Gå til innhold

Får ikke kontakt med nettverkskortene

Anbefalte innlegg

Sitter å svetter over svigerfars laptop og skjønner at jeg har møtt mitt inkompetansenivå :whistle:

Problemet er at maskinen hverken kobler opp mot trådløst eller kablet nettverk.

- I Enhetsbehandlingen er begge kortene listet opp.

- Jeg har oppdatert driverne men det hjelper ikke.

- Jeg prøver veiviser for å installer hjemmenettverk eller opprette en nettverkskobling, men får da meldingen "Nettverkskoblingen som er listet opp nedenfor, er koblet fra. Plugg inn nettverkskbablene eller koble til nettverksmaskinvaren på annen måte."

Den lister opp koblingen "Trådløs nettverkstilkobling 2 - Broadcom osv....".

Det er i tillegg en USB Trådløsdongle på maskinen. Men kablet nettverk burde fungere uansett. kan det være at nettverkskortet er defekt? I såfall rart at begge plutselig ble det (lan og wifi).

Dette skjedde plutselig. Maskinen er meget pent brukt og har kun vært brukt for nettbank, vg og lokalavis surfing.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken router brukes?

Andre pcer som er koblet til nettverket nå? Tråd eller trådløst?

Prøvd med kabel direkte fra pc til router?

Gå inn på routeren via ip adressen (192.168.1.1 eller 192.168.0.1. og kontroller innstillingene til det trådøse nett

Lenke til kommentar

Hvilken router brukes?

Andre pcer som er koblet til nettverket nå? Tråd eller trådløst?

Prøvd med kabel direkte fra pc til router?

Gå inn på routeren via ip adressen (192.168.1.1 eller 192.168.0.1. og kontroller innstillingene til det trådøse nett

Hei. Andre PC'er har kontakt med nettet via samme router, så jeg tviler på at det er den som er problemet. Jeg har prøvd med kabel direkte fra pc til router, og den får heller ikke kontakt. Det kommer ikke opp noen forbindelser under "Nettverk", hverken med trådløst eller kablet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...