YojimboVII Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Har akkurat bygd ny pc og er fornøyd så langt men har tenkt på vannkjøling som neste steg. Så tenkte jeg kunne spørre litt her angående vannkjøling. Siden dette blir min første erfaring med vannkjøling noensinne trenger jeg noen tips. Kan vel gi dere mine Pc specs først. ____________________________________________________________ Pc Tower - Cooler Master Cosmos Type S Big Tower PSU - Corsair TX 850W Hovedkort - ASUS RAMPAGE III EXTREME X58 S-1366 ATX CPU - INTEL CORE I7 930 2.8GHZ 8MB S-1366 RAM/Minne - CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 INTEL I7 9XX PC12800 1600MHZ CL9 (3X2GB) Skjermkort - 2STK XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 i Crossfire HDD - 3 random sata hardisker på 1,2 TB, 750GB og 300GB ____________________________________________________________ Vil bruke maks 3000-4000kr totalt på vannkjøling, så vil få det best mulige ut av de pengene. Det eneste jeg egentlig vet hvordan jeg vil ha det, er at det skal være uv reactive tubing i stedet for vann med farger siden jeg har hørt dette fort ødelegger tubene? Skal kjøle CPU, mine 2STK Radeon HD 5870 og kanskje ram? På toppen av cosmos s toweret er det plass til en radiator med 3 120mm vifter. Tror dere jeg trenger en liten oppgradering av PSU for å gi strøm til pc og vannkjølings komponentene, i så fall med hvor mye? Venter tålmodig på deres tips. Endret 4. juli 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 http://microplex.no/Kasse/Handlevogn.aspx kom bittelitt over prisen men det er verdt det da dette er det beste du får innen interne sett og det er topp kvalitet Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 Tror du må fikse linken din Hawkings. Det står bare Handlevognen er tom. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) http://microplex.no/...Handlevogn.aspx hva med nå? hvis ikke: komplett internt sett + 2x 5870 vannblokk Endret 4. juli 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Den første funker fortsatt ikke og de andre står det Bad RequestBad Request når jeg copy paster linkene. Jeg lagde en handleliste på dustin.no før og måtte sende den til broren min sin email for at han skulle få den. Vet ikke om det er noen option for det på microplex? Redigert: Nvm ser du fiksa linkene. Ser på de nå. Endret 4. juli 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Takk for forslag. Vil helst ha en radiator med 3 stk 120mm vifter til toppen av cosmos s. Bare kom med flere forslag og tips til montering, kjøp osv, skal prøve å se på videoer rundt på nettet of lese i forum og lære litt før jeg begynner. Kommer nok tilbake til denne tråden i løpet av ukene framover siden jeg ikke skal skaffe delene før neste måned uansett. Endret 4. juli 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 4. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Ok så nå har jeg funnet noen ting jeg vet er noe av det beste og ser bra ut. Radiator: Black Ice GTX Xtreme 360 Radiator - Black med plass til 3 120mm vifter Reservoir: FrozenQ PC Mods 250mm Liquid Fusion Reservoir - UV Cathode - UV Blue Helix Cpu Water block: Swiftech Apogee XT Extreme "Flagship" Performance CPU Waterblock (Sockets 775 / 1156 / 1366) Distilled Water: Feser Aqua Non Conductive Ultra Pure Water - 1000 ml (FA-0054) 5-6 STK vifter til radiator og resten av kabinettet: XIGMATEK XLF-F1253 120mm 4 white LED LED Case Fan Det er alt jeg har funnet til nå som jeg tror blir bra. Resten trenger jeg litt hjelp til. Vet ikke åssen størrelse jeg trenger til tubing, pumpe, "water blocks til ram" osv. Ser kategoriene er 1/4", 3/8" og 1/2" så trenger litt hjelp her. Vil helst bestille alt fra DENNE SIDEN så se litt rundt der hva mer jeg trenger. Pumpe tenkte jeg swiftech, har hørt bare bra om de. Trenger bare hjelp til som sagt størrelser. Takker på forhånd Endret 4. juli 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Den første funker fortsatt ikke og de andre står det Bad RequestBad Request når jeg copy paster linkene. Jeg lagde en handleliste på dustin.no før og måtte sende den til broren min sin email for at han skulle få den. Vet ikke om det er noen option for det på microplex? Redigert: Nvm ser du fiksa linkene. Ser på de nå. det er klikke linker http://bildr.no/view/680366 det er det beste oppsettet man kan få internt Edit: så ikke redigeringa di Endret 4. juli 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 Ingen flere som kan hjelpe meg litt på vei? Lenke til kommentar
X672 Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Ok så nå har jeg funnet noen ting jeg vet er noe av det beste og ser bra ut. Radiator: Black Ice GTX Xtreme 360 Radiator - Black med plass til 3 120mm vifter Reservoir: FrozenQ PC Mods 250mm Liquid Fusion Reservoir - UV Cathode - UV Blue Helix Cpu Water block: Swiftech Apogee XT Extreme "Flagship" Performance CPU Waterblock (Sockets 775 / 1156 / 1366) Distilled Water: Feser Aqua Non Conductive Ultra Pure Water - 1000 ml (FA-0054) 5-6 STK vifter til radiator og resten av kabinettet: XIGMATEK XLF-F1253 120mm 4 white LED LED Case Fan Det er alt jeg har funnet til nå som jeg tror blir bra. Resten trenger jeg litt hjelp til. Vet ikke åssen størrelse jeg trenger til tubing, pumpe, "water blocks til ram" osv. Ser kategoriene er 1/4", 3/8" og 1/2" så trenger litt hjelp her. Vil helst bestille alt fra DENNE SIDEN så se litt rundt der hva mer jeg trenger. Pumpe tenkte jeg swiftech, har hørt bare bra om de. Trenger bare hjelp til som sagt størrelser. Takker på forhånd Med dei delene der + pumpe, slanger, nipler og 2 gpu blokker så kjem du nok rundt 7000,- kan eg tenke meg som er ein del over 3000-4000 budsjettet ditt. Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 (endret) Ok så nå har jeg funnet noen ting jeg vet er noe av det beste og ser bra ut. Radiator: Black Ice GTX Xtreme 360 Radiator - Black med plass til 3 120mm vifter Reservoir: FrozenQ PC Mods 250mm Liquid Fusion Reservoir - UV Cathode - UV Blue Helix Cpu Water block: Swiftech Apogee XT Extreme "Flagship" Performance CPU Waterblock (Sockets 775 / 1156 / 1366) Distilled Water: Feser Aqua Non Conductive Ultra Pure Water - 1000 ml (FA-0054) 5-6 STK vifter til radiator og resten av kabinettet: XIGMATEK XLF-F1253 120mm 4 white LED LED Case Fan Det er alt jeg har funnet til nå som jeg tror blir bra. Resten trenger jeg litt hjelp til. Vet ikke åssen størrelse jeg trenger til tubing, pumpe, "water blocks til ram" osv. Ser kategoriene er 1/4", 3/8" og 1/2" så trenger litt hjelp her. Vil helst bestille alt fra DENNE SIDEN så se litt rundt der hva mer jeg trenger. Pumpe tenkte jeg swiftech, har hørt bare bra om de. Trenger bare hjelp til som sagt størrelser. Takker på forhånd Med dei delene der + pumpe, slanger, nipler og 2 gpu blokker så kjem du nok rundt 7000,- kan eg tenke meg som er ein del over 3000-4000 budsjettet ditt. 7000 kr er vel litt drøyt? Tenkte jeg bare skulle kjøle cpu og ram i første omgang forresten og kjøpe gpu blokk senere. Men pumpe, slange, nipler og alt det jeg trenger for å feste sammen med det jeg allerede har funnet blir nok heller rundt 5000 kanskje. Men kan du si meg hva jeg trenger av ting til å feste slange osv, som skruer og alt det småtteriet der? Bare sette opp en liste så jeg kan gå gjennom den og sjekke av. For eksempel som det her: 1. Pumpe 2. Slange Også videre... Så vidt jeg vet trenger jeg Cpu blokk, blokk til ram, slange, pumpe, radiator,reservoir også har jeg egentlig ikke peiling på det småtteriet som sagt. EDIT: Har lest litt rundt at den Black ice radiatoren der fungerer best med vifter som har høy cfm, og de Xigmatek viftene hadde bare 25 cfm eller noe. Men blir det veldig stor forskjell fra gradene fra å bruke de viftene og vifter med høyere cfm? Er det bare noen graders forskjell eller kan det bli mer enn 5 graders forskjell? Endret 5. juli 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 http://microplex.no/...Handlevogn.aspx hva med nå? hvis ikke: komplett internt sett + 2x 5870 vannblokk her er et sett som er perfekt for din prisklasse og ditt oppsett.. er det noe du mener ikke passer eller er galt med dette? Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 Vil helst ikke ha et ferdig oppsett. Vil Bygge custom, ser bedre ut. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 det er custom sett bare microplex har plukket ut lause varer å satt det sammen i en pakke for å selge det beste til en pakke pris. det er ikke ferdig sett men det er custom sett bare i en pakke skjønner hva jeg mener? Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2010 (endret) Ja jet det hawkins. Men vil heller velge deler selv, Regner med du vet litt om vannkjøling, kunne du bare sette opp en sjekkliste for meg? Ikke spesifikke varer men bare en sjekkliste for hva jeg trenger til vannkjøling. Alt jeg trenger, det vil si fra pumpe helt til skruer. for eksempel: 1. Pumpe 2. Slange 3. CPU water block 4. Nipler osv.. Så kan jeg bare gå gjennom den sjekklista og finne ting jeg liker og komme tilbake her og sjekke med dere at det kommer til å funke sammen med tanke på størrelser og sånn. Hadde hjulpet meg veldig. Endret 6. juli 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 hvis du ser på microplex.no så unde kjøling også vann så kan du plukke og vrake i deler der alle delene som er satt sammen i den pakken jeg la fram her er der også men da blir prisen høyere.. jeg kan sette sammen ei god pakke til deg litt senere i dag da jeg har en del ting å ordne opp i før kl 15 spiller det noen rolle om det er fra norsk eller utenlandsk side? Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2010 hvis du ser på microplex.no så unde kjøling også vann så kan du plukke og vrake i deler der alle delene som er satt sammen i den pakken jeg la fram her er der også men da blir prisen høyere.. jeg kan sette sammen ei god pakke til deg litt senere i dag da jeg har en del ting å ordne opp i før kl 15 spiller det noen rolle om det er fra norsk eller utenlandsk side? Jeg kan sette sammen en handleliste på frozencpu og vise deg lista når den er klar så kan vi diskutere åssen du synes det ser ut ok? Takk for hjelpa btw. Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2010 mhm helt ok det Da har jeg lagd en liste som jeg kan sende deg. Men trenger mailen din. Pm meg den Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2010 (endret) Da er lista sendt til deg. Kan du finne en water block til radeon 5870 non-reference design der til meg som passer med radiator, pumpe osv? Og trenger jeg noen ekstra compression fittings? Er ikke sikkert jeg skal ha den liquid fusion reservoir'en i grønn. Det er den eneste de har i 250mm, har lyst på blått men da må jeg gå for 150mm. Er 150mm for lite synes du? Endret 6. juli 2010 av YojimboVII Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå