YojimboVII Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2010 http://www.frozencpu.com/products/8217/ex-tub-426/Feser_Compression_Fitting_-_G_14_Thread_12_ID_x_34_OD.html?id=qLe83ap5&mv_pc=5556 Dette er riktige fittings til alt ikke sant? Jeg trenger ikke noe mer nå? Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 du trenger 1/2" fittings pga slangene og alle komponentene kjører på de utgangene http://www.frozencpu.com/products/9749/ex-blc-670/Bitspower_Black_Freezer_VG-A5870_VGA_Liquid_Cooling_Block_-_Matte_Black_BP-WBVGA5870-MBK.html?tl=g30c87s145 her er water block til 5870 med 1/2" fittings som resten av systemet ditt Lenke til kommentar
X672 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 http://www.frozencpu.com/products/9749/ex-blc-670/Bitspower_Black_Freezer_VG-A5870_VGA_Liquid_Cooling_Block_-_Matte_Black_BP-WBVGA5870-MBK.html?tl=g30c87s145 her er water block til 5870 med 1/2" fittings som resten av systemet ditt Den VGA blokka vil ikkje passe han sitt XFX 5870 kort da den blokka er "reference design" og han trenger blokk til "none reference design" http://www.frozencpu.com/products/10948/ex-blc-752/EK_Radeon_HD_5870_Version_2_VGA_Liquid_Cooling_Block_-_Acetal_Nickel_EK-FC5870-AcetalNickel_V2_Hot_Item_for_Non_-_Reference_Design_Cards.html?tl=g30c309s1049 Den skal passe men bruk http://www.coolingconfigurator.com/ så er du sikker Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 aha ja seff... men bare pass på å få 1/2" fittings på alt da du har dette i slange... unngå forskjellige størrelser på fittings og slanger Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Ok skal oppdatere lista senere i dag og poste alle delene her igjen så kan dere sjekke at alt passer sammen. Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Jeg kan sende dere lista til emailen deres så er det lettere å få et overblikk. Bare pm meg den. Spørsmål nr 1. Trenger jeg noen ekstra fittings eller er det der nok? Spørsmål nr 2. De har ikke flere versjoner igjen av Reservoir liquid fusion i 250mm i andre farger enn grønn. Vil helst ha blå men da må jeg gå for 150mm, er 150mm for lite synes dere? Pumpe - Swiftech MCP655™ 12v Water Pump w/ Speed Control and 3/8" Conversion Kit (317 GPH) Radiator - Black Ice GTX Xtreme 360 Radiator + Fittings - Feser Compression Fitting - G 1/4" Thread 1/2" ID x 3/4" OD Cpu Waterblock - Swiftech Apogee XT Extreme "Flagship" Performance CPU Waterblock (Sockets 775 / 1156 / 1366) + Fittings Feser Compression Fitting - G 1/4" Thread 1/2" ID x 3/4" OD Graphic card waterblock - EK Radeon HD 5870 Version 2 VGA Liquid Cooling Block - Nickel (EK-FC5870-Nickel V2) Hot Item for Non - Reference Design Cards! + Fittings - Feser Angled Compression Fitting - G 1/4 Thread 1/2" ID x 3/4" OD Slange - 2.5 Meter (8 feet) Feser Tube Active UV Hose - Retail Packed - 1/2" ID (3/4"OD) Anti-Kink Tubing - UV Blue Reservoir - FrozenQ PC Mods 250mm? Liquid Fusion Reservoir - UV Cathode - UV Green Helix ELLER Reservoir - FrozenQ PC Mods 150mm? Liquid Fusion Reservoir - UV Cathode - UV Blue Helix Distilled Water - Feser Aqua Non Conductive Ultra Pure Water - 1000 ml (FA-0054) Endret 7. juli 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 tror du bare kan nøye deg med 250mm tank... jeg ser det er litt blanding i størrelsene på fittings men så også at man kan velge hvilke fittings der på hver komponent så bare husk på dette å velge samme fittings på alt av utstyr... jeg har gjort den tabben og derfor har jeg ikke i bruk vannkjølinga mi enda pga det blei ikke noe flow i systemet da jeg brukte 1/2" istedenfor 1/4" ellers ser det veldig bra ut Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) tror du bare kan nøye deg med 250mm tank... jeg ser det er litt blanding i størrelsene på fittings men så også at man kan velge hvilke fittings der på hver komponent så bare husk på dette å velge samme fittings på alt av utstyr... jeg har gjort den tabben og derfor har jeg ikke i bruk vannkjølinga mi enda pga det blei ikke noe flow i systemet da jeg brukte 1/2" istedenfor 1/4" ellers ser det veldig bra ut Da blir det 250mm. Trodde fittings var like jeg. Står ( G 1/4" Thread 1/2" ID x 3/4" OD ) på alle sammen. Alstå inside diameter 1/2" og outside diameter 3/4" Endret 7. juli 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 ja så lenge de er det så er det bare å kjøre på ja la merke til at man kan velge fittings og slikt der på komponentene og det er derfor jeg sier dette så mange ganger egentlig fordi med det kan du dobbeltsjekke at du har de riktige fittings og lignende. men hvis du nå har satt opp hele systemet med samme fittings så er det knall Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Pumpe: Jeg hadde nok valgt MPC355, men det er egentlig smak og behag. Begge deler fungerer finfint. Radiator: Her ville jeg ha tenkt meg litt om. Dersom støynivå i det hele tatt er viktig, så velg noe annet enn Black Ice. Disse må ha ganske kraftige vifter for å få skikkelig effekt. Ville heller ha valgt EK, XSPC eller Swiftech, som fungerer mye bedre på vifter med lav hastighet. CPU vannblokk: EK Supreme HF er et alternativ som stikker seg ut her. Noe av det beste som er å få tak i. GPU vannblokk: Bra valg. Kan ikke slå feil med EK. Slange: Valg av slange er veldig smak og behag. Jeg foretrekker Primoflex Pro LRT. Feser fungerer sikkert bra det og. Tank: Her stiller jeg et ganske stort spørsmålstegn. Hvorfor i all verden bruke 800 kroner på vanntank på et 3 - 4000-kroners budsjett? Blir ganske feil prioritering spør du meg. Kjølevæske: Bare tull å kjøpe destillert vann på Frozen CPU og betale for å få det sendt fra utlandet. Kjøp på Biltema eller Thorsov til kr 19,- Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) Si meg, hvorfor gjør vi det så vanskelig? Kan vi ikke holde oss til handlekurver hos en eller to butikker, og ikke linke til alt mulig rart. På den måten holder vi det mer oversiktlig. Microplex er ikke stedet å handle vannkjøling for 4000 kroner. Da går du heller til utlandet og plukker med deg skikkelige saker Her er et eksempel; http://www.aquatuning.de/shopping_cart.php/bkey/d666fd17f788be30f8aa2b750e90b23b Et klasse-sett. Du kan presse ned prisen endel, om du vil. Dette er etter min mening et bedre sett enn det du linker til over. Jeg flytter også denne tråden til forumet for Vann- og ekstremkjøling Endret 9. juli 2010 av Wikipedersen Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 med norsk moms (importering) så havner du på 4093kr med den linken du ga og det uten frakt Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 med norsk moms (importering) så havner du på 4093kr med den linken du ga og det uten frakt MEN viktigere er at microplex som regel IKKE har varene du ønsker på lager... mens en velger en nettbutikk i utland som har alt på lager Og er en heldig passerer pakken tollen uten å bli sjekket. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 det er tollfritt på all elektroniske produkter så det er ingen fare men microplex pleier ikke å bruke lang tid på å få varene inn da Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) det er tollfritt på all elektroniske produkter så det er ingen fare men microplex pleier ikke å bruke lang tid på å få varene inn da tollfritt ? alle varer skal uansett betales moms på om det koster mere enn 200 kroner greia er jo at om en er heldig så passerer pakken tollen uten å bli sjekket om det er moms berettiget Endret 9. juli 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Look, toll og moms er to forskjellige ting. Man betaler moms, og ikke toll på elektriske komponenter. Vi bruker som regel de to om hverandre, Dr. Dessuten har man ofte flaks, og pakken glir ubemerket gjennom. Og jeg kan lett presse prisen betraktelig ned på mitt oppsett, om du ønsker å se det Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 du kan finne bra system fra utlandet til 1000kr og du kan finne bra system fra microplex til 1000kr men det er vel ikke en krig om hvor billig man kan få det? det er vel heller snakk om å få noe skikkelig bra noe innenfor en viss prisramme? (det kan du få begge plasser) Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) Pumpe: Jeg hadde nok valgt MPC355, men det er egentlig smak og behag. Begge deler fungerer finfint. Radiator: Her ville jeg ha