Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke på nettverk

Anbefalte innlegg

Har problemer med nettverket her.

Har en laptop og en stasjonær pc.

Kommer på nettverket med laptopen men ikke med den stasjonære, bruker de samme instillingene.

De andre jeg bor i huset med kommer seg på nettverket. Det er ikke en feil med nettverkskortet ettersom jeg hadde pcen over hos en kompis og funka perfekt på det nettverket.

Har sammen med huseiern prøvd å få maskina på nettverket i en lang stundt nå.

slette nettverksprofilen.

oppdatere drivere.

tatt av alt av kryptering og beskyttelse til nettverket for så å prøve å koble til.

automatisk ip anskaffelse og tvungen.

WPA2 og WEP settings.

maskina har vært på nettverket før men kommer ikke på i det hele tatt. Den gang i tiden jeg kom på nettverket droppa maskina ut og inn hele tiden, men det var feil med nettverket og er fiksa nå for det meste.

Har 2-4 i signalstyrke.

Både laptopen og stasjonære kjører windows 7.

PCI kortet mitt er et Ralink RT61, er ikke sikker på hvilket utstyr huseiern har ettersom alt av nettverks utstyr er i nabohuset.

Vi er nå tomme for ideer og forslag er velkomne

P.S beklager dårlig norsk, har ikke brukt det på en stund nå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jo være svakt signal som er problemet. Kanskje en ide å flytte litt på PC for å få inn sterkere signal?

Da finner du ut om det er signalstyrke eller software som er problemet.

vi prøvde i går å sette en en router inne på rommet mitt for å teste signal. eneste forskjell var at maskina brukte litt lengre tid på å si at den ikke kunne koble på nettverket. satte inn kabel og kom inn på nettverket med en gang, skulle gjerne ha brukt kabel men ettersom alt av utstyr står i nabohuset er det lite aktuelt.

Vidre info, selv om vi gir den en fast ip og forteller maskina hva den skal gjøre vil den ikke registrere det.

Skal uansett ut i dag å prøve med nytt tråløst kort for å se om det utgjør no forskjell

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...