eibo Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 I den senere tid så har jeg solgt mitt 500D og anskaffet 550D uten det alt for store tapet, solgt et videokamera som jeg tenkte skulle finansiere en blitz. Før jul når jeg skulle kjøpe meg blitz, så endte jeg heller opp med et Canon EF 70-300mm F4-5.6 IS USM, så jeg er foreløbig blitz fri. Nå hadde jeg tenkt meg Canon Speedlite 580 EX II, men så kommer objektiv spøkelset å visker meg i øret at jeg trenger et godt inne objektiv, da utstyrslisten min er noe skrinn: Canon EOS 550D Canon EF-S 18-135 F3.5-5.6 IS Canon EF 70-300mm F4-5.6 IS USM Jeg klarer ikke helt å bestemme meg om jeg skal kjøpe 580 EX II nå, vente 1 måned eller 2 og så kjøpe meg Canon EF 50mm F1.4 USM, eller at 430 EX II holder mer en nok for en nybegynner som meg og kjøpe den sammen med Canon EF 50mm F1.4 USM nå. Min blitz erfaring er så og si ikke eksisterende, trenger jeg den ekstra kraften 580 gir meg eller er det helt overkill for en nybegynner? Lenke til kommentar
DKH Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 430ex ii er en glimrende blitz og får mye skryt på nettet. Har selv 430ex (altså 1.utgave), og er meget fornøyd med denne. Ser på dette som en veldig god investering, og var et naturlig førstevalg når det gjaldt å oppgradere utstyr utover kit-pakken for min del. Den blir nok med meg i maaange år. (I følge folk med mye mer erfaring enn meg som er nybegynner, er ekstern blitz en "obligatorisk investering"). Brukes forøvrig på et 550D. Lenke til kommentar
eibo Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 Takk for tilbakemeldingen. Da ble det kombinasjonen med 430 EX II og Canon 50mm 1.4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå