morgan_kane Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Hei, satt å tenkte litt og lurer på om det er mulig å bli full dagen derpå? Tenker da på om "kroppen" sparer på alkoholen til neste dag. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Bakfull, ja, full, nei. Promillen vil gå nedover så fort du sluttar å drikke, og ikkje ta seg opp igjen. Med mindre du inntar alkohol sjølvsagt. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 Ka bakfull vi si? har aldri skjønt det begrepet før. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Å være bakfull vil si å dagen etter en har drukket føle seg syk av alt alkoholinntaket. Det kan gi seg utslag i kvalme, hodepine, sløvhet, uvelhet og at en føler seg skjelven. Symptomene kan i enkelte tilfeller kanskje minne om å være påvirka av alkohol. Kroppen fungerer og responderer ikkje heilt som den skal. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Bakfull = fyllesjuk. altså den følelsen du har dagen etterpå. Mye på grunn av at alkohol er vanndrivende. du blir derfor litt dehydrert og har ofte en litt dårlig følelse i kroppen. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Fack da va eg sykt bakfull idag ... Ikke lurt å drikke så mye karsk Slenger med enda et spørsmål, hvorfor varierer formen så sykt mye dagen derpå? Av og til var jeg helt klår, alstå følte eg meg som om eg va i god form, 1min seinare så kunne det gå rundt for meg. Endret 4. juli 2010 av morgan_kane Lenke til kommentar
fgr Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) selvfølgelig er det mulig å våkne opp med promille. har du treg forbrenning og har drikki deg snydens dagen før fks. det er mulig å ha såppass mye at du faktisk er ustø dagen etter, det har jeg opplevd selv en gang eller to. hvis man har en "normal" forbrenning så går det an å regne seg fram til hvor mange timer du trenger før du er helt edru igjen. finnes flere sånne kalkulatorer på nett, der du taster inn alder, vekt, høyde, når du starta drikke osv. formen dagen etter morgan_kane, forskjellen kommer stortsett av hva du drikker, hva du blander av alkohol, hva du har spist dagen før, og om du tar noe smart (allergimedisin, eller bare masse vann) før du legger deg. beste måten å få en grei dagen derpå uten bruk av legemidler er å spise fettholdig mat sånn at du er mett før du begynner å drikke, og holde deg til en type alkohol, helst med lite garvestoffer. stor forskjell på øltyper også, er det en veldig søt øl så kommer du til å få trøbbel, prøv 12 halvlitere heineken en kveld så ser du. Endret 4. juli 2010 av jagarock Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Gikk mye i øl, vodka og hjembrent. Hadde nesten ikke spist nokka den dagen heller, bare to rundstykker Blanda kun med kaffe. Hadde derimot et solid pølsemåltid(denne må ikke missforståes, var kokte pølser.) som nattmat Drakk faktisk åtte 0.33 heineken, og en liter karrhu finsk øl. Hvilken øltyper er best? Drikker mye grans premium, tuborg og mack pils. Endret 4. juli 2010 av morgan_kane Lenke til kommentar
fgr Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) ja med lite mat og blanding av drikke, det er litt som å bestille en dårlig neste dag. har ikke eksperimentert mye med forskjellig øl og hvordan jeg føler meg dagen etter, men har god erfaring med den billigste ølen du finner omtrent, grans "bare". det tar litt tid å venne seg til smaken, men nå er det gull for min del, blir ikke kvalm eller noe av den personlig Endret 4. juli 2010 av jagarock Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 ja med lite mat og blanding av drikke, det er litt som å bestille en dårlig neste dag. har ikke eksperimentert mye med forskjellig øl og hvordan jeg føler meg dagen etter, men har god erfaring med den billigste ølen du finner omtrent, grans "bare". det tar litt tid å venne seg til smaken, men nå er det gull for min del, blir ikke kvalm eller noe av den personlig Okei, klare personlig ikke Grans "bare". Prøvde meg på to sånne men måtte gi opp fordi eg blei så kvalm en gang. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Har selv vært skikkelig full mange av gangene jeg har våknet. Mine beste råd er å drikke mye vann eller h-melk før du legger deg. Dytt innpå multivitaminer som bare juling i tillegg. Om du skulle være så heldig å våkne midt på natta kan du helle i deg masse farris før du legger deg igjen. Samme prosedyre med h-melk farris og multivitaminer når du våkner igjen. Grunnen til at dette funker som juling er slik det ble tatt opp tidligere i tråden, kroppen mister mye vann og får deg til å føle deg uggen. Med vannet forsvinner også mye vitaminer og mineraler. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Drikk masse vann og dytt i deg masse vitaminer før du skal legge deg, men ikke stå opp for å pisse, da renner alt ut igjen. Du kan kjøpe 1000mg askorbinsyretabletter på apoteket, jeg pleier å ta et par av disse før jeg skal sove. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Fyllesjuke skuldes i stor grad dehydrering og kan derfor forebyggeast og/eller reparerast med å drikke vatn. Du er ikkje full dagen derpå med mindre du har lagt deg på stigande rus og ikkje sovet lenge nok til at alkoholen har blitt forbrent. Som f.eks om du legg deg etter eit nachspiel og av ein eller anna grunn våkner om morgonen etter perre eit par timar på auget. Den einaste måten du kan bli full dagen derpå utan å drikke er om du har alkohol i magesekken som ikkje har blitt tatt opp i kroppen. Dette kan i teorien (men kun i teorien) skje dersom magesekken er full med olje eller anna fett. Då vil det ta lengre tid før alkoholen kjem i kontakt med veggane inne i magesekken og dermed ta lengre tid før kroppen absorberer alkoholen. Men dette er alt anna en sannsylig at du vil oppleve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå