Hugol Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Hei. Hår fått meg en ny PC denne uka. Jeg har dog et problem. Av og til når jeg laster ned programmer får jeg opp meldinger som "Alle filene ble ikke kopiert over. Nedlastningen ble avbrutt skjekk om du har mer ledig plass på din driver. ja selvfølgelig har jeg det! Hva er problemet med dette? Om det trengs mer info bare å spørre Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 Jeg laster ned Photoshop CS5 til 50 % så plutselig går linjen til 100 % og medlingen kommer opp: sikker på at det er noe galt med pcen siden jeg har prøvd alle mulige ting som å kjøre som admin,reinstalle you name it! Hva er galt? Keen på kjappt svar ! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Hvor laster du dette ned fra? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 det kan være andre ting som forårsaker dette, men vær obs på at ting som pakker ut for installasjon bruker ofte samme partisjon som OSet. dersom OSet disken din er nesten full så kan du altså få slike feil selv om partisjonen som du faktisk installerer programmet til har mye ledig plass. Bare en ting du kan sjekke ihvertfall -Stigma Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 Beklager men hva er OSet? Og takk for svar Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Det er vel sannsynlig at dette er snakk om piratkoipert software. Du svarte ikke på spørsmålet hvor du laster ned fra. Det blir i såfall absolutt ingen hjelp å få her på forumet. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Beklager men hva er OSet? Og takk for svar OS = OperativSystemet (altså windows for eksempel sikkert i ditt tilfelle). OS disken er normalt C: som standard. -Stigma Endret 4. juli 2010 av Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Det er vel sannsynlig at dette er snakk om piratkoipert software. Du svarte ikke på spørsmålet hvor du laster ned fra. Det blir i såfall absolutt ingen hjelp å få her på forumet. Hallo i luken! (som vi sier på godt Bergensk), nå drar du det litt langt ved å bare annta utifra ingenting at det er snakk om piratvare og så kjefte på OP i retur. Ordet "nedlastet" i seg selv betegner på ingen måte piratvare, og det er ingenting annet her som på noen måter peker mot den konklusjonen. Om du vil annta som default at man snakker om piratvare så forteller det kanskje mer om dine vaner i forhold til dette enn OP. /rant end Forøvrig så virker det for meg som om problemet her ikke har noe med nedlasting å gjøre sånn sett. Screenshottet fra photoshop installeren indikerer at det er snakk om at programmet tror det mangler plass for å ekstraktere filene. Uansett om det er snakk om opp-pakking av filer som ligger på harddisken fra før eller som dynamisk lastes ned fra internett under installasjonsprosessen så er det ikke det feilmeldingen klager på. Jeg ville fremdeles som sagt sjekket at operativsystemdisken ikke er nær full. Selv om programmet evt. installereres på en annen disk som har mye plass så pakkes ofte ting ut på operatisystem disken og så kopieres over til der det skal installeres til. Hvis det ikke er nok slik midlertidig lagringsplass på C: så vil installasjonen stoppe med en slik type beskjed. Det er ihvertfall det første jeg ville sjekket. Veldig forenklet så kan det omformuleres slik: sjekk C: har minst et par GB ledig. -Stigma Endret 4. juli 2010 av Stigma Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Tja, jeg prøvde et enkelt spørsmål om hvor det blir lastet ned fra. Da TS velger å overse dette syntes jeg det var på sin plass å minne om forumregler. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 Overse? så vidt jeg ser skrev du å stigma ganske likt svar på tid, derfor så jeg på posten hans. Alt som koster penger her i verden er plutselig stjålet? Uansett takk til Stigma for svar. har du ikke fisket det enda. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Jeg trodde ikke det var forumets ansvar å forsikre seg om at programvaren som brukes er gyldig/ikke gyldig før relevante tekniske spørsmål besvares. Jeg var under inntrykk at reglene om dette er slik de er for å unngå lov-komplikasjoner for de som driver hw.no (hvilket selfølgelig er helt forståelig), ikke for å prøve å innføre "passkontroll" på brukerene. "Don't ask don't tell" som de sier i U.S army. Det er mulig at du primært etterspurte informasjonen for å bedre kunne besvare spørsmålet hans, men jeg synes ihvertfall det er uforsvarlig å tolke et mangel på svar som noe tegn på skyld. Misforstå meg ikke - jeg minner også gjerne om forumreglene når jeg ser dem brutt, men kun når de faktisk brytes av trådstarter. Jeg synes ikke at en mistanke er nok til å annklage folk for lovbrudd, og heldigvis har rettsvesenet i dette samfunnet samme holdning. Jeg synes det er en standard som er verdt å opprettholde i andre sammenhenger også. Anyway, jeg vil ikke deraile tråden mer enn det den allerede er blitt, så for min del setter jeg en stek for denne avstikker-diskusjonen her. Hvis du føler for å føre diskusjonen videre så ser jeg heller at vi gjør det i PM eller en mer on-topic tråd, dog jeg har forsovidt allerede sagt mine tanker rundt dette. -Stigma Endret 4. juli 2010 av Stigma Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Muligens feil på ram,eller virus,men skal vel noe til å klare å få virus på en uke.. Kjør denne http://www.memtest86.com/ Endret 4. juli 2010 av taz Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 RAMfeil på en sånn feil som konsist oppstår under installasjon er ikke akkurat det første jeg hadde mistenkt i et slikt tilfelle. Helt umulig er det jo dog ikke, men jeg tror feilkilden sansynligvis er mye mindre komplisert enn som så. Jeg savner litt feedback fra OP her om han har testet noe av det som er blitt foreslått så langt, og hvordan det evt. påvirket ting. -Stigma Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Det eneste(som jeg ser) som er spurt om er om han har ledig plass og det skriver han jo i første posten.. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Det eneste(som jeg ser) som er spurt om er om han har ledig plass og det skriver han jo i første posten.. Jeg tar høyde for muligheten for at han installerer til en annen parisjon enn OS partisjonen. Mye ledig plass på disken han installerer til er som sagt i et slikt tilfelle ikke nødvendigvis nok når installasjonsprogrammet trenger midlertidig plass til å pakke ut filer på. eks: han har en C og D partisjon. C er en liten OS partisjon og er nesten full. D er der han installerer til, og der har han mye plass. Da kan nettop en slik feilmelding oppstå, og mange maskiner kommer med sånne typer partisjonsoppsett som standard. Det hadde jo vært greit å få en tilbakemelding på at vi ihvertfall kan utelukke denne relativt enkle feilkilden før vi går videre til mer kompliserte muligheter. -Stigma Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 Innstallert på :C disk staskon. altsta OS driveren. Vet ikke hva mer jeg kan si jeg? Det er 800 gb ledig av 1 tb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå