Gå til innhold

Hjelp med å finne en bra 24"

meg0709

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har sånn ca ingen peiling på skjermer så derfor vil jeg spørre om råd her.

Jeg ser etter en 24", 2ms, maks 2000kr, LED er ikke så farlig, men burde være full HD, oppløsning 1920x1080 helst, kan jo også være 1920x1200 også.

Men det skal ikke være glossy skjerm og hvis det er mulig å få IPS panel til maks 2000kr så kunne jo det vært greit også?

En ting jeg lurer på er, hva gjør IPS bedre enn TN?

Jeg er litt i nød å lite tid for å finne meg en ny skjerm så derfor kommer jeg hit å spør for å få noen tips.

Så litt på denne bare sånn kjapt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=508113

Veit ikke om den er noe serlig eller ikke.

På forhånd, takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner ingen IPS skjermer til under 2000kr. Den største forskjellen folk flest kan merke mellom IPS og TN er innsynsvinkler og fargekvalitet. IPS skjermer er også tregere, 5ms er vel det minste du kan få med en IPS. Men for en som ikke er hardcore gamer merkes det ikke så mye. IPS skjermer kan også lide av input-lag, som kan være plagsomt hvis du spiller mye konsoll på den, f.eks PS3.

en rimelig 24" IPS skjerm du kan se på er Dell U2410 (fra dustinhome.no, betydelig billigere der enn direkte fra dell). Hvis du går høyere i pris kan du se på f.eks en Eizo Foris FX2431 eller SX2462W.

Endret av chairgame
Lenke til kommentar

Ok, da driter vi i IPS, jeg vil vel ikke kalle meg hardcore gamer, men jeg spiller en del mer enn 2 timer om dagen når jeg er hjemme.

Så har du eller noen andre tips til skjerm til sånn 2000kr da?

Pluss de kravene over her men uten IPS og for guds skyld IKKE glossy skjerm.

Lenke til kommentar

BenQ har vel greie skjermer, 2ms til 1300-2000 en plass :)

For min del så merker jeg delay på bildet så mye (samt mus/tastatur) at jeg må nesten ha 2ms. Spilla med 5ms, gikk over til CRT til 2ms kom på markedet :S

Lenke til kommentar

Jeg har, eller hadde en BenQ skjerm til brodern fikk den så jeg må kjøpe meg ny nå, men ja den er da bra men er blitt skeptisk, hehe.

Men så lenge den koster maks 2000kr, 2ms, ikke glossy, 24" og har full HD så er det vel ett fett antar jeg, eller?

Man får ikke über ting for 2000kr men det er en grei pris for en hjemme bruker/gamer som ikke leker wannabe pro.

Men er det noen som har noen erfaringer med noen slike skjermer som kan anbefalle en?

Burde også være 16:10, ikke 16:9.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...