YojimboVII Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Ok, ny reservoir har kommet på posten i dag. Venter fortsatt på nytt kabinett, håper det kommer innen fredag hvis komplett har fått sendt det ut i tide. Når jeg skal leak teste i 24+ timer da må jeg bruke PSU uten hovedkort. Er det bare å kjøpe en boks med binders og putte den inn i grønn og svart på 24 pin kabelen? Så skrur jeg på bak og den starter? Når jeg skal fylle på reservoir med vann skal jeg helle i litt vann før jeg skrur på strøm og pumpa? Siden jeg har hørt at man ikke skal kjøre pumpa uten vanntilførsel. Thanks. Endret 18. august 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
randknu Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Ja fyll opp reservoar helt til topps først. Det tømmes fort med en gang du starter pumpa. Ja binders eller en bit ledning mellom grønn ledning og en av de svarte, samme hvilken. Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Ja fyll opp reservoar helt til topps først. Det tømmes fort med en gang du starter pumpa. Ja binders eller en bit ledning mellom grønn ledning og en av de svarte, samme hvilken. Got it. Endret 18. august 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Komplett skal sende nytt kabinett i morgen. Posten jobber på lørdager hvis jeg har rett? Så da kommer det på lørdag i så fall tipper jeg. Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Hva annet enn binders kan jeg bruke til å skru på strømforsyninga når jeg skal leak teste? Den lille kiwi butikken som er noen hundre meter unna meg hadde ikke binders, så er det noe annet jeg eventuelt allerede har som jeg kan bruke? Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 anything som leder strøm (metall) Lenke til kommentar
randknu Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 En bit ledning fra noe kasserte greier, høyttalerkabel, telefonledning hva som helst. Det går nesten ikke strøm igjennom den så størrelsen har ingenting å si. bortsett fra at den ikke bør være for stor og ikke masse tråder som kan komme borti andre ledere og kortslutte. Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 En bit ledning fra noe kasserte greier, høyttalerkabel, telefonledning hva som helst. Det går nesten ikke strøm igjennom den så størrelsen har ingenting å si. bortsett fra at den ikke bør være for stor og ikke masse tråder som kan komme borti andre ledere og kortslutte. Jeg testa med en ledning jeg tok fra en gammel høytaler og det funket fint. Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Jeg tok noen bilder av den nye reservoiren men jeg kan ikke finne den forbanna usb to small usb kabelen. Så jeg leter nå etter drivere til card reader til travelmate 5320 laptopen jeg sitter på atm. Så hvis noen klarer å finne card reader drivere til travelmate 5320 windows 7 så hadde det hjulpet så jeg kan legge ut disse bildene til dere. EDIT: Nevermind, jeg fant de. Laster opp bildene til tinypic nå. Endret 19. august 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Tok noen bilder av den nye 250mm Liquid Fusion(aka T-Virus) Reservoiren fra FrozenCPU.com Tror det kommer til å se bra ut i Cosmos S kabinettet til slutt, hva synes dere? Dette er uten vann i vel å merke. Bildene er tatt av et gammelt kamera jeg hadde liggende så det er ikke akuratt HD kvalitet men det duger. Clear Mounting Rings Endret 19. august 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Ingen respons? Anyway, kabinettet er nå i sarpsborg. Posten kjører ut pakker på lørdager vel? Hvis de gjør det så henter jeg det på posten i morgen og setter alt sammen endelig! Lenke til kommentar
randknu Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Pent, men litt for glorete for min stil Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Pent, men litt for glorete for min stil Vent til du ser alt satt sammen. Btw vet du om posten kjører pakker fra postkontor til postkontor på lørdager også? Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Det er en ting jeg lurer på, og det er hvordan viftene på radiator skal sitte. Er det best at den trekker inn kald luft fra toppen og drar inn varm luft fra nederst som jeg har satt opp? Eller har dere noen andre forslag? Vifte 1,2 og 3 skal sitte inne i cosmos kabinettet og vifte 4,5 og 6 skal sitte utenpå da cosmos kabinettet har en egen plass til disse utenpå. Hadde vært fint å høre hva dere har å si om hvordna loopen ellers er satt opp. Som er, Reservoir -> Pumpe -> Radiator -> CPU -> GPU1 -> GPU2 -> Reservoir Det ble litt mye farger for å illustrere men men, orker ikke bruke paint med en touchpad for å begynne på nytt. "Dere skjønner tegninga" tror jeg. ;p Takk. Endret 20. august 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Ikke en person som har noen mening om vifte plassering og loop oppsettet?Hadde vært kjekt å vite før jeg setter det sammen i morgen tidlig. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) For å svare på vifte spørsmålet ditt ang toppviftene skal di bringe lufta ut og opp, ikke inn da blir bare varmen "captured" inni kabinettet å da som det sier seg selv blir alt av kort varmere enn dem skal være. I front av kabinettet vil og skal kald luft komme inn å gjennom vifter der å som regel vifte/vifter bak i kabinette som bringer luft ut bak. Angående vannkjølingen har jeg ikke peiling siden jeg skal snart sette opp ett sett selv. Da jeg vil ha en mye stillere pc siden mitt 5870 bråker noe så grønnJ...ig, samt noe bedre temps. =) Endret 20. august 2010 av Ivan83 Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 (endret) For å svare på vifte spørsmålet ditt ang toppviftene skal di bringe lufta ut og opp, ikke inn da blir bare varmen "captured" inni kabinettet. I front av kabinettet vil og skal kald luft komme inn å gjennom og som regel vifte ut bak. Jeg tenkte at å blåse kald luft inn på radiatoren er bra? Det går jo ikke inn i selve kabinettet da jeg har 3 andre vifter under som blåser varm luft inn mot radiatoren den også. Alle viftene er som sagt til radiatoren. Eller tar jeg feil her? Endret 20. august 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 For å svare på vifte spørsmålet ditt ang toppviftene skal di bringe lufta ut og opp, ikke inn da blir bare varmen "captured" inni kabinettet. I front av kabinettet vil og skal kald luft komme inn å gjennom og som regel vifte ut bak. Jeg tenkte at å blåse kald luft inn på radiatoren er bra? Det går jo ikke inn i selve kabinettet da jeg har 3 andre vifter under som blåser varm luft inn mot radiatoren den også. Alle viftene er som sagt til radiatoren. Eller tar jeg feil her? Hmm.. Du har ett poeng der siden du skal vannkjøle gpu`n også, er ikke 100% sikker der ,men airkjøling er det den type luftkjennomstrømmning jeg nevnte ovenfor. Ganske sikker på noen vet hvilken vei viftene for radiatoren skal blåse. Lykke til å post bilde når du er ferdig! Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 For å svare på vifte spørsmålet ditt ang toppviftene skal di bringe lufta ut og opp, ikke inn da blir bare varmen "captured" inni kabinettet. I front av kabinettet vil og skal kald luft komme inn å gjennom og som regel vifte ut bak. Jeg tenkte at å blåse kald luft inn på radiatoren er bra? Det går jo ikke inn i selve kabinettet da jeg har 3 andre vifter under som blåser varm luft inn mot radiatoren den også. Alle viftene er som sagt til radiatoren. Eller tar jeg feil her? Hmm.. Du har ett poeng der siden du skal vannkjøle gpu`n også, er ikke 100% sikker der ,men airkjøling er det den type luftkjennomstrømmning jeg nevnte ovenfor. Ganske sikker på noen vet hvilken vei viftene for radiatoren skal blåse. Lykke til å post bilde når du er ferdig! Jepp med vanlige air cooling skal viftene på toppen blåse ut men det jeg lurer på er angående radiator. Kanskje noen andre vet? SKal poste bilder når alt er klart. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Foresten har du en oversikt over alt du kjøpte med det du glemte å kjøpe eller? pm meg den så kan jeg ta en titt siden jeg er nab på området Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå