frode8 Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Har tenkt å søke på et skoleår i USA, og lurte da på om man får lov å studere dær hvis man har noe på rullebladet? For ca 5-6 år siden stjelte jeg 2 rusbrus på en butikk, og ble tatt :/ Så det er helt sikkert på rullebladet enda... Så lurte på om jeg likevel kan studere i USA eller om det bare er å glemme? Noen sier at det er veldig strengt, mens noen sier at USA er veldig glad i nordmenn, og det med rent rulleblad er mest skremselspropaganda... Man kan jo kontakte Ambassaden å høre med de, men har blitt frarådet det, da de kan bruke det mot deg. Er det noen som har vært i samme situasjon? All hjelp mottas med Takk Lenke til kommentar
War Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 (endret) Når du skal reise så må du fylle ut noe på nett, samme som på flyet. Da må du hake av på har du blitt arrestert ol og hvert eneste Ja på det skjemaet betyr at de sjekker hva det var og vurderer saken der og da. Det hjelper ikke at ambasaden sier ja om de på grensen sier nei. De ser på ting som fare for gjenntagelse ol så det finnes ingen fasit. Jeg ville ha dratt og vært forbredt på 1 time avhør på flyplassen mens de går gjennom rullebladet ditt. Er litt usikker på om de 2 rusbrusene går under terror eller sabotasje. Så lenge du ikke satt inne så tviler jeg på at du blir sendt hjem. Endret 5. juli 2010 av War Lenke til kommentar
frode8 Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 Når du skal reise så må du fylle ut noe på nett, samme som på flyet. Da må du hake av på har du blitt arrestert ol og hvert eneste Ja på det skjemaet betyr at de sjekker hva det var og vurderer saken der og da. Det hjelper ikke at ambasaden sier ja om de på grensen sier nei. De ser på ting som fare for gjenntagelse ol så det finnes ingen fasit. Jeg ville ha dratt og vært forbredt på 1 time avhør på flyplassen mens de går gjennom rullebladet ditt. Er litt usikker på om de 2 rusbrusene går under terror eller sabotasje. Så lenge du ikke satt inne så tviler jeg på at du blir sendt hjem. Ja får håpe på det Men hva menes egentlig med moral turpitude? Tror hvertfall det skulle gå bra utifra de punktene på skjemaet... Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Du kommer jo ikke inn i USA engang med rulleblad, virker tvilsomt. Lenke til kommentar
frode8 Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 Du kommer jo ikke inn i USA engang med rulleblad, virker tvilsomt. Jo det gjør man, men spørs hva man har på rullebladet. (alvorlighetsgrad) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå