Gå til innhold

Setter sammen mitt første vannkjølingsoppsett!

Anbefalte innlegg

hvis du tenker at de to myntene jeg har brukt her er 90 grader nipler fra skjermkortene så kan du legge en direkte kort slange slik som demonstrert på bildet.

kanskje dårlig demonstrert men du forstår poenget regner jeg med.

det sparer deg for varme, plass og lengden på loopen som betyr hvor langt vannet trenger å reise før det kommer til radiatoren igjen noe som har stor betydning på tempen i vannet

demonstrasjonsbilde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@ X672 - Vel hvis du ser på det første bildet så ser du at inlet og outlet fra reservoiren er nederst, altså under nivår til pumpe inlet. Men jeg trodde disse pumpene altså suger til seg vann? De kan vel ikke bare bruke tyngdekraften til å la vannet renne inn i pumpa dermed bare pumpe ut med hjelp av motor?

Vist du vil så kan du prøve å putte pumpa di i vasken med kun inlet nedi vatnet og du vil sjå at den ikkje greier å pumpe noko vatn.

Men så sant at nivået i tanken er høgare enn inlet på pumpa så vil du og få vatn i inlet og dermed vil du og få flow.

Trur eg ville a bytta til noko rette nippler melleom skjemkortene dine for det der var rett og slett stygt.

Eg hadde gått inn oppe til høgre ut under til venstre, inn igjen oppe til venstre og ut igjen oppe til høgre.

Lenke til kommentar

@ X672 - Vel hvis du ser på det første bildet så ser du at inlet og outlet fra reservoiren er nederst, altså under nivår til pumpe inlet. Men jeg trodde disse pumpene altså suger til seg vann? De kan vel ikke bare bruke tyngdekraften til å la vannet renne inn i pumpa dermed bare pumpe ut med hjelp av motor?

Vist du vil så kan du prøve å putte pumpa di i vasken med kun inlet nedi vatnet og du vil sjå at den ikkje greier å pumpe noko vatn.

Men så sant at nivået i tanken er høgare enn inlet på pumpa så vil du og få vatn i inlet og dermed vil du og få flow.

Trur eg ville a bytta til noko rette nippler melleom skjemkortene dine for det der var rett og slett stygt.

Eg hadde gått inn oppe til høgre ut under til venstre, inn igjen oppe til venstre og ut igjen oppe til høgre.

Kan noen flere komme med noen innspill om pumpe kan stå der den står så lenge reservoiren blir fylt helt opp? Vil være sikker i dette før jeg fyller på når den tiden kommer.

:)

Lenke til kommentar

Ja x672, akkurat slik. to rette nipler og en bitteliten bit slange imellom. Men lengden må passe 100% også da.

Dersom inlet på vannpumpa kommer under vannstanden når du har fylt opp tanken helt går det bra. Ellers vil du få masse problemer.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle brukt 90 graders nipler hadde det vel blitt sånn jeg har markert på bildet under? Eller noen andre ideer til hvilken vei niplene skal peke?

(bilde)

det er perfekt eller rett utover mot oss (slik som x672 viser) hvis kabinettet tillater det. da får den raskere kjøling og vannet bruker kortere tid for å komme tilbake til kjølingsdelen (radiatoren) ;)

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle brukt 90 graders nipler hadde det vel blitt sånn jeg har markert på bildet under? Eller noen andre ideer til hvilken vei niplene skal peke?

(bilde)

det er perfekt eller rett utover mot oss (slik som x672 viser) hvis kabinettet tillater det. da får den raskere kjøling og vannet bruker kortere tid for å komme tilbake til kjølingsdelen (radiatoren) ;)

Eg viser ikkje det, eg viser ett rett strekk mellom blokkene og eg la ved ein link til forskjellige SLI/CROSSFIRE nipler som kan brukast :)

Lenke til kommentar

Fant ut at jeg trenger 90 graders vinkel i stedet for 45. 2 stk til reservoiren og 1 til det nederste skjermkortet.

http://www.digitalimpuls.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=35215

Er dette til 1/2" Inside Diamter og 3/8" Outside? Det står bare G1/4.

Så hvis jeg skaffer 90 graders nipler så er det enste problemet som gjenstår å få slanger fra kort til kort siden det er så lite plass imellom.

Så hva er det beste valget nå? Crossfire kobling eller noe annet?

Var irriterende dette her. :mad:

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

Ja x672, akkurat slik. to rette nipler og en bitteliten bit slange imellom. Men lengden må passe 100% også da.

Dersom inlet på vannpumpa kommer under vannstanden når du har fylt opp tanken helt går det bra. Ellers vil du få masse problemer.

Så hvis vannstanden er høyere enn inlet på pumpe skal alt være bra som jeg har forstått.

Lenke til kommentar

Hvis jeg kjøper disse: http://www.frozencpu.com/products/8566/ex-tub-448/Feser_Crossfire_SLI_Multi_Spacing_Fittings.html?tl=g30c101s873&id=erdd6UVU&mv_pc=591#blank tror dere 1 av de kommer til å passe mellom som vist på bilde under?

Et helt annet spørsmål: Når man skal rense loop, bytte ting osv hvordan gjør man det når loopen er full av vann? Kommer ikke vann til å renne overalt da? HVordan gjør dere det uten quick diconnects osv?

2emhfsz.jpg

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

Hvis jeg kjøper disse tror dere 1 av de kommer til å passe mellom som vist på bilde under?

Et helt annet spørsmål: Når man skal rense loop, bytte ting osv hvordan gjør man det når loopen er full av vann? Kommer ikke vann til å renne overalt da? HVordan gjør dere det uten quick diconnects osv?

(bilde)

jeg ville valgt en av de som x672 linka til. der får du den korteste og beste tilkoblingen man kan få mellom 2 skjermkort ;)

da slipper du slange eller noe. bare direkte kobling

(bilde)

Eg viser ikkje det, eg viser ett rett strekk mellom blokkene og eg la ved ein link til forskjellige SLI/CROSSFIRE nipler som kan brukast :)

hvis koblinga jeg mente skulle blitt vist på ei slik tegnng så ville det sett slik ut omtrent :p det jeg mente.

Lenke til kommentar

Hvis jeg kjøper disse tror dere 1 av de kommer til å passe mellom som vist på bilde under?

(bilde)

jeg ville valgt en av de som x672 linka til. der får du den korteste og beste tilkoblingen man kan få mellom 2 skjermkort ;)

da slipper du slange eller noe. bare direkte kobling

(bilde)

hvis koblinga jeg mente skulle blitt vist på ei slik tegnng så ville det sett slik ut omtrent :p det jeg mente.

Jeg glemte helt link til hva jeg mente. Men jeg oppdaterte nå. Jeg lurte på om jeg bestiller disse om en av de kommer til å passe mellom skjermkortene. Det er 3 forskjellige størrelser, jeg regner med en av de må passe vel. http://www.frozencpu.com/products/8566/ex-tub-448/Feser_Crossfire_SLI_Multi_Spacing_Fittings.html?tl=g30c101s873&id=erdd6UVU&mv_pc=591#blank

Lenke til kommentar

det er perfekt ja. om du må ta 2 små og slange mellom pga koblingene mellokm skjermkortene ikke ligger på lik linje eller om du får det til med en helt rett en som går tvers over spiller ingen rolle.

Det er iallefall den beste løsningen ja :)

jo kortere loop jo bedre :)

Lenke til kommentar

det er perfekt ja. om du må ta 2 små og slange mellom pga koblingene mellokm skjermkortene ikke ligger på lik linje eller om du får det til med en helt rett en som går tvers over spiller ingen rolle.

Jeg vil helst ha en veldig kort slange i mellom da det ser bedre ut synes jeg. Men siden det ikke fins rette compression fittings som er like tynne som 45 graders må jeg nok skaffe crossfire kobling.

Hvis ikke du vet om at det finnes rette fittings som er like tynne som 45 graders da? :)

Problemet er at de vnalige treffer skjermkortet og ikke vil skrus skikkelig inn, bare 45 graders som sagt vil det.

Hvis du ser på linkene ser du at der man skrur inn er tynnere på 45 graders vinkel men vet ikke om det finnes like tynne til vnalig rette.

45 Graders: http://www.frozencpu.com/products/8221/ex-tub-430/Feser_Angled_Compression_Fitting_-_G_14_Thread_12_ID_x_34_OD.html?tl=g30c409s1033

Vanlig rette: http://www.frozencpu.com/products/8217/ex-tub-426/Feser_Compression_Fitting_-_G_14_Thread_12_ID_x_34_OD.html?tl=g30c409s1033

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

La inn enda en bestilling fra frozen cpu på 3 stk 90 graders bitspower nipler, crossfire connector og en trakt til å fylle på vann.

Now I play the waiting game, again. :thumbdown:

Mye over budsjettet dette.

Husket du på å bestille riktig lengde på crossfire saken ?

Sto ikke noe sted om det der. Hmm. Jeg trodde man fikk med alle 3 typene så man kunne velge hvem som passet jeg.

http://www.frozencpu.com/products/8566/ex-tub-448/Feser_Crossfire_SLI_Multi_Spacing_Fittings.html?id=TTJxGxkE&mv_pc=5333#blank

Lenke til kommentar

Jeg vil helst ha en veldig kort slange i mellom da det ser bedre ut synes jeg. Men siden det ikke fins rette compression fittings som er like tynne som 45 graders må jeg nok skaffe crossfire kobling.

Hvis ikke du vet om at det finnes rette fittings som er like tynne som 45 graders da? :)

Problemet er at de vnalige treffer skjermkortet og ikke vil skrus skikkelig inn, bare 45 graders som sagt vil det.

Hvis du ser på linkene ser du at der man skrur inn er tynnere på 45 graders vinkel men vet ikke om det finnes like tynne til vnalig rette.

45 Graders: http://www.frozencpu...tl=g30c409s1033

Vanlig rette: http://www.frozencpu...tl=g30c409s1033

det var dette jeg mente at ved crossfire fittings så er de helt rette men legger merke på bildene dine at koblingen på skjermkortets inntak/uttak ikke ligger på lik linje så derfor spørs det om du kan bruke en lang slik crossfire fitting eller om du må ta 2 korte og en kort slange mellom for at det skal passe hvis du er med på hva jeg mener?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...