tenkt meg litt om. Dersom støynivå i det hele tatt er viktig, så velg noe annet enn Black Ice. Disse må ha ganske kraftige vifter for å få skikkelig effekt. Ville heller ha valgt EK, XSPC eller Swiftech, som fungerer mye bedre på vifter med lav hastighet. CPU vannblokk: EK Supreme HF er et alternativ som stikker seg ut her. Noe av det beste som er å få tak i. GPU vannblokk: Bra valg. Kan ikke slå feil med EK. Slange: Valg av slange er veldig smak og behag. Jeg foretrekker Primoflex Pro LRT. Feser fungerer sikkert bra det og. Tank: Her stiller jeg et ganske stort spørsmålstegn. Hvorfor i all verden bruke 800 kroner på vanntank på et 3 - 4000-kroners budsjett? Blir ganske feil prioritering spør du meg. Kjølevæske: Bare tull å kjøpe destillert vann på Frozen CPU og betale for å få det sendt fra utlandet. Kjøp på Biltema eller Thorsov til kr 19,- Ser tråden min har vært litt aktiv siden sist. Det er bra. Jeg har ikke noe budsjett egentlig, jeg bare slang ut 4000 maks egentlig. Vil bestille alt jeg trenger fra frozencpu, toll og moms får man bare takle når man bor her i norge. Kan vi ikke fortsette å diskutere lista mi videre på søndag, jeg har noe jeg skal gjøre i helga. Eller jeg kan ikke før søndag, men dere kan bare diskutere i vei imens hvis dere vil. Takker for all hjelp jeg kan få. Edit til Dwight: Jeg har ikke noe problem med støynivå, tror jeg. Men hva er forskjellen på en black ice + vifter med høy cfm og en annen radiator med stille vifter? Hva er forskjellen i gradene hvis det går ann å gi noe sånn cirka "estimate". Hvis en radiator med stille vifter er et par grader varmere så går jeg for det, men ikke hvis det blir mer enn 5 graders forskjell eller mer. Endret 10. juli 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) Pumpe: Jeg hadde nok valgt MPC355, men det er egentlig smak og behag. Begge deler fungerer finfint. Radiator: Her ville jeg ha tenkt meg litt om. Dersom støynivå i det hele tatt er viktig, så velg noe annet enn Black Ice. Disse må ha ganske kraftige vifter for å få skikkelig effekt. Ville heller ha valgt EK, XSPC eller Swiftech, som fungerer mye bedre på vifter med lav hastighet. CPU vannblokk: EK Supreme HF er et alternativ som stikker seg ut her. Noe av det beste som er å få tak i. GPU vannblokk: Bra valg. Kan ikke slå feil med EK. Slange: Valg av slange er veldig smak og behag. Jeg foretrekker Primoflex Pro LRT. Feser fungerer sikkert bra det og. Tank: Her stiller jeg et ganske stort spørsmålstegn. Hvorfor i all verden bruke 800 kroner på vanntank på et 3 - 4000-kroners budsjett? Blir ganske feil prioritering spør du meg. Kjølevæske: Bare tull å kjøpe destillert vann på Frozen CPU og betale for å få det sendt fra utlandet. Kjøp på Biltema eller Thorsov til kr 19,- Ser tråden min har vært litt aktiv siden sist. Det er bra. Jeg har ikke noe budsjett egentlig, jeg bare slang ut 4000 maks egentlig. Vil bestille alt jeg trenger fra frozencpu, toll og moms får man bare takle når man bor her i norge. Kan vi ikke fortsette å diskutere lista mi videre på søndag, jeg har noe jeg skal gjøre i helga. Eller jeg kan ikke før søndag, men dere kan bare diskutere i vei imens hvis dere vil. Takker for all hjelp jeg kan få. Edit til Dwight: Jeg har ikke noe problem med støynivå, tror jeg. Men hva er forskjellen på en black ice + vifter med høy cfm og en annen radiator med stille vifter? Hva er forskjellen i gradene hvis det går ann å gi noe sånn cirka "estimate". Hvis en radiator med stille vifter er et par grader varmere så går jeg for det, men ikke hvis det blir mer enn 5 graders forskjell eller mer. Jo mere radiator du har = viftene kan snurre med lavere fart kjøper du noe slikt som mo-ra 3 så kan en nesten glemme vifter om en ikke overklokker Endret 10. juli 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Feser Monsta http://www.frozencpu.com/products/8224/ex-rad-141/Feser_Limited_Edition_Monsta_420360_Xchanger_Triple_140mm_Xtreme_Performance_Radiator.html beste radiator som er på markedet (standalone radiator) Her er jo et helt sykt oppsett da... hvis det ikke får gode temps så vet ikke jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå