Gå til innhold

Setter sammen mitt første vannkjølingsoppsett!

Anbefalte innlegg

Ok, ny reservoir har kommet på posten i dag. Venter fortsatt på nytt kabinett, håper det kommer innen fredag hvis komplett har fått sendt det ut i tide.

Når jeg skal leak teste i 24+ timer da må jeg bruke PSU uten hovedkort.

Er det bare å kjøpe en boks med binders og putte den inn i grønn og svart på 24 pin kabelen? Så skrur jeg på bak og den starter?

Når jeg skal fylle på reservoir med vann skal jeg helle i litt vann før jeg skrur på strøm og pumpa? Siden jeg har hørt at man ikke skal kjøre pumpa uten vanntilførsel.

Thanks.

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bit ledning fra noe kasserte greier, høyttalerkabel, telefonledning hva som helst. Det går nesten ikke strøm igjennom den så størrelsen har ingenting å si. bortsett fra at den ikke bør være for stor og ikke masse tråder som kan komme borti andre ledere og kortslutte.

Lenke til kommentar

En bit ledning fra noe kasserte greier, høyttalerkabel, telefonledning hva som helst. Det går nesten ikke strøm igjennom den så størrelsen har ingenting å si. bortsett fra at den ikke bør være for stor og ikke masse tråder som kan komme borti andre ledere og kortslutte.

Jeg testa med en ledning jeg tok fra en gammel høytaler og det funket fint. :)

Lenke til kommentar

Jeg tok noen bilder av den nye reservoiren men jeg kan ikke finne den forbanna usb to small usb kabelen. Så jeg leter nå etter drivere til card reader til travelmate 5320 laptopen jeg sitter på atm.

Så hvis noen klarer å finne card reader drivere til travelmate 5320 windows 7 så hadde det hjulpet så jeg kan legge ut disse bildene til dere. :)

EDIT: Nevermind, jeg fant de. Laster opp bildene til tinypic nå. :)

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

Tok noen bilder av den nye 250mm Liquid Fusion(aka T-Virus) Reservoiren fra FrozenCPU.com

Tror det kommer til å se bra ut i Cosmos S kabinettet til slutt, hva synes dere? :w00t:

Dette er uten vann i vel å merke.

Bildene er tatt av et gammelt kamera jeg hadde liggende så det er ikke akuratt HD kvalitet men det duger.

k9zy9e.jpg

23uor2d.jpg

2coilmt.jpg

143qs93.jpg

29e6fsw.jpg

21eyp9d.jpg

Clear Mounting Rings

4llsh0.jpg

2hfmgwz.jpg

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

Det er en ting jeg lurer på, og det er hvordan viftene på radiator skal sitte. Er det best at den trekker inn kald luft fra toppen og drar inn varm luft fra nederst som jeg har satt opp?

Eller har dere noen andre forslag?

Vifte 1,2 og 3 skal sitte inne i cosmos kabinettet og vifte 4,5 og 6 skal sitte utenpå da cosmos kabinettet har en egen plass til disse utenpå.

Hadde vært fint å høre hva dere har å si om hvordna loopen ellers er satt opp.

Som er,

Reservoir -> Pumpe -> Radiator -> CPU -> GPU1 -> GPU2 -> Reservoir

Det ble litt mye farger for å illustrere men men, orker ikke bruke paint med en touchpad for å begynne på nytt. "Dere skjønner tegninga" tror jeg. ;p

Takk.

534pzk.jpg

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

For å svare på vifte spørsmålet ditt ang toppviftene skal di bringe lufta ut og opp, ikke inn da blir bare varmen "captured" inni kabinettet å da som det sier seg selv blir alt av kort varmere enn dem skal være.

I front av kabinettet vil og skal kald luft komme inn å gjennom vifter der å som regel vifte/vifter bak i kabinette som bringer luft ut bak.

Angående vannkjølingen har jeg ikke peiling siden jeg skal snart sette opp ett sett selv. Da jeg vil ha en mye stillere pc siden mitt 5870 bråker noe så grønnJ...ig, samt noe bedre temps. =)

Endret av Ivan83
Lenke til kommentar

For å svare på vifte spørsmålet ditt ang toppviftene skal di bringe lufta ut og opp, ikke inn da blir bare varmen "captured" inni kabinettet.

I front av kabinettet vil og skal kald luft komme inn å gjennom og som regel vifte ut bak.

Jeg tenkte at å blåse kald luft inn på radiatoren er bra? Det går jo ikke inn i selve kabinettet da jeg har 3 andre vifter under som blåser varm luft inn mot radiatoren den også. Alle viftene er som sagt til radiatoren. Eller tar jeg feil her? :hmm:

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

For å svare på vifte spørsmålet ditt ang toppviftene skal di bringe lufta ut og opp, ikke inn da blir bare varmen "captured" inni kabinettet.

I front av kabinettet vil og skal kald luft komme inn å gjennom og som regel vifte ut bak.

Jeg tenkte at å blåse kald luft inn på radiatoren er bra? Det går jo ikke inn i selve kabinettet da jeg har 3 andre vifter under som blåser varm luft inn mot radiatoren den også. Alle viftene er som sagt til radiatoren. Eller tar jeg feil her? :hmm:

Hmm.. Du har ett poeng der siden du skal vannkjøle gpu`n også, er ikke 100% sikker der ,men airkjøling er det den type luftkjennomstrømmning jeg nevnte ovenfor.

Ganske sikker på noen vet hvilken vei viftene for radiatoren skal blåse.

Lykke til å post bilde når du er ferdig! :)

Lenke til kommentar

Hmm.. Du har ett poeng der siden du skal vannkjøle gpu`n også, er ikke 100% sikker der ,men airkjøling er det den type luftkjennomstrømmning jeg nevnte ovenfor.

Ganske sikker på noen vet hvilken vei viftene for radiatoren skal blåse.

Lykke til å post bilde når du er ferdig! :)

Jepp med vanlige air cooling skal viftene på toppen blåse ut men det jeg lurer på er angående radiator. Kanskje noen andre vet?

SKal poste bilder når alt er klart. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...