BSP Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Hei alle kameravenner! Jeg har speilrefleks og er godt informert innenfor dette feltet. Siden jeg er fotointeressert spurte lillebroren min om hva slags kamera han skulle kjøpe før en tur til frankrike. Jeg innså at jeg ikke hadde peiling på kompaktkameraer, og at jeg var til lite hjelp. Derfor lurte jeg på om dere som har mer oversikt enn meg kan hjelpe. Kriteriene er enkle: billig. helst under 1000 kr. Siden prisen er det eneste så gjelder bang for bucks på det tekniske. Batterikapasitet og brukervennelighet er også pluss. Takk for svar og god sommer! Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Om du kan gå litt over 1000-lappen får du veldig mykje betre kamera. Du kan t.d. få Panasonic DMC-ZX1 (test) til 1600 kr. Ha i tankane at når den testen vart skriven hadde dette kameraet ein pris på 2500, og sjølv med den prisen var det eit anbefalt kamera. Det seier seg vel sjølv at dette er mykje kamera for pengane. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Mange av kameraene under tusenlappen, bruker standard AA batterier. Ulempen er at de som følger med ikke er oppladbare, og bruker du vanlige alkaliske, er batterilevetiden ganske bedr*ten. Nikon Coolpix S570 får du til under tusenlappen. Et helt ålreit kompaktkamera med oppladbart lithiumbatteri. Men uansett hva du gjør, ikke fall for fristelsen til å kjøpe et kamera av ukjent merke som i følge spesifikasjoner ser ut til å være ekstremt mye for pengene. Det er gjerne disse som er de dårligste. Lenke til kommentar
BSP Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 takk for svar. Viktig det du påpeker der Marekletten. Tar en tur til butikken i morgen for å ta en kikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå