Lami Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Hei! Har en Speetouch router fra Telenor her på hytten, men har problemer med WLAN. Alltså, alle datamaskinene som er koblet til med kabel får ikke nettverket til å fungere. Nettverket fungerer rett og slett ikke på datamaskinene koblet til med kabel. På routeren så lyser det orange på WLAN, mens alt annet lyser grønt. Har prøvd å restarte routeren, skrudd av, tatt ut alle kabler koblet til og skrudd på og koblet til alle kablene, men fungerer forsatt ikke. Trådløse nettet fungerer helt fint. Men i uken så tror jeg at det var noe lyn og torden, isåfall så hadde strømmen gått. Vet ikke om det kan ha gjort noe med WLAN'en? Rart hvis den tok WLAN'en og ikke routeren eller noe annet! Så vet dere hva jeg kan gjøre? Hva problemet er? Takker for svar! Lenke til kommentar
janingar Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Lurer på om ikke du har forvekslet navnene litt. Trådløst nettverk kalles for WLAN (Wireless Local Area Network) Kablet nettverk kalles for LAN eller kjent som Ethernet. Du sier at WLAN lyser orange, dette er helt normalt. Undersøk om det lyser på Ethernet, den lampa indikerer om det er koblet til en datamaskin med kabel. På baksiden er det også 4 små nummererte lys som vil lyse opp avhengig av hvilke av de 4 nettverksportene du har koblet datamaskin til. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 Ethernet lyser/blinker den. Har 2 PCer koblet til. Bak på routeren så lyser det kun på den ene. Men når jeg diagnoserer på maskinen som det lyste bak på routeren så sto det «dosen't have a valid IP configuration» Men det ser nok ut til at den andre PCen sitt nettverkskort er gåen. Lyser ikke på kortet eller bak routeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå