toxk Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Jeg har en hjemmeside som jeg ikke får oppdatert så ofte jeg vil. Grunnen er at jeg sjelden har tilgang på min egen PC med programmet Front Page Kan noen tipse meg om et system der jeg kan redigere hjemmesiden fra alle datamaskiner, også de som ikke har noe hjemmesideprogram. Med andre ord, jeg ønsker et sted jeg kan logge meg på å få tilgang til å redigere direkte på nettet. Hvis noen kan svare meg på dette hadde det vært fint med en beskrivelse eller henvisning som er enkel og helst på norsk da jeg ikke er særlig datakyndig. Kristin Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Tror det du ønsker er et såkalt CMS. Du kan velge å bruke et gratis, eller betale noen for å gjøre det. Er du interresert i sistenevnte kan du sende meg en pm, og jeg vil lage for deg for en sum vi avtaler. Lenke til kommentar
Muzungu Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Det enkleste er å sette opp Wordpress (wordpress.org). Denne er lett å installere (hvis du har en web-host med Fantastico, er det bare et par knappetrykk), og den kan redigeres fra nettleseren din; fra en iphone eller fra programvare på PCen hvis du foretrekker det. Andre fordeler er: - Et hav a utvidelsesmuligheter (samarbeider med Twitter og Facebook, mulighet for å legge inn bildegalleri, filmer, brukerinnlogging, diskusjonsfora mm) - Søkemotoroptimalisert - Sikkert og raskt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå