Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Urinerte med forsett i teltet mitt

andeik

Anbefalte innlegg

Jeg var på Hovefestivalen denne uken, og natt til fredag - nest siste dagen, var det ei jente på 17 år som urinerte med vilje i teltet mitt. Jeg tok henne på fersken og hun ble tatt personalia på og fikk klippet alle bånd av vakta og ble kastet ut. Hendelsen ble loggført, og vakta fant også to uavhengige vitner som hadde observert det, og de ble også tatt personalia på.

Det nye teltet og madrassen min som var full av urin, følte jeg ikke noe behov for å vaske eller beholde, siden urinlukta vil sitte i uansett. Jeg mistet også siste konsertdag siden jeg måtte dra hjem. Alt skift jeg hadde stinket urin.

Jeg planlegger å inngå en deal med henne som innebærer erstatning for mine utgifter mot å ikke gå til forsikringsselskap (som antakelig vil kreve at jeg anmelder henne).

Er det noen som ser noe urimelig i dette?

Ting som må kjøpes nytt:

Toalettmappe: 250 kroner

Fuktskadet Altec Lansing InMotion IM4: 700 kroner

Mistet siste konsertdag på Hovefestivalen: 2500 kr/ 4 = 625 kroner

Nytt telt: 999 kroner

To Colgate tannbørster: 48,80 kroner

Sterilandeodorant: 26,50 kroner

Medisiner: Pepcidduo: 99 kroner

Tanntråd: 19,90 kroner

Luftmadrass: 199,90 kroner

§ 4-1. (erstatningsutmålingen)

Erstatning for tingskade og annen formuesskade skal dekke den skadelidtes økonomiske tap.

Endret av andeik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dine "antagelser" om at hverken telt eller luftmadrass kunne vaskes utgjør jo nesten 1200,- og kan ikke kalles annet enn urimelig. Hadde tingene brent opp kunne man snakket om 100% skade, men ikke i dette tilfellet.

Radlekatt

Nei, men på en annen side kunne jeg ha krevd rens av teltet. Hva ville dette kostet? Jenta dro umiddelbart, hun bor i Kristiansand og jeg i Oslo, så muligheten hennes for å selv ta jobben er liten.

Endret av andeik
Lenke til kommentar

Men jeg sliter for så vidt med å se at siste dag på Hove er et økonomisk tap - hvordan taper du penger på ikke å oppleve en dag på konsert? - Kanskje følelsen, men kan den omgjøres i penger?

Hvordan kan det ikke være et økonomisk tap, når man faktisk har betalt penger for det?

Lenke til kommentar

Men jeg sliter for så vidt med å se at siste dag på Hove er et økonomisk tap - hvordan taper du penger på ikke å oppleve en dag på konsert? - Kanskje følelsen, men kan den omgjøres i penger?

Hvordan kan det ikke være et økonomisk tap, når man faktisk har betalt penger for det?

Jeg ser det mer som en opplevelse, og tap av den - ikke noe faktisk økonomisk tap, men var egentlig dels tankespill også, stusset over at det var tapspost.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...