Tenklitt Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Hvorfor skal kristendommen tolkes "mer riktig" enn mye annet fjas her i verden? Bare fordi den er så stor, at så mange tror på den? La meg komme med noen eksempler Kristendommen (og forsåvidt alle andre religioner) Ingen testbare beviser Basert på subjektive opplevelser Én enkelt kilde (bibelen) er opprinnelsen til troen Bortført-av-aliens Ingen testbare beviser Basert på subjektive opplevelser Én enkelt kilde (forklaringer fra mennesker som har opplevd å blitt kidnappet) Spådom Ingen testbare beviser Basert på subjektive opplevelser Spøkelser/gjennferd Ingen testbare beviser Basert på subjektive opplevelser Kilden er menneskene som mener å ha opplevd merkelige fenomener Her kan man bare fylle på.. Er ikke kristendommen (religioner) like patetiske som alt annet? Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Jeg kan ikke motbevise noe annet, så vanskelig å si. Men på den side er jeg ikke noe mer kristen enn at jeg ble døpt i bare rumpa, samt jeg er konfirmert. Thats it... Men når du nevner dette med gjenferd og spøkelser, så etter å ha lest en del historiefortellinger fra ikke mange hundrede år tilbake, så var faktisk myndighetene mer frampå med den slags, enn det de værste er idag. Lenke til kommentar
monkeywrench Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Det er allmenn akseptert å tro på Bibelen fordi mennesker har gjort det i mange århundrer og Kristendommen har hatt mange autoriteter som man ikke kan si imot. Selv syns jeg det er vanskelig å tro på noe som helst og mener Kristendommen har hatt for mye makt i historien og menneskeheten. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 Det er allmenn akseptert å tro på Bibelen fordi mennesker har gjort det i mange århundrer og Kristendommen har hatt mange autoriteter som man ikke kan si imot. Selv syns jeg det er vanskelig å tro på noe som helst og mener Kristendommen har hatt for mye makt i historien og menneskeheten. Nettopp... mennesker, ikke minst den store massen har alltid trodd på det. Men er det ikke vannvittig å tenke på at i dag, i år 2010, så lar millioner på millioner av mennesker religionen totalt styre livene sine? Når bevisene for religionen er like sterke som at mennesker er bortført av aliens.. dvs, "bevisene" er at det ikke kan motbevises Lenke til kommentar
NavStar22 Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Jeg og noen andre har mange ganger prøvd på forumet her å komme med argumenter og bevis for Gud, Bibelens og kristendommens sannhet. Men man finner alltid en bortforklaring hvis man ikke vil tro på Jesus. Derfor er jeg ganske sliten av diskusjonene her. På meg virker det som mange av dere vil tro på hva på som helst bare det ikke står i Bibelen Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 Jeg og noen andre har mange ganger prøvd på forumet her å komme med argumenter og bevis for Gud, Bibelens og kristendommens sannhet. Men man finner alltid en bortforklaring hvis man ikke vil tro på Jesus. Derfor er jeg ganske sliten av diskusjonene her. På meg virker det som mange av dere vil tro på hva på som helst bare det ikke står i Bibelen Ikke jeg i alle fall Jeg har ikke sett noen beviser for kristendommens sannheter postet av hverken deg eller andre? Og ikke beviser som: Bibelen er sann -> Hvorfor det? -> Jo, bibelen sier det Har jeg gått glipp av noen saftige, deilige og ubestridelige beviser her? Enlighten me Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Denne tråden oppfyller ikke kategoriens krav til posting.. Førstepost flyttes til prekestolen, mens resten av tråden blir stengt. MVH KVTL 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg