Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

avslutte vennskapet med bestevenninna eller hva bør jeg gjøre ?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

okei, jeg har ei bestevenninne jeg alltid har likt. Vet ikke om det kan kalles forelskelse, men jeg ble betatt av henne fra første stund, men vi endte jo da desverre opp som venner. Dette vennskapet utviklet seg etter ett halvt års tid, og etterhvert begynte det å utvikle seg til å bli seksuelt og vi oppførte oss som et kjærestepar selv om vi fortsatt var "venner". Vi har ingen forpliktelser ovenfor hverandre så det som måtte skje det skjedde jo. Jeg rotet med hennes venninne, hun ble sjalu, det ble mye krangling osv, hun viser ikke alltid sine følelser så godt så er ikke så lett å tolke henne, men jeg var bombesikker på at hun likte meg ihvertfall, får hun lå hjemme å grein i flere dager etter jeg hadde sex med venninna hennes. Jeg har hele tiden vært "sjefen i vennskapet vårt" hun har tatt meste av alt insiativ til å ta vennskapet videre.

Også var det hennes tur da, hun rotet med en annen gutt og jeg ble sinnsykt sjalu, hun dreit litt i det og fortsatte (jeg hadde jo ingen grunn til å bli sjalu ifølge henne) Jeg snakket overså henne i flere dager i etterkant før jeg tilslutt måtte legge meg flat og beklage, jeg klarte selvfølgelig å innrømme at jeg ville i et forhold med hu, og etter det har ting forandret seg litt. Virker litt som hun ikke ser på meg på samme måte lenger, hun snakker ikke til meg med en gang jeg kommer på facebook, hun ringer meg ikke hele tiden og alt det der lenger, kan kanskje være fordi det har vært mye følelser i sving i det siste og at det føles litt rart? Er ikke lenge siden alt skjedde..

Uansett lurer jeg på hvordan jeg skal forholde meg til det, er ikke det at jeg er så sinnsykt forelska i henne, og jeg vet ikke helt om jeg vil i noe forhold med henne, men jeg føler at hun er min, føler at ingen skal få ta henne fra meg, derfor blir jeg sjalu når det går så langt som kyssing osv med andre gutter. Hun blir sjalu på meg også, men viser det ikke like stor grad, men hun reagerer når jeg sier andre jenter er pene osv. Men jeg vet liksom ikke helt om dette vennskapet er bra for meg, vi er sinnsykt glad i hverandre og alt det der, men jeg føler meg helt jævli nå som hun er litt likegyldig ovenfor meg, vi er fortsatt mye sammen, men vet liksom ikke helt om jeg kanskje burde prøve å avslutte vennskapet på noe vis?

Virker ikke som hun brydde seg så mye om at hun såra meg heller, når jeg har henne i min hule hånd, da tenker jeg at hallo? jeg er faktisk ikke forelska i denne jenta eller noe og ser på henne som en venn jeg kan ha sex med , men alikevel blir jeg sjalu?

Og hva bør jeg gjøre fremover, vise at jeg bryr meg og er ordentlig glad i hu, eller spillte litt likegyldig for at hun skal få opp interessen for meg igjen? Har fortsatt lyst til å ha sex med hu og tror hun også vil, bare at det har blitt litt mye og det derfor ikke er så lurt akkurat nå..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest

Altså bør jeg være spille med åpne kort og fortelle at jeg vil fortsette å ha sex med henne, ta insiativ til kos og slikt, eller bør jeg være laidback og vente på at hun evt skal ta insiativet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Alt man gjør for å få et ligg. :new_woot:

Først og fremst er det ekstremt gale hvis du bryr deg om hun, og hun liker deg, at du da tar en one night stand med venninnen hennes? Du lurer på hvorfor det er blitt litt kleint mellom dere, der har du det. Hun ble såpass såret, at følelsene hennes ble forvirra, den kjærligheten hun hadde for deg, gikk om til hat et øyeblikk. Derfor gikk hun til sengs med en annen, for hevn. Litt etter det vil du ha et forhold med hun, jeg ville nok tro hun mangler litt tillit, og at du kanskje må opparbeide deg det. Det der med at hun tar alt initiativet? Hvis du vil ha et forhold med hun, da må du og ta litt. Du er jo heller ikke sikker på at du vil i et forhold med hun? Da ville jeg tatt det litt rolig videre og vært mye med hun for å finne det ut. Hvis du ikke er sikker på at du vil i et forhold, må du bare kvitte deg med det at hun er din. Så lenge dere ikke er "sammen" kan ikke du si det. Hun kan være din venn, men ikke mer da. Selvom det er lett å bli sjalu må du bare la det gå.

Du vil vel bare ha hun som FF? Eller er hun viktig for deg bortsett fra det seksuelle? Ikke ta initiativ til noe kosing, det kan både ødelegge vennskapet, eller styrke det. Men siden du ikke vil ha et forhold ville ikke jeg gjort det, fordi du har innrømt at du vil i et forhold med hun. (Noe du ikke er sikker på.) Vent litt å se om du får virkelige følelser for hun, får du det kan du ta det derfra. Mest sannsynlig er hun ganske sårbar nå, så hvis det er kun sex du er ute etter ville jeg sakte, men sikkert endt vennskapet.

Dette er bare min mening, lykke til videre. :thumbup:

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Okei litt missforståelser her, mitt "ons" med venninna hennes var før det utviklet seg til å bli seksuelt mellom oss.

Om det er kun sex jeg ville ha hadde dette vært en enkel sak, men jeg er glad i jenta, ordentlig glad i hun og vi har et alt for tett bånd. Og er sammen hver eneste dag.

Vi er allerede ffs, bare at vi er bestevenner i tillegg. Grunnen til at jeg vil bli "kvitt" henne er fordi hun sårer meg og får meg deprimert, og hun viser lite sympati når hun har gjort noe jeg reagerer på selv om jeg kanskje ikke burde reagert på det i utgangspunktet. Vi har det utrolig fint sammen mesteparten av tia, men de gangene vi krangler og hun gjør dumme ting har jeg det helt jævli. Jeg gjør dumme ting jeg også, men ja..

Jeg har andre jeg kan gå til hvis jeg bare vil ha sex, men vi er såpass trygge på hverandre at jeg liker hun best. Og jeg veit med meg selv at sålenge jeg har henne så er det ikke noe forelskelse det er snakk om, jeg er bare redd for at noen skal komme imellom oss. Vi har liksom regler som sier at vi ikke kan få oss kjærester, men at roting med andre er greit.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Og da tenker jeg slik at hvis hun først treffer en hun faller for så kommer hun vel til å droppe meg, ihvertfall kommer jeg til å bli nedprioritert. Selv om hun har vært flink på å ikke gjøre dette frem til nå, så tenker jeg at en dag kommer det til å skje, iom at hun treffer mye nye folk og kommer lett i snakk med fremmede så vil hun en dag komme i snakk med en gutt hun ikke klarer å si nei til, og vips så er ikke jeg så viktig lenger, selv om hun nå sier jeg betyr like mye som moren hennes gjør for henne og at hun ikke klarer seg uten meg og aldri hatt et så nært vennskap med noen.

Jeg tror det blir vansklig for meg den dagen hun stenger meg ute, hadde vært lettere å fått litt avstand fra henne og vært normale venner, men det vil ikke hun fordi hun kommer alltid til å se på meg som en bestevenn og hun takler ikke å bare henge med meg av og til, så hvis jeg ikke orker vennskapet slik vi har det nå sier hun at hun må bort fra meg for å glemme meg og komme over meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Tøff sak..

Er du sikker på at du ikke vil ha et forhold med hun? Er det tanken på at hvis dere er i et forhold og hun finner en annen gutt, så slår hun opp med deg? Det du vil hun skal gi seg med, vil nok forsvinne hvis dere er i et forhold, men hvis du ikke vil så spiller det ingen rolle. En god ting er å snakke med hun skikkelig om dette, nevn sjalusien mye. Få hun til å forstå at enten må hun stoppe å være slik med deg, eller bare ende det. Det er best at hun bestemmer det, ellers så tror jeg det blir mye angring etterpå. "Hvorfor gjor jeg ikke det?" etc etc.

Sånn som jeg ser det er dere Friends With Benefits, og slik vil du ha det. Unntaket er at hun ikke skal flørte med andre. Har jeg rett :)?

En ting til, er du moden for et forhold? Kunne du tenke deg å gå i et forhold med andre personer, bare ikke hun?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Det stemmer ganske greit. Jeg vil ikke bli sammen med henne fordi jeg ikke føler at jeg liker henne helt på den måten og fordi hvis en av oss eventuelt skulle drite oss ut så hadde jo da alt vært ødelagt, er jo lettere å takle det når det i prinsippet skal være greit.

Jeg vil ikke at hun skal flørte med andre nei, jeg har fint klart å leve med det tidligere, men hun hadde sex med bestekompisen min og det var for drøyt så har vært sårt i ettertid. Greit nok at jeg rotet med bestevenninna hennes også, men det var før ting hadde utviklet seg så langt som det nå haar.

Og nei jeg vil generelt ikek gå inn i noe forhold :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Det stemmer ganske greit. Jeg vil ikke bli sammen med henne fordi jeg ikke føler at jeg liker henne helt på den måten og fordi hvis en av oss eventuelt skulle drite oss ut så hadde jo da alt vært ødelagt, er jo lettere å takle det når det i prinsippet skal være greit.

Jeg vil ikke at hun skal flørte med andre nei, jeg har fint klart å leve med det tidligere, men hun hadde sex med bestekompisen min og det var for drøyt så har vært sårt i ettertid. Greit nok at jeg rotet med bestevenninna hennes også, men det var før ting hadde utviklet seg så langt som det nå haar.

Og nei jeg vil generelt ikek gå inn i noe forhold :)

Ikke noe å svare på her :)

Går nok fint videre, men anbefaler en god samtale med henne. Selv om du sikkert har lyst på intime forhold med hun, stopp. Det kan bli slutten på vennskapet, og da kan det slutte kraftig. Enorme krangler og du kan bli mye mer lei deg enn du er nå. Hvis du ikke vil stoppe det så sett noen grenser, du ser jo hvordan det har gått :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...