Vegabond Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Hei. Jeg prøver og formatere en gammel HP pc. Systemet er slik at det ligger en recovery partisjon på maskinen. Hvis jeg velger recovery "disken" som 1. boot i bios, så skjer det ikke noe annet enn at Windows starter. Noen tips? Mvh Robert. Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 Ingen som har noe tips om hvordan jeg kan bruke filene som ligger på recovery disken?, de er skjulte om jeg går innpå den disken i windows. Mvh Robert. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Pleier å enten være en ALT Fxx, eller bare Fxx knapp du skal trykke inn under oppstart. Om ikke, så følger det enten med recovery CD plate, som lar deg hente frem data fra den partisjonen, eller så skulle du, eller den som kjøpte pcen, ha brent ut en slik plate da pcen var ny. Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 (endret) Det følger vel ikke med noen slike cd`er når de har valgt og lage en egen partisjon for bruk ved recovery? Får ikke noe tips om hvilke knapper jeg skal trykke i oppstarten heller, det står bare et bilde av HP Kan prøve alt + Fxx. Mvh Robert. Endret 5. juli 2010 av Vegabond Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Jo, en periode og noen visse pc produsenter hadde en slik løsning. At recovery partisjonen ligger på disken, men du trenger en CD for å starte recovery prosessen. Husker ikke om HP brukte en slik løsning... Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 Snodig løsning. Det er med en cd som heter Microsoft office XP standard, men det er kanskje ikke den. Mvh Robert. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Nei det er ikke den, det er jo Office pakken det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå