Gå til innhold

Kjøleskap - omformer 230 til 110 volt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den går jo på 12V. Det er nok enklere å kjøpe en trafo 220V -> 12v. Bare pass på å finne en som leverer nok strøm og har riktig plugg! (Eller så kan du klippe av pluggen på 110V-omformer-pluggen hvis du ikke har brukt for den.)

Lenke til kommentar
Det er en helt vanlig sigarettennerplugg.

Du kan bruke varenr 32-5282 hos Clas Ohlson hvis strømforbruket på boksen er under 5A.

Jepp :) Det fulgte med en 1110 - 12volts omformer / transformator eller hva du vil kalle det men jeg trenger da en slik omformer/transformator fra 230 - 12 volt. Jeg får inmrømme at jeg har lite peiling ang. dette og håper på at du kan lete en opp til meg :)

Lenke til kommentar
Du kan bruke varenr 32-5282 hos Clas Ohlson hvis strømforbruket på boksen er under 5A.

Dette er en 230V -> 12V omformer.

OMG, du redigerte vel ikke meldingen din eller? Sp ikke du skrev det da jeg leste posten din. Tror jeg er overtrøtt. Var litt dyr men får vel gi meg å mase. Takker for hjelpen.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke kjøpe omformer i det hele tatt. Du kan bruke noe du har fra før av. AT-powersupply! Jeg har en elektrisk kjøleboks selv, som jeg driver med et gammalt 100watt at power. (Det står på poweret at den leverer 3.5A på 12volten, og kjøleboksen skal egenlig ha 4A, men det lukter ikke svidd eller noe)

pluggen til sigarettenner klipper du bare av. på en vanlig harddisk kontakt fra poweret er de to svarte ledningene jord, mens den gule er +12 volt. Den røde er 5 volt, den bruker vi ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...