Gå til innhold

Noen som er erfarne med DealExtreme? Frakt


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nå bestilt en del pakker fra DX. Den første pakken hadde jeg er verdi på langt under 200 kroner, og denne pakken mottok jeg 5 dager etter at den ble sendt fra HongKong. Den andre pakken jeg bestilte hadde en litt høyere verdi, så jeg la til den "Drop Shipment and Gift Service"-tingen slik at pakken blir sendt som en gave. Denne pakken har jeg ikke mottat enda, og det begynner å nærme seg hvertfall 10 dager siden den ble sendt fra HongKong.

 

Når man legger denne tingen til, står det med litt mindre skrift under "Typically ships in 2 to 3 days and delivers in 14 days.".

 

Så lurer jeg på om at pakken blir nedprioritert eller bruker lengre tid når man legger til "Drop Shipment and Gift Service"?

 

 

Håper noen kan svare meg på dette.

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så jeg la til den "Drop Shipment and Gift Service"-tingen slik at pakken blir sendt som en gave.

Eneste forskjellen med drop shipment lagt til er at logoen til dealextreme blir fjernet fra pakken.

Selve pakken blir IKKE merket som gave, prioriteten med/uten er samme uansett og du slipper ikke unna tollavgift/moms om den er over 200kr.

Eneste som endrer prioritet fra dealextreme sin side er vilken type konto du har og hvor mye du handler for.

Er du en ny privatkunde har du lav prioritet i pakking, mens om en med kanskje 30ordre tidligere som bestiller etter deg vil ordren bli pakket før din.

 

Drop shipment er ment for dropship salg hvor folk selger varer på finn etc så bestiller den rett fra Dealextreme til kunden sin postkasse uten logo, så de ser da ikke hvor pakken kommer fra.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Ifølge kommentarer merket de pakkene som gaver før iallefall:

 

"The sender (DX) will be removed from the package (mine came in with marker over the name) And the package says that it is a gift, which will make the chance customs check it smaller"

 

Men avsenderadressen er tydeligvis såpass kjent at posten ikke blir lurt av manglende logo, og ev. 'gave' merknad.

Lenke til kommentar

toll slipper du, men avgiften for tollbehandling må du betale på rett over hundrelappen, + moms.

 

screenhunter;

Det varierer fra land til land, for norge sin del sluttet de merke som gift for et par år siden da tollvesenet startet slo ned på det med og returnere alle merket gift.

Jeg dropshipper mye til danmark og tyskland hvor de også har samme.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Selve pakken blir IKKE merket som gave, prioriteten med/uten er samme uansett og du slipper ikke unna tollavgift/moms om den er over 200kr.

 

Er du sikker? Er det ikke slik at det er 0 toll dersom det er elektroniske varer man kjøper?

 

Det er 0 i toll på bøker og alt som bare finnes online. Som feks alt av spill som blir kjøpt på nedlastnings tjenester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...