Gå til innhold

DNBNOR Kort sender ut purring når de tilbyr betalingsutsettelse?


Edstro

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er sikkert ikke den eneste programkunden i dnbnor her på dette forumet. Så jeg velger å spør hva dere synes om det dnbnor kort har gjort mot meg.

 

Jeg er student kunde og har de to sist måndene fått tilbud om betalingsutsettelse. Dette tilbudet sto direkte på fakturaen.

 

Tilbude var formulert nøyaktig slik:

 

Vil du slippe å betale denne måneden?

Ønsker du en betalingsfri måned, kan du se bort fra denne fakturaen.

Renter og gebyrer vil påløpe som normalt frem til neste faktura.

 

Dette tolker jeg som at jeg kan gi blanke i hele fakturaen og vente til neste månde.

Jeg fikk tilbud om dette både for faktura i mai og juni. Jeg valgte å benytte meg av dette tilbudet i juni.

 

Minimum å betale på fakturaen var 200 kroner (eller noe rundt der?).

Poenge mitt er at denne månden har jeg fått en purring? Selv om de faktisk tilbudet meg å vente med regningen til neste månde.

 

Der står følgende:

 

Purring

Vi kan ikke se å ha mottatt foregående måneds innbetaling og ber deg derfor å innbetale uteblitt betaling sammen med denne måneds avdrag. Mottas ikke betaling innen fristen er kredittavtalen å anse som hevet i sin helhet, og alt utestående vil bli innkrevd. Har du allerede betalt, kan du se bort fra denne henvendelsen. Vi gjør oppmerksom på at ved et eventuelt inkassovarsel, vil eventuelle forsikringer tilknyttet konto opphøre og andre kreditter hos oss sperres for videre opptrekk og bruk.

 

Dette suns jeg personlig er veldig spesielt? Minstebeløpet jeg må betale nå er under 500 kroner så det er ikke noe problem på den måten. Problemet jeg har med den purringen er at i deres system vil jeg få problemer med å få økt kreditten. Noe som jeg har holdt meg på matta ganske lenge for å få gjort nå.

 

Jeg ble nemlig høynet ifra 5000 til 10 000 for ca et år siden. Jeg har siden den gang hatt puntklige betalinger. Der jeg har betalt ned enten hele eller minstebeløpet. Ikke en eneste purring. Å nå skal denne purringen ødelegge alt?

 

Jeg vet at jeg nå ikke vil få innvilget noe større for det er slikt deres vurderingssystem fungerer. Det sa dem i banken når jeg fikk student programet med mastercard.

 

Hva skal jeg gjøre? Føler meg urettferdig behandlet her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minstebeløpet på 200kr må så vidt jeg vet betales uansett. Den informasjonen du fikk på fakturaen hørtes jo derfor ganske villedende ut, og var jeg deg ville jeg sendt en klage snarest mulig. Du bør betale inkassovarselet uansett, DnBNor er en arrogant dinosaur og jeg tror ikke du vil få særlig gehør for klagen din der uansett hvor berettiget den er. Uansett vil det fort ta så lang tid at varselet løper til full inkasso, og du har masse problemer samme hvor "rett" du har.

 

Jeg vil nok anbefale deg en annen bank om du ønsker å etablere livslange forbindelser. Jeg har selv vært kunde hos DnBNor i 27 år, de siste 12 årene som programkunde, og ønsker meg bare mer og mer vekk derfra. Så fort jeg har avklart om jeg skal selge leiligheten til høsten eller ikke så kommer jeg til å bytte bank. Mine erfaringer er at kundebehandling er treg og dårlig om du ønsker å komme med klager eller spøsmål, man blir videresendt, eller de henviser slavisk til "vedlagte villkår" og slenger med en PDF, selv om jeg da spurte om en presisering av nettop det som stod i villkårene.

 

Boliglånet mitt har det også med å "drive opp" i rente. Jeg startet ca 0.15% over beste rente, etter 1 år var jeg 0.6% unna beste rente, da ringe jeg og spurte hvorfor. Kundebehandleren svarte noe om markedssituasjon og spurte om jeg ble mer fornøyd om jeg fikk 0.45% avslag i renten. Det var jeg forsåvidt, da var jeg tilbake på 0.15 over beste rente, men fikk aldri noen god forklaring på hvorfor renten gradvis ble dårligere, og hvorfor det var så lett å bare sette den ned igjen. Så har jeg begynnt å drive oppover i rente igjen i forhold til beste, og lurer på om jeg skal gidde å ta en telefon til eller bare bytte bank. Jeg orker ikke å ha en bank hvor jeg må ringen og kjefte en gang i året for å ha brukbare betingenlser...

Lenke til kommentar

Det står jo betalingsfri måned og det betyr jo at man ikke trenger å betale noe. Har aldri opplevd noen problemer når jeg har utsatt betalingen. Du har vel fortsatt begge fakturaene i nettbanken så det er bare å henvise til det som står der så skal nok saken løse seg.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg skrev en melding til dem i nettbanken. De baklaget og skylde på en teknisk feil. Purringen skulle nå være fjernet. Om jeg burde bytte bank, det tror jeg ikke.

 

Jeg har hatt denne banken i alle år og dersom jeg bryter med denne. Så får jeg kansje aldri boliglån? For da må jeg starte helt på nytt. Det er så mange banker og så mange tilbud ute og går at jeg ikke bryr meg.

 

Jeg har et check-in program i nordea. Men jeg er ikke fast kunde der. Jeg opprettet bare noe der i tilfelle jeg ville flytte.

 

Jeg er uansett bare en student, det er nå irrelevenat for meg hvilke bank jeg har akuratt nå.

Lenke til kommentar

Ok nå bytter jeg bank. Jeg hadde et overtrekk på hundre kroner på brukskontoen min sist månde. Å nå må jeg vente 3 månder før jeg kan bestille nytt bankkort. Magnettstripen på visa kortet er nemlig ødelagt. Eneste alternative for å få kjøpt noe nå er å bruke mastercard. Det kan dem glemme.

 

Jeg har et kundeforhold i nordea som check in kunde og flytter alt over der. Er lei dette tullet. Meget uproft av dem. Overtrekket er selvfølgelig dekket inn.

Endret av eddielie30
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...