Rekeomelett Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Som topic sier så står jeg altså på venteliste på to forskjellige skoler, som nr. 4 på begge. Dette er ette første inntaket og som jeg har forstått det er det 3 inntak totalt (?) Noen som har vært i den situasjonen før og kan komme med noen beroligende svar? det gjelder forresten vg2 Elenergi Lenke til kommentar
Quote Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Det er selvsagt vanskelig å si, siden det avhenger av at noen andre som har fått tilbud - takker nei. Jeg var selv nummer 32 på Flyfag VG2 i fjor (litt spesielle inntaksregler der) - men jeg kom inn. Jeg kan ikke garantere at du kommer inn. Men du burde ikke bekymre deg. Det er mange som opplever å komme på venteliste - men likevel kommer inn. Slik var det ihvertfall med noen andre i klassen min når jeg gikk på VG1 Elektro. Edit: Det er tre inntak, ja. Endret 4. juli 2010 av Quote Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Det kommer an på veldig mange faktorer, blant annet antall plasser og ikke minst hva de som har fått tilbud søkte på (kanskje har de ønsket noe helt annet, og ikke takker ja?). På en liten skole med kun én klasse, der alle som har fått plass virkelig ønsker den plassen, er ikke sjansene særlig gode. Jeg gikk på en slik skole, men søkte VG2 Data og Elektronikk i stedet. Vi fikk en del inn i vår klasse som ikke hadde kommet inn på Elenergi. Om det derimot er en stor skole med mange klasser, så vil sjansene dine være betydelig bedre. Det er dog uansett ikke mulig å komme med et sikkert svar. Får du ikke plass etter 2. inntak bør du kontakte skolen og forklare situasjonen. Det hender at noen ikke møter opp første skoledag, eller at skolen åpner for flere plasser hvis det er interesse for det. Om du gikk VG1 på denne skolen, og kjenner din fremtidige kontaktlærer, kan du også tryge han/hun om å legge inn et godt ord til ledelsen. En jeg kjenner fikk plass ved å gjøre nettopp det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZQr2eN Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 jeg ligger som nummer 14 på ventelisten , vil inn på en skole det er 4 klasser , er fremdeles 2 inntak igjen , har jeg muligheten og komme inn? Lenke til kommentar
Rekeomelett Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 Takk for svar! Krise er det ikke, for jeg har kommet inn på en annen skole uansett, på elenergi. Men vil helst inn på en av de to jeg står på vent med. Så får jeg bare se hvor jeg ender opp til slutt da Men hvordan blir det framover nå? Får jeg sms eller epost om jeg eventuelt kommer inn? Lenke til kommentar
Aceface Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Nr 4 burde være ganske greit hvis det er en stor skole. Da er du bare avhengig av at fire stykker som har kommet inn takker nei (enten begynner på privatskole, glemmer å svare eller satser på å stå på venteliste til en annen skole). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå