YojimboVII Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Denne viftestyringen har 4 kanaler. Kan jeg koble til alle 6 viftene på 1 kanal? Og ha 3 kanaler igjen til andre vifter? Trenger jeg noe ekstra kabler for å koble 6 vifter til 1 kanal? http://www.frozencpu.com/products/8346/bus-173/Scythe_Kaze_Master_Ace_525_4_Channel_Fan_Controller_Temp_Display_-_Black_KM02-BK.html?tl=g34c17s286#blank Endret 26. august 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Denne viftestyringen har 4 kanaler. Kan jeg koble til alle 6 viftene på 1 kanal? Og ha 3 kanaler igjen til andre vifter? Trenger jeg noe ekstra kabler for å koble 6 vifter til 1 kanal? http://www.frozencpu.com/products/8346/bus-173/Scythe_Kaze_Master_Ace_525_4_Channel_Fan_Controller_Temp_Display_-_Black_KM02-BK.html?tl=g34c17s286#blank På denne viftestyringen kan denne levere maks 1A per kanal, legge sammen hvor mye strøm hver vifte trekker og hold deg under 1A på hver kanal skal det fungere bra. hvordan koble... det finnes noe ferdig greier, eller du kan finne frem loddebolt alle røde til en kontakt alle svarte, MEN bare EN gul ledning skal kobles til viftestyring fra en av viftene. Denne gir rpm signal Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Jeg må nok ha noe ferdig installerte greier. Gidder ikke lære meg å lodde osv. Så hvis noen vet om viftekontroller som kan styre 8 vifterpost link her. Btw: Idle_man jeg ser du alltid poster sent/tidlig på morran, insomniac som meg eller? Bra å se jeg ikke er den eneste. Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Jeg har lest litt rundt om Feser One Uv coolant og at en del opplever at vann blokkene deres blir "clogged" (husker ikke hv anorske ordet er så tidlig på morgen). Er det noen her som har erfart dette selv? Er det veldig liten sjanse for at det skjer? Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Jeg trenger nå virkelig noe hjelp fra dere så fort som mulig. Som dere vet er dette mitt første forsøk på vannkjøling. Det begynte å lekke fra radiatoren ser det ut til rett under der viftene skrus på. Hvorfor lekker det herfra? Det er da ikke noe hull eller noe der. Bilder under. Hva skal jeg gjøre nå? Visste at noe sånt skulle skje med meg. Det første bildet er rett til venstre for det andre bildet. Er radiatoren lagd feil? Som dere ser drypper det langt fra inlet og outlet til radiatoren. Hjelp! Endret 31. august 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
Dr.Satan Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Kan jo alltids hende at den lekker ja. Hvordan har du festet viftene forresten? Hvis du har brukt lange skruer kan det hende du har skrudd de neddi radiatoren? Du kan jo ta ut det du misstenker. Radiatoren i første omgang, for å lekkteste den. Da kan du f.eks koble den til en slange på badet eller med en pumpe du har som du kan koble til støpsel. Tørk radiatoren helt før du setter i gang og legg noe tørkepapir eller lignende så du enkelt kan se hvor det eventuelt er en lekkasje. Du sier du misstenker radiatoren så jeg nevner det først. Men en annen vanlig årsak til lekkasje er at man ikke skrur nipler helt riktig fast eller at man ødelegger pakningen ved å vri og dreie for mye på festeanordningen. Endret 31. august 2010 av Dr.Satan Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Kan jo alltids hende at den lekker ja. Hvordan har du festet viftene forresten? Hvis du har brukt lange skruer kan det hende du har skrudd de neddi radiatoren? Du kan jo ta ut det du misstenker. Radiatoren i første omgang, for å lekkteste den. Da kan du f.eks koble den til en slange på badet eller med en pumpe du har som du kan koble til støpsel. Tørk radiatoren helt før du setter i gang og legg noe tørkepapir eller lignende så du enkelt kan se hvor det eventuelt er en lekkasje. Du sier du misstenker radiatoren så jeg nevner det først. Men en annen vanlig årsak til lekkasje er at man ikke skrur nipler helt riktig fast eller at man ødelegger pakningen ved å vri og dreie for mye på festeanordningen. Jeg har tatt radiatoren helt ut nå og sjekket. Det fosset vann ut fra der jeg skrur til viftene. Jeg brukte ganske lange skruer ja. Har de "punktert" radiatoren? Hvordan er dette mulig? Lang jobb foran meg nå og tørke alle delen i pc osv. Huff.. Lest om dette du sa om lange skruer. Er visst jeg som har lagd dette problemet for meg selv. Tror dere FrozenCpu går med på hvis jeg skriver en email om at det var en feil med radiatoren og sender den tilbake? Eller vil de konkludere med at jeg har gjort dette selv? Det sto ingen steder om lange skruer og at dette kunne skje med radiatoren. Brukt snart 30 000 på denne pcn, blir vel enda mer på en ny radiator i dette tilfelle og for ikke å snakke om at jeg vet ikke en gang om pc delene fungerer fortsatt. Håper alle delene fungerer fortsatt etter jeg har tørket opp det meste. Det var feser one som skal være non conductive så håper alt går bra. Jeg burde vel egentlig visst at noe skulle skje, jeg kan ikke gjøre noe uten en feil hva enn det måtte være. Fae*! Endret 31. august 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Vel da skrev jeg en email og forklarte de hva som hadde skjedd. Håper de kan hjelpe meg litt denne ene gangen og gi meg en ny radiator gratis. Rart at ingen sa noe om radiator skruer på noen forum jeg ar vært og lest eller her. __________________________________________________________________ I have some trouble with a radiator I ordered from you. Today when I started leak testing my pc coolant began to pour out from where the radiator screw holes is. Where the fans is mounted. It seems I have punctured the radiator from too long screws, I didnt even know this was possible. The radiator didn't come with any screws and no instructions. So I'm asking you nicely or rather begging on my knees for a "free" or at least discounted new radiator. I really dont have any spare money left for this pc. ( Spent over the months up to 5000$ on this computer) If you can spare med a free radiator or a big discount i'm sure to be continuing to buy all my watercooiling parts from you in the future. Now back to cleaning off coolant from my computer parts and case. Waiting for your reply. Thank you, sincerely Kenneth Jensen. Edit: Skriveleif i emailen, oh well. Endret 31. august 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Bilder av katastrofen. Lenke til kommentar
Dr.Satan Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Får håpe på at dem er kule da og sender deg en ny eller noe. Leit at sånn skal skje.. Får håpe ingenting er ødelagt da. Hvis det ikke har kommet vann på noen komponenter mens PCn har stått på så skal det ikke være noe problem så lenge du lar det tørke ordentlig. Grunnen til at det går å skru de helt inn i radiatoren er vel at det er vanlig å sette mye annet mellom slik at kravet i gjennomsnitt til skruer er på ca det du har (regner med at det fulgte med radiatoren?) som f.eks, radiator griller, toppplater, skiver, shrouds, gummi/silicon cover osv.. Men mulig du også strammet skruen litt vel hardt. Noe som er viktig i data verdenen er at man skal stramme skruer og nipler og lignende slik at de sitter men ikke til man ikke kan fysisk få strammet dem noe mere, da har man strammet for hardt. (edit) Har radiatoren stått i front av kabinettet eller øverst? Endret 31. august 2010 av Dr.Satan Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Får håpe på at dem er kule da og sender deg en ny eller noe. Leit at sånn skal skje.. Får håpe ingenting er ødelagt da. Hvis det ikke har kommet vann på noen komponenter mens PCn har stått på så skal det ikke være noe problem så lenge du lar det tørke ordentlig. Grunnen til at det går å skru de helt inn i radiatoren er vel at det er vanlig å sette mye annet mellom slik at kravet i gjennomsnitt til skruer er på ca det du har (regner med at det fulgte med radiatoren?) som f.eks, radiator griller, toppplater, skiver, shrouds, gummi/silicon cover osv.. Men mulig du også strammet skruen litt vel hardt. Noe som er viktig i data verdenen er at man skal stramme skruer og nipler og lignende slik at de sitter men ikke til man ikke kan fysisk få strammet dem noe mere, da har man strammet for hardt. (edit) Har radiatoren stått i front av kabinettet eller øverst? Fulgte faktisk ingenting med radiatoren. Ikke noen bruksanvisning, skruer eller noe av det du nevnte. Jeg hadde radiatoren i toppen av cosmos s kabinettet mitt med 3 vifter på skrudd under og over. Viftene jeg har er 25mm tykke og radiatoren er http://www.frozencpu.com/products/8523/ex-rad-146/XSPC_RX360_Triple_120mm_Radiator.html?id=kaQQ2quf&mv_pc=441 Hva slags skruer og hvor lange bør jeg bruke til en eventuelt ny radiator av denne? Edit: Til neste gang, jeg kan bruke hvilken som helst av de 2 portene som inlet og outlet på radiatoren ikke sant? Har ikke fått noe svar på dette før. Endret 31. august 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
Dr.Satan Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Til neste gang, jeg kan bruke hvilken som helst av de 2 portene som inlet og outlet på radiatoren ikke sant? Har ikke fått noe svar på dette før. Jepp, har aldrig vært borti noen design som har spesielt for hvilken som er inlet og outlet. Men ofte på blokker til CPU så kan det være avgjørende for ytelse at man kobler riktig inlet outlet. Viftene jeg har er 25mm tykke og radiatoren er http://www.frozencpu...Q2quf&mv_pc=441Hva slags skruer og hvor lange bør jeg bruke til en eventuelt ny radiator av denne? Bruker vel selv 35mm, men da går skruene gjennom viften og topp plate i kabinett bl.a før de skrues fast til radiatoren, og det går akkurat. Men går vel utifra at jeg lett kunne skrudd de inn i raiatoren hadde jeg ønsket det. Med flere radiatorer jeg har vært borti så har det faktisk fulgt med en egen advarsel på en liten notat i esken der det står at du ikke må skru de for langt neddi for å unngå lekkasje La du merke til lekkasjen mens PCn var på? Endret 31. august 2010 av Dr.Satan Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Til neste gang, jeg kan bruke hvilken som helst av de 2 portene som inlet og outlet på radiatoren ikke sant? Har ikke fått noe svar på dette før. Jepp, har aldrig vært borti noen design som har spesielt for hvilken som er inlet og outlet. Men ofte på blokker til CPU så kan det være avgjørende for ytelse at man kobler riktig inlet outlet. Viftene jeg har er 25mm tykke og radiatoren er http://www.frozencpu...Q2quf&mv_pc=441Hva slags skruer og hvor lange bør jeg bruke til en eventuelt ny radiator av denne? Bruker vel selv 35mm, men da går skruene gjennom viften og topp plate i kabinett bl.a før de skrues fast til radiatoren, og det går akkurat. Men går vel utifra at jeg lett kunne skrudd de inn i raiatoren hadde jeg ønsket det. Med flere radiatorer jeg har vært borti så har det faktisk fulgt med en egen advarsel på en liten notat i esken der det står at du ikke må skru de for langt neddi for å unngå lekkasje La du merke til lekkasjen mens PCn var på? La merke til lekkasjen da jeg leak testa. Grønn ledning til svart ledning. Hadde ikke strøm på hovedkort, skjermkortene, hardisker eller cpu. Var rart det ikke fulgte med noe til radiatoren egentlig. Jeg får be de velge noen skruer som de kan sende med som skal funke da jeg bestiller ny radiator eller får en gratis. Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Takk i alle fall for at du bekrefta hva som var feilen allerede i din første post i tråden Dr. Satan. Tilbake til tørking av kabinett og diverse. Lurer på om jeg noen gang blir ferdig med dette bygget. Da blir det da enda 14 dager å vente før eventuelt ny radiator kommer. Jaja... Lenke til kommentar
notalive Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Kjedelig! Det er så kjipt når sånt skjer. Forøvrig liker jeg tråden, er spennende å følge prosjektet ditt Håper de sponser deg med en ny radiator, det hadde vært supert! Får jeg spørre hvor mye du har brukt på vannkjølinga totalt så langt? Lykke til videre! Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Fikk akkurat en email fra mark hos frozencpu og han sa at den ikke kan bli sendt tilbake da jeg har påført dette selv og kunne ikke gi meg en gratis eller gi meg en discount. Worth a shot anyway. Da får jeg bestille en ny når jeg kan og velge riktige skruer. Kan noen her finne skruer til den radiatoren på frozencpu siden sider? Husk på jeg skal ha 25mm vifter på hver side av radiatoren. Jeg vet ikke hvor lange jeg trenger. http://www.frozencpu.com/cat/l2/g30/c477/list/p1/Liquid_Cooling-PC_Water_Cooling_Radiator_Screws.html?id=oJSuudsy&mv_pc=2336 Radiator: http://www.frozencpu.com/products/8523/ex-rad-146/XSPC_RX360_Triple_120mm_Radiator.html?id=egsMroLc&mv_pc=215 @notalive Med frakt,moms og alt kommer alle vannkjølingsdelene på rundt 9000 kr hittil har jeg regnet ut. Pluss en ny radiator og skruer nå. Og jeg som bare skulle bruke rundt 4500kr på alt sammen. Når er denne pcn verdt opptil 33000-34000 snart med vannkjølingsdelene. Best at jeg får brukt den før delene allerede er utdatert. Edit: Jeg ser at den radiatoren bruker 6-32 thread i følge den siden. Men det er fire forskjellige: 6-32 Thread 1/4", 6-32 Thread 3/8", 6-32 Thread 1/2" og 6-32 Thread 2 1/2". Hvilken av disse skal jeg velge mon tro? 1/2" kanskje? Da jeg allerde må bestille ny radiator tenkte jeg å bestille noe som gjør det lettere å tømme loopen for vann. Trenger også hjelp til dette. Endret 31. august 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Kan repareres da... Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Kan repareres da... Hvordan? Tror ikke det er noe jeg hadde klart. Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Jeg regner med det er skole eller jobb for de fleste nå så jeg legger meg etter å ha vært oppe i hele natt og tørket og styrt med vannkjølinga. Når dere kommer dere hjem og setter dere foran pcn se om dere kan hjelpe meg med å finne på en smart måte å sette opp en slags drain port som jeg spurte om lenger opp siden jeg ikke helt vet hva som er det beste å velge. Quick disconnects eller hva synes dere er det beste? Vil ha det enkleste. Jeg tenkte å bestille fra http://www.performance-pcs.com denne gangen. Takk takk. Endret 31. august 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
X672 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Product Details: Inline drain valve to expedite coolant evacuation without turning your unit upside-down. This product is designed to be placed inline on any hose. Simply choose nozzles for the desired hose diameter. Construction is nickle-plated brass. To use, simply install the valve on a hose near the bottom of your setup. When you need to empty the system, place a 1-Liter container below the valve and unscrew it. Next, open the top Koolance reservoir refill plug on your cooling system. http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=59_346_203_479&products_id=24529 Skruer bør ikkje vera lengre enn 5mm lengre ein bredden på viftene, så har du 25mm vifter så ikkje bruk lengre enn 30mm skruer. Eventuelt du kan bruke mindre skruer å feste dei som på bilde under. Endret 31. august 2010 av X672 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå