Gå til innhold

Setter sammen mitt første vannkjølingsoppsett!

Anbefalte innlegg

det er perfekt ja. om du må ta 2 små og slange mellom pga koblingene mellokm skjermkortene ikke ligger på lik linje eller om du får det til med en helt rett en som går tvers over spiller ingen rolle.

Det er iallefall den beste løsningen ja :)

jo kortere loop jo bedre :)

Jeg vil helst ha en veldig kort slange i mellom da det ser bedre ut synes jeg. Men siden det ikke fins rette compression fittings som er like tynne som 45 graders må jeg nok skaffe crossfire kobling.

Hvis ikke du vet om at det finnes rette fittings som er like tynne som 45 graders da? :)

Problemet er at de vnalige treffer skjermkortet og ikke vil skrus skikkelig inn, bare 45 graders som sagt vil det.

Hvis du ser på linkene ser du at der man skrur inn er tynnere på 45 graders vinkel men vet ikke om det finnes like tynne til vnalig rette.

45 Graders: http://www.frozencpu...tl=g30c409s1033

Vanlig rette: http://www.frozencpu...tl=g30c409s1033

det var dette jeg mente at ved crossfire fittings så er de helt rette men legger merke på bildene dine at koblingen på skjermkortets inntak/uttak ikke ligger på lik linje så derfor spørs det om du kan bruke en lang slik crossfire fitting eller om du må ta 2 korte og en kort slange mellom for at det skal passe hvis du er med på hva jeg mener?

Det kan jeg gjøre om på når jeg mottar crossfire fitting. Setter de på lik linje da. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er perfekt ja. om du må ta 2 små og slange mellom pga koblingene mellokm skjermkortene ikke ligger på lik linje eller om du får det til med en helt rett en som går tvers over spiller ingen rolle.

Jeg vil helst ha en veldig kort slange i mellom da det ser bedre ut synes jeg. Men siden det ikke fins rette compression fittings som er like tynne som 45 graders må jeg nok skaffe crossfire kobling.

Hvis ikke du vet om at det finnes rette fittings som er like tynne som 45 graders da? :)

Problemet er at de vnalige treffer skjermkortet og ikke vil skrus skikkelig inn, bare 45 graders som sagt vil det.

Hvis du ser på linkene ser du at der man skrur inn er tynnere på 45 graders vinkel men vet ikke om det finnes like tynne til vnalig rette.

det var dette jeg mente at ved crossfire fittings så er de helt rette men legger merke på bildene dine at koblingen på skjermkortets inntak/uttak ikke ligger på lik linje så derfor spørs det om du kan bruke en lang slik crossfire fitting eller om du må ta 2 korte og en kort slange mellom for at det skal passe hvis du er med på hva jeg mener?

Hva snakker du om ???

Her er det vel 2 identiske skjermkort og 2 identiske vannblokker = selvsagt er inlet/outlet på samme linje.

Nok et bevis på at tørrhuet ikke vet hva han snakker om...

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Det kan jeg gjøre om på når jeg mottar crossfire fitting. Setter de på lik linje da. :)

Ikke noe å bekymre deg for de ER på linje!

Lenke til kommentar

Hva snakker du om ???

Her er det vel 2 identiske skjermkort og 2 identiske vannblokker = selvsagt er inlet/outlet på samme linje.

Nok et bevis på at tørrhuet ikke vet hva han snakker om...

se på bildene han har lagt ut så ser du at de ikke er på linje men han har svart på det allerede..

ooiii sann jeg visste ikke at du bare kunne butte om outlet og inlet slik på den måten. da er jeg idiot og troll

hahahah viser bare hvor fjortis du er

Lenke til kommentar

Hei.

Skal vi roe ned slenging av kallenavn og sånt, før noen får seg en advarsel eller ferie? :)

Får jeg ikke lov til å kalle han tørrhue ? :ph34r:

Synes bare at jeg må informere medlemmene våres om at det er en kar som henger her inne og vet minimalt om vannkjøling og gir gutta kjøpsanbefalinger. Har jo sett at han flere ganger har kommet med feil fakta og eller bare gjetter villt uten å gjøre noe research. Moderator burde jo passe på så ikke folk får feil fakta også. I det minste burde folk vite en god del om vannkjøling før en gir råd til andre!

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Da har jeg fått til og sette pumpe nederst i kabinettet så trenger ikke uroe meg for at vann ikke kommer inn i pumpa lenger.

Jeg har fortsatt ikke fått svar på noe jeg har spurt 2 ganger tror jeg og det er;

Hvordan tømmer man en vannkjølingsloop uten at vann renner fritt omkring? Tenkte det hadde vært kjekt å vite til da jeg må for eksempel bytte vann, rense loop osv etter 6- måneder til 1 år.

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

Enten må du ha ein ventil ein plass i bunn du kan ta ut og opne opp mens du lufter på toppen av tanken eller så må du ta av ein slange ein plass for å tømme ut.

Eller litt meir drastisk så kan du kutte ein slange i to.

Eg har min radiator skrudd fast i sida på kabinettet så eg tar berre av slanger som går inn på nippelen nede og blåser i slangen så renner 95% av vatnet ut i ei bøtte eg har satt der :)

Lenke til kommentar

Enten må du ha ein ventil ein plass i bunn du kan ta ut og opne opp mens du lufter på toppen av tanken eller så må du ta av ein slange ein plass for å tømme ut.

Eller litt meir drastisk så kan du kutte ein slange i to.

Eg har min radiator skrudd fast i sida på kabinettet så eg tar berre av slanger som går inn på nippelen nede og blåser i slangen så renner 95% av vatnet ut i ei bøtte eg har satt der :)

Åssen ventil mener du da?

Lenke til kommentar

Bare ett spørsmål ikke ment som kritikk :), men bare lurer på når u først skulle kjøpe vannkjøling hvorfor fant du deg ikke ett større kabinett? silverstone,800d,antec12,CM sine.

Siden da hadde du fått mye bedre plass å rom å jobbe med, bedre plassering av f.eks pumpen.

Mvh ivan

Lenke til kommentar

Bare ett spørsmål ikke ment som kritikk :), men bare lurer på når u først skulle kjøpe vannkjøling hvorfor fant du deg ikke ett større kabinett? silverstone,800d,antec12,CM sine.

Siden da hadde du fått mye bedre plass å rom å jobbe med, bedre plassering av f.eks pumpen.

Mvh ivan

Jeg så på mange kabinettet først men valgte cosmos s fordi det så stort ut og jeg likte designen. Men angrer litt på at jeg ikke valgte 800d nå på grunn av cable management osv. Men for sent til å gjøre noe med det nå.

Lenke til kommentar

Mvh ivan

Jeg så på mange kabinettet først men valgte cosmos s fordi det så stort ut og jeg likte designen. Men angrer litt på at jeg ikke valgte 800d nå på grunn av cable management osv. Men for sent til å gjøre noe med det nå.

Sant så sant cosmos er slick kabinett det handler om hva en like først å fremst seff.

Jepp 800d er ett romslig og stilrent kabinett , blir enten det eller Silverstone Temjin TJ-07 Når jeg snart skal handle inn vannskjøling.

Anyways du blir helt sikkert fornøyd :)

Lenke til kommentar

Mvh ivan

Sant så sant cosmos er slick kabinett det handler om hva en like først å fremst seff.

Jepp 800d er ett romslig og stilrent kabinett , blir enten det eller Silverstone Temjin TJ-07 Når jeg snart skal handle inn vannskjøling.

Anyways du blir helt sikkert fornøyd :)

Har veldig lyst på 800d men akkurat nå er alt jeg bryr meg om å bli ferdig med byggina og få brukt denne pcn. :) Snart 2 måneder uten noe pc. :cry:

Jeg trodde selv at cosmos s skulle være større, det er stort nok hvis man skal bare bruke air cooling men til vannkjøling hadde jeg nok gått for et av de du nevnte.

Ble nå ferdig med cable management for 3 gang, denne gangen fikk jeg sidepanelet på uten at det spretter opp. Johoooo. :w00t:

Et lite tips til noen som vurderer Cosmos s, skaff deg modular PSU for bedre cable management.

:)

Lenke til kommentar

Angående tømming av vann fra loop. Tror dere det funker å disconnecte slangen fra gpu til reservoir og suge til seg vannet så begynner alt å renne ut i en bøtte? Samme som man gjør i et akvarium, man suger til seg litt vann så det begynner automatisk å renne ut.

?

Lenke til kommentar

Hei igjen, akkurat nå har jeg push pull oppsett på viftene. 3 under og 3 over radiator. Viftene bråker litt mye siden de på toppen får ekstra luft fra de 3 nederste så de går fortere enn de skal.

Tror dere jeg ser veldig stor forskjell i temperatur fra 6 vifter til 3?

Jeg skal selvfølgelig prøve selv når alt er klart men bare tenkte å høre med noen her siden jeg var nysgjerrig nå. :)

Lenke til kommentar

Hei igjen, akkurat nå har jeg push pull oppsett på viftene. 3 under og 3 over radiator. Viftene bråker litt mye siden de på toppen får ekstra luft fra de 3 nederste så de går fortere enn de skal.

Jeg skal selvfølgelig prøve selv når alt er klart men bare tenkte å høre med noen her siden jeg var nysgjerrig nå. :)

skaff deg viftestyring, fortrinnsvis automatisk.

Eventuelt sette på motstander på viftene slik at begge i push&pull snurrer med samme hastighet

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Eventuelt sette på motstander på viftene slik at begge i push&pull snurrer med samme hastighet

Jeg tenkte på å skaffe viftestyring senere. Jeg har nå 6 vifter til radiatoren og 2 til i selve kabinettet. Fins det viftestyring som kan styre 8 vifter?

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på å skaffe viftestyring senere. Jeg har nå 6 vifter til radiatoren og 2 til i selve kabinettet. Fins det viftestyring som kan styre 8 vifter?

om du har 6 stk vifter på en radiator så trenger ikke disse viftene å kobles til mere enn en kontakt på en viftestyring da målet er jo å få alle til å snurre med samme hastighet. Mcubed BigNG har 4 kanaler, kan koble til Mcubed MiniNG som har 2 kanaler, kan ha 2 stk MiniNG på en BigNG, i tillegg kan en kjøpe sensorhub som en kan koble waterflow sensor og koble slik at om waterflow svikter så vil viftestyringen slå av pc siden det er noe feil med vannkretsen, lekasje eller pumpehavari

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...