når du lagrer filmen (den Render Movie greia) så blir det helt normalt. Jeg vet hvor sykt irriterende det kan være, hahah (: Men det er bare å finne seg i det, for det virker som om hastigheten på pcen din ikke er stor nok til å spille av sånne filer i det programmet. Sånn er det med min også, ahha.

Du må vel ikke se igjennom filmen så nøye vel? For du kan bruke den lille trekant lignende saken der det står "Rate:" og dra den litt til høyre så det står "Rate: 0,50" eller noe sånt, sånn at det er dobbelt så sakte. Det hjelper litt noen ganger for meg. Håper dette var til litt hjelp :p (:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...