s1 Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Hei! Jeg har hørt at så lenge man holder seg under 200 kroner(vare og frakt) slipper man toll og moms. Jeg har bestilt fra DealExtreme 5 pakker som koster i underkant av 200 per pakke. I hver pakke er det 4 capser. Disse capsene er til meg og noen andre kompiser. Kan det jeg bli påtvunget moms og toll på disse? Siden de ser at det er mange pakker med samme innhold som skal til en og samme person? Vet ikke om det ble helt tydelig.. Takker på forrhånd! Lenke til kommentar
Mimung89 Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Hei Tror ikke at det der skal bli noe problem. Har gjort noe lignende selv, og har ikke fått noen toll krav Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Toll har ikke noe med grensen på 200 å gjøre, men det du har bestilt er uansett fritatt for toll. Og nei, grensen gjelder per forsendelse. Det betyr at så lenge du deler det opp slik at hver pakke har en verdi under 200 kroner, og avsenderen merker pakkene individuelt, slipper du å betale moms. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Toll har ikke noe med grensen på 200 å gjøre, men det du har bestilt er uansett fritatt for toll. Og nei, grensen gjelder per forsendelse. Det betyr at så lenge du deler det opp slik at hver pakke har en verdi under 200 kroner, og avsenderen merker pakkene individuelt, slipper du å betale moms. Trodde klær var en av veldig få ting det faktisk ER toll på? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Stemmer at det er toll på klær ja. Så her slipper man ikke nødvendigvis unna selv om man er under 200 grensa. Men har merket selv at det varierer stort på om de beregner dette inn eller ikke. Link til forbrukerportalen edit: Må lære meg å lese lit bedre tror jeg. Endret 4. juli 2010 av Big_JT Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Stemmer at det er toll på klær ja. Så her slipper man ikke nødvendigvis unna selv om man er under 200 grensa. Men har merket selv at det varierer stort på om de beregner dette inn eller ikke. Link til forbrukerportalen Det er ikke toll på klær vist du er under 200kr,står t.o.m i den linken du poster.. Sitat: # Kjøp for mindre enn 200 kroner! Da slipper du nemlig både toll og merverdiavgift. Gjelder alle varer med unntak av alkohol og tobakk. Hei! Jeg har hørt at så lenge man holder seg under 200 kroner(vare og frakt) slipper man toll og moms. Er vareverdien under 200 så slipper du moms/toll Gjør ikke noe om du kommer over 200kr ink. frakt.forsatt fritak så lenge vareverdien er under.. Endret 4. juli 2010 av taz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå