Gå til innhold

Tohatus 25/30 to-takts lager rar lyd når den står i fri

Anbefalte innlegg

Hei!

Det siste året har min 25/30HK to-takts Tohatsu begynt å lage en klikke / dirrelyd når den står på tomgang. Vetikke helt hvor den kommer fra, men kanskje fra giret. Som om den ikke er ordentlig i fri?

Noen som vet hva dette kan være og hvordan jeg fikser det? Har netopp byttet gear olje også.

En annen ting er at den ikke går helt rent på tomgang og fram til halv gass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Det siste året har min 25/30HK to-takts Tohatsu begynt å lage en klikke / dirrelyd når den står på tomgang. Vetikke helt hvor den kommer fra, men kanskje fra giret. Som om den ikke er ordentlig i fri?

Noen som vet hva dette kan være og hvordan jeg fikser det? Har netopp byttet gear olje også.

Råden din er på tur å gå!

Lenke til kommentar

Hei!

Råden din er på tur å gå!

På norsk vil dette si? Er det dyrt?

Lenke til kommentar

Råden\rådene i motoren er det som stempelet er festa i,som leder krafta i fra stemplet til giret\propellen. Du har antagelig vis slark i råden som fører til at stempelet\stempla slår i toppen på motoren din. Eneste mulighet er og bytte rådene i motoren. Vist det er det som er gale med motoren da.

Lenke til kommentar

Forsvinner lyden hvis du drar girspaken sakte mot forover eller bakover,før den går i gir?.

Hvis den gjør det, er det giroverføringen som må justeres..

Det har jeg ikke tenkt over! Jeg skal teste det også komme med tilbakemelding

Takk for svar alle!

Når jeg tenker meg om nå så TROR jeg at den tikker på en litt annen måte før den går i gir

Hvordan justerer jeg gir overføringen? Det er en 06 mod 25/30 hk tohatsu

Lenke til kommentar

Hvis du har fjernstyring(kontrollboks) kobler du løs girkabelen fra motoren. Hvis den ikke lager lyden i fri nå lenger,kan du bare justere på enden av kabelen til den stemmer med festet i motoren.

Hvis ikke må du justere overføringen ned til girhuset.

Jeg husker ikke hvordan det er på Tohatsu ,men hvis du beveger girspaken på motoren ser du sikkert hvordan det henger sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...