allyse Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Jeg har en miele komfyr med platetopp integrert i benkplaten. Har et undelig problem... Se for deg at du står og lager mat. det er fire platetopper. Prøver jeg å skru på den venstre nedre platen vil den ikke skru seg på (hører bare et klikk), men skrur jeg den på og vrir på bryteren til den venstre øvre plate skrur begge seg på, og skrur jeg av den øvre venstre igjen skrur begge seg av. Noen som har vært borti dette før? Virker jo som en sikring eller noe som har gått, så kanskje det er noe som er mulig å fikse uten å bestille tekniker og bli blakk? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Nei, dette synes jeg høres mer ut som en kortslutning enn en gåen sikring. Ikke bruk den, og dra ut kontakten. Hvis dette er en gammel innbyggingsplatetopp med gammeldagse runde kokeplater, er det på tide å bytte den ut. Hvis du ikke eier den, men er i en utleieleilighet, ta straks kontakt med huseier. Han/hun er bør foretrekke å bytte den straks framfor å risikere at huset brenner. PS: Jeg er ikke elektriker. Lenke til kommentar
runela Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Hehe høres ikke ut som en kortslutning nei. Da ville sikringen gått:P Høres ut som du har ein feil på reguleringen/styringen til platene. Er dette en ny komfyr lever den inn på garanti. Er den gammel burde du kjøpe en ny. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Det minner litt om det man kan observere på baklysene på gamle biler - f.eks at bremselyset blinker i takt med blinklyset, etc. Det kommer av at det er dårlig kontakt på felleslederen. Det er ikke sannsynlig at det er en sikring. Men kan være en dårlig kontakt på bryterene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå