Gå til innhold

Teste ut eldre MAC med tanke på ny.........

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig nysgjerrig på MAC! Tanken slo meg for noen dager siden: Hvorfor ikke kjøpe en brukt billig med noen utvendige riper og defekt batteri for å teste! Har eldre MAC`r samme oprativsystem i dag som for noen år tilbake og samme fancy brukerflate ? Har tittet på utstillingsmodellene hos Elkjøp, de er jo bare lekre men krever litt innkjøring fra bruker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Det går fint an å kjøpe en brukt Mac for å teste. Det negative er at brukte Macer med brukbar ytelse, som regel er svært overpriset. Hvis du bare skal leke og teste ut operativsystemet er jo det ikke så farlig med ytelsen, bortsett fra at en eldre mac aldri vil føles like kvikk og rask som en ny en. De fleste Macer kjører samme operativsystem, som regel Mac OS X Snow Leopard eller Leopard (Snow Leopard er en optimalisert versjon av Leopard for Macer med Intel-prosessor). Mac OS X Tiger er derimot av en litt eldre generasjon, og vil ha problemer med å kjøre nye programmer, samt at det både ser og føler annerledes enn leopardene.

Uansett, for ikke å forvirre deg så er OSX Tiger Apples "Windows XP", OSX Leopard som Vista og OSX Snow Leopard som Windows 7.

Å lære seg Mac er plankekjøring, og kan du bruke en vanlig PC, tar det ikke lang tid før du kan Mac like godt.

Her er et bruktnettsted for datamaskinen, da spesiellt Mac: Brukt1.no

Ellers kan du sjekke ut Mac1's Switcheguide, som gir svar på mage nybegynnerspørsmål.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

Låner tråden litt. Sitter med akkurat samme tankene. Spørsmålet blir da hvor langt tilbake man kan gå for å få en passelig feeling? Ser for meg kjøring av nyeste os, samt å drive med det jeg vanligvis gjør på pc. Bilebehandling, surfing, musikklytting, filmtitting, + andre småtterier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...