Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kommet inn på flyfag ved Skedsmo, hvor langt fra skolen kan jeg bo ?

Anbefalte innlegg

Hei. Kommet inn på Skedsmo vgs avdeling flyfag :new_woot:

Lurer litt på tips til steder som går an å bo, slik at det blir greit med buss/tog til skolen.

Og får man dekket reisen til skolen ? Bare med buss eller får man dekket tog også hvis det gir bedre reisetilbud ?

Noen tips ?

Endret av ArneAustenaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer med plass på Skedsmo. Ser deg sikkert til neste år, kom inn på VG3 Avionikerfaget ved Skedsmo selv.

Det er enkelt å pendle til Lillestrøm fra f. eks. Fetsund, Strømmen og Oslo. Det går ofte tog fra togstasjonen og videre til Oslo S. Jeg har faktisk noen i klassen min som pendler helt fra Drammen!

Plasser du kan bo i Lillestrøm er litt vanskelig for meg å finne ut for deg. Det er vel egentlig bare å holde utkikk på finn.no eller noe lignende.

Du skal få dekket skoleskyss av skolen. Dersom du reiser mye utenom skoletiden, koster det noe mellom 300-400 kroner for et månedskort som gjelder for både buss og tog.

Lenke til kommentar

Takker for tips :)

Skal se på en hybel til Tirsdag på Blåveisstien ved kjeller og det er 3.0km ifra skolen, fint å sykle den avstanden :)

Men hvordan er det å bo på for eksempel Jessheim ? Hvordan blir skoleturen da ?

En jeg kjenner som bor litt sør for Skedsmo mener det blir alt for langt fra Jessheim, men hva mener dere ?

Ser at det går tog fra Jessheim til Lillestrøm som er ved lillestrøm stasjon 07.41, når begynner skolen ? 08.15 som i Arendal eller begynner man tidligere senere ?

Hvordan er det å gå fra Lillestrøm stasjon til skolen ?

Edit: Skriveleif

Endret av ArneAustenaa
Lenke til kommentar

Hehe, ikke langt i fra Mac Donalds det. Husker vi drev å stakk innom Mac Donalds da vi hadde praksisdager på skolen. :)

Nå har ikke jeg vært i Jessheim, men så lenge det går mange tog dit så skal det ikke være noe problem. Det bestemmer du egentlig selv, for hva du orker. Når det er to stykk i klassen min som har tatt tog helt fra Drammen, så burde det gå fint å bo på Jessheim også.

Skolen begynner 08:20, og slutter 15:40 - en lang skoledag med andre ord.

Turen fra Lillestrøm stasjon til skolen, ja. En ting kan jeg si deg, du kommer til å bli lei av å gå den turen når snøen kommer! :!:

Nå er det en liten stund siden sist jeg gikk den ruten (kjørt lettsykkel til skolen). Men det tar rundt 10+ minutt med greit tempo.

Lenke til kommentar

Ikke noe problem. Dersom det skulle være noe mer, så er det bare å spørre her i tråden, eller sende en PM.

Blåveisstien virker som en grei plass. Tar nok noe rundt 5-10 minutt å sykle til skolen. Anbefales virkelig å anskaffe seg en sykkel når du bor litt unna skolen.

Lenke til kommentar

Det krever relativt gode karakterer hvis du skal komme inn på første inntaket. Varierer litt, så du kan være heldig selv med litt lavt snitt.

Og alle karakterer teller like mye så vidt jeg har forstått.

Men det skader jo ikke å søke :) Og jobb veldig godt på GK elektro som du skal begynne på i år ?

Gjør du leksene og følger med i skolen, skal det ikke være helt umulig å få gode karakterer, elektro er ikke det vanskeligste å få gode karakterer i.

Lenke til kommentar

Kan jeg få spørre om en ting?

Hva er kravene for å komme inn på flyfag? Er det krevende, og kreves det gode karakterer i matte?

Vurderer nemlig Skedsmo til neste år. Bor ikke lengre en 20 minutter unna.

Alle karakterene dine på grunnkurs Elektrofag teller likt. Alle karakterene blir samlet, slik at det er snittet som teller.

For å komme inn på Skedsmo så burde en egentlig ha 4 i snitt, selv om det er personer som går der nå som har under det (kommet inn på senere inntak).

Selve skolen er krevende, med en del eksamener. Du kommer faktisk til å ha mer matte (og fysikk) på flyfag, siden det er et krav for å få godkjent tekniker-utdanninga som du får inkludert med fagarbeiderutdanninga. Dersom du jobber litt hjemme, så er det så absolutt ikke noe stort problem å klare seg der.

Men for å si det som det er, Elektro var et "kose-år" for meg i forhold til Flyfag VG2! :)

Lenke til kommentar

Regner med det ikke er noen stor sjanse for at slike skoleplaner blir endret når de først er lagt ut på internett.

Jeg skal ihvertfall bestille flybilletter helgen før den 18. august. Egentlig like greit å komme litt tidligere, slik at du kan få se deg litt omkring i Lillestrøm dersom dette skulle være aktuelt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...