Gå til innhold

Kommer ikke over 62 FPS

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettop fått meg 2 stk HD 5970 i Crossfire.

Første jeg gjorde var å fyre i gang favorittspillet, Company of Heroes.

Kjørte en performance test der når alt var på max. fikk bare max 62 fps.

I denne testen til HW.no http://www.hardware.no/artikler/his_radeon_hd_5970/73814/5

Så får de jo opp mot 300 med dårligere oppsett.

Regner med dette har noe med "wait for vertical sync?"

Lenge siden jeg har tweaket drivere så trenge nok noe inputt her.

Har lett etter denne instillingen i driveren og der står det bare

"Wait for vertical refresh"

Denne har jeg satt til Always off

I CoH har jeg også satt "Post prcessing" til off.

For morroskyld har jeg satt ned oppløsning til 800x600 og skrudd av alt av detaler og AA.

Får fremdeles max 62 FPS.

Kjører siste catalyst (10.6)

Intel SSD gen2 disk

Windows 7 64bit

16GB ram

AMD X6 1090t @ 4,16GHz

Noen tips hva som kan være feil? Regner jo det er en setting en eller annen plass.

Endret av L4ngley
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant denne kommentaren på en youtube video:

"Yeah i know. I forgot. Nothing changes anyway. The game still runs at 60fps throughout. What i need to do, is find out why it doesn't obey my novsync selection in both the game and catalyst! "

I allefall ikke alene, hjelper meg forsåvidt ikke så mye :(

Lenke til kommentar

trenger du mer enn 62 fps?

Du har missforstått totalt. Dette var får å kjøre en benchmark på det nye systemet for å se hvordan det yter.

Benchmarken vil jo ikke stemme om du ikke har en skjerm som tar imot tilsvarende.

Siden kortet ikke faktisk vil generere alle framesene i praksis og vil få et kunstig høyt tall.

Lenke til kommentar

trenger du mer enn 62 fps?

Du har missforstått totalt. Dette var får å kjøre en benchmark på det nye systemet for å se hvordan det yter.

Benchmarken vil jo ikke stemme om du ikke har en skjerm som tar imot tilsvarende.

Siden kortet ikke faktisk vil generere alle framesene i praksis og vil få et kunstig høyt tall.

Selvsagt ikke, men benchmarken blir høyst reell når det gjelder ytelsen til systemet. Hva skjermen klarer vise er revnende likegylidg.

Det er høyst interesant å vite hva systemet mitt yter. Hvis ikke kan vi jo alle sende en mail til alle nettsider som tester grafikkytelse om å bare dem rapportere 60 FPS på alt som er over 60 FPS, for det jo ikke interresant å vise noe over alikevell??

Fint om eventuelle nye svar på denne tråden kan omhandle det opprinnelige spørsmålet og ikke den praktiske nytteverdien av å vise over 60 FPS (den er jeg fulstendig klar over).....

Endret av L4ngley
Lenke til kommentar

Fant en ny side som idikerer dette har med siste patchene til CoH.:

"Between patches and driver revisions, on both ATI and NVIDIA hardware, CoH sometimes displays frame-rate throttling at 60FPS. Until we can find a way to disable the cap, we'll let you know when hardware is running at its limits or if it's just being throttled on the Performance Summary page."

http://www.thetechlounge.com/article/411-6/ATI-Radeon-HD-2900-XT-Vista-Performance/

Får instlalere CoH vanilla og sjekke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...