Gå til innhold

Setter sammen mitt første vannkjølingsoppsett!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva gjør du med radiatoren som er ødelagt ?

Den blir vel bare liggende her tror jeg. Hvordan det? Interessert i å kjøpe den og fikse den tenkte du?

Du krever vel samme pris som ny radiator :p

Selvfølgelig ikke. Jeg er ikke så penge grådig. :p

Hva tenkte du å eventuelt betale for den?

Lenke til kommentar

Den blir vel bare liggende her tror jeg. Hvordan det? Interessert i å kjøpe den og fikse den tenkte du?

Ingenting kanskje bare frakt, har jo de radiatorene jeg trenger ;)

Er jo ikke sikkert den kan repareres heller. Måtte isåfall avtalt pris etter at radiatoren er reparert... for deg er den jo bare søppel siden du antydet at du ikke ville prøve å reparere den, så for deg har den jo bruksverdi som er negativ i form av tar unødig plass :p

Lenke til kommentar

Er jo ikke sikkert den kan repareres heller. Måtte isåfall avtalt pris etter at radiatoren er reparert... for deg er den jo bare søppel siden du antydet at du ikke ville prøve å reparere den, så for deg har den jo bruksverdi som er negativ i form av tar unødig plass :p

Det er greit det egentlig. Send meg 150kr for frakt så kan jeg sende den til deg. Jeg har ikke bruk for den som du sa.

Pm meg hvor den skal sendes, og om du vil betale med paypal eller rett til konto nummer. :)

Lenke til kommentar

Det er greit det egentlig. Send meg 150kr for frakt så kan jeg sende den til deg. Jeg har ikke bruk for den som du sa.

Pm meg hvor den skal sendes, og om du vil betale med paypal eller rett til konto nummer. :)

aner ikke hvor du bor jeg, kan jo hende det er andre vannkjølings entuasiaster som er interessert som bor nærme og kan hente den selv

Lenke til kommentar

Siste delene til vannkjøling bestilt i dag fra performance pc.

Corsair Obsidian 800d blir bestilt den 20 sept.

Jeg kommer til å poste bilder av alt som skal inn i pc, bilder av byggingen og screenshots av temps i en post. Kanskje jeg også prøver meg på å lage en youtube video, vi får se hva slags kvalitet kamera mitt klarer og om det er vits.

Stay tuned.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er det like før jeg hopper utfor et tog snart folkens.

Jeg mottok i dag de siste delene jeg trenger. Problemet nå er at jeg bestilte feil pumpe topp. EK-D5 X-TOP Version 2 som ikke passer sammen med Bitspower D5 / MCP655 Mod Kit - Black Sparkle Finish

Jeg skulle bestille Bitspower BP-D5TOPP2-BK D5 Mod Pump Top V2 (POM Version) men de hadde ikke flere på lager så jeg valgte EK fordi jeg trodde det passet sammen uansett.

Er det noen her som trenger eller er interessert i EK toppen?

Det er veldig irriterende å måtte sende den tilbake.

GAWD.

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

Jeg har satt sammen nesten alt av pc deler i det nye 800d kabinettet.

Det skjedde noe som bekymrer meg litt. En blå sunbeam inverter begynte å brenne. Flaks at dette skjedde mens jeg drev å koblet alt sammen.

Jeg er nå litt bekymret for å bruke disse, jeg har en Lamptron "Elite" 8-port Black Anodized Aluminum Casing CCFL Inverter!

Bør jeg droppe disse sunbeam inverterne og kjøpe meg lengre kabel som rekker til lamptron invertern i stedet?

Noen som vet om det samme skjer like fort i lamptron invertern?

Hadde jo vært flott å se pcn brenne midt på natta etter jeg har endelig installert alt. :thumbdown:

Som dere ser har det brent et hull gjennom der på de få sekundende dette skjedde før jeg dro ut kontakten.

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

Vel det eneste som har skjedd er at jeg punkterte hull på radiatoren og dette med sunbeam invertern. At det har tatt så lang tid er at jeg har glemt diverse ting osv.

Hvorfor står det Image Unavailable Code 010394 på alle bildene jeg har postet i denne tråden? Jeg brukte Tinypic.

- Edit: "Tinypic is no longer accepting uploads from international locations, and links are turned off. If you have content on Tinypic, you can still view the URLs and the content, but only on Tinypic. To upload, share, or link content, please go to Photobucket.com to register an account. You will need to upload your content again to your Photobucket account, but you will be able to share and link your images and videos. We’re sorry for the inconvenience and hope that you enjoy Photobucket, our premier image and video site."

Flott.

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

Jeg har satt sammen nesten alt av pc deler i det nye 800d kabinettet.

Det skjedde noe som bekymrer meg litt. En blå sunbeam inverter begynte å brenne. Flaks at dette skjedde mens jeg drev å koblet alt sammen.

Jeg er nå litt bekymret for å bruke disse, jeg har en Lamptron "Elite" 8-port Black Anodized Aluminum Casing CCFL Inverter!

Bør jeg droppe disse sunbeam inverterne og kjøpe meg lengre kabel som rekker til lamptron invertern i stedet?

Noen som vet om det samme skjer like fort i lamptron invertern?

Hadde jo vært flott å se pcn brenne midt på natta etter jeg har endelig installert alt. :thumbdown:

Som dere ser har det brent et hull gjennom der på de få sekundende dette skjedde før jeg dro ut kontakten.

Siden Tinypic ikke tillater internasjonale uploads må jeg reuploade bildene jeg har postet.

Sunbeam Inverter:

IMG_0365.jpg

IMG_0363.jpg

IMG_0364.jpg

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

Vet ikke hva jeg skal si jeg, har nesten ikke krefter til å skrive dette innlegget engang.

Alt av vannkjøling er på plass og begynte å fylle opp reservoir, da jeg skulle slå på PSU for å få pumpa til å starte fikk jeg en "spark" og en "pop" lyd fra corsair strømnforsyninga. Som i denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=US8n-nFkA1E

Nå vil den ikke starte lenger. Er strømforsyninga kaputt nå da eller?

Sikringa har noen ganger gått når jeg slår på pcn men jeg bare flipper den opp igjen og starter på nytt og alt fungerte fint. Jeg skal ha 16 amper til stue/gangen, bruker jeg for mye? Noen elektrikere som vet?

Jeg kan ikke understreke hvor mye som skjer bare jeg skal gjøre en liten ting som å skru på en pc, hvorfor gidder jeg i det hele tatt.

Vurderer å kaste hele 35000 kr oppsettet på dynga og glemme alt sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...