Gå til innhold

BK: Et fotballbilde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dette var ikke bra....

 

Hvor er ballen? Hva skjer? Hva gjør den RBK spilleren. Dette er et bilde du kunne sletta på kamera.

 

 

Beklager streng, men dette var ikke bra.

Er du blind? Og slette fra kameraet? Hva er det du snakker om da?

 

Fyren som tar brassesparket ble forøvrig tomålsskorer og skorer her 2-0. Bildet er også det som ble brukt på trykk.

Lenke til kommentar

Dette er bildekritikken Djupviken, ikke desken til en avis..

 

At bildet kom på trykk betyr jo nødvendigvis ikke at det er godt bilde, teknisk og komposisjonsmessig ?

 

VI vet nødvendigvis ikke hvem fyren er, eller hvilken kamp det er snakk om. Spesielt siden det ikke er en nylig begått kamp. Dette er jo da info du bør komme med i forkant..

 

Jeg holder fremdeles på at dette ikke er ett spesielt godt bilde, og at jeg/vi har sett mye bedre fra deg før - og at du helt sikkert har bedre bilder fra akuratt denne kampen. Selv om det var dette som kom på trykk :)

Lenke til kommentar

Bildet virker veldig rotete.

Ballen er helt ute av bildet. RBK spilleren, hva gjør han? Avverger, scorer? Og så har man hovedmotivet, han har skutt tydeligvis. Menne, hvor er så ballen hans, jo den er foran RBK spilleren. Enten burde du fått ballen med på bildet, eller så burde du ha tatt bilde av RBK spilleren som prøver å gjøre et eller annet med ballen.

 

For meg funket ikke dette bildet.

Lenke til kommentar

Det er en del rot i dette bildet også.

 

 

capa_d-day2.jpg

 

 

For det første sletter man ikke et målbilde fra en fotballkamp. Man sletter det aldri. Det er noe det er veldig fint å ha. La oss etablere det med en gang. Og om man ikke skal kunne ta høyde for bildets bakgrunn i bildekritikken syns jeg også det blir litt snevert.

 

Rent teknisk er bildet bra. Komposisjonsmessig er det også bra. Men da snakker vi komposisjonsmessig ut fra det utgangspunktet at dette er et fotballbilde. Det er tett på, viser en viktig hendelse i kampen, det er skarpt og fint.

 

Kunne det vært mer ryddig? Jepp. Men det tror jeg strengt tatt er umulig.

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå må dere for f... slutte å tenke så A4, dere skjønner vel at jeg ikke kan gå rundt å dirigere spillerne...?

 

 

Heldigvis kommer Aldra inn med noe fornuftig her. Det er ikke det at jeg ikke tåler at bildet mitt blir kritisert, så lenge det er konstruktiv kritikk. Og det er ikke konstuktivt, etter mitt syn i hvert fall, med sånne kommentarer som "du skulle ha sletta bildet fra kamera" og "veldig rotete, den ene spilleren skulle stått her og den andre der.."

Lenke til kommentar

La meg gjette.

Ballen er oppe i hjørnet og RBK-spilleren gjør en unnamanøver/beskytter seg fra å bli truffet av ballen.

 

Supert actionbilde mener jeg. Det som plager meg mest er at spilleren som skyter ballen forsvinner litt i alt det blåe. Hadde det vært en Rosenborgspiller ville det blitt mye bedre. Både med tanke på komposisjonen, og kampen :D

Endret av Aak1
Lenke til kommentar

La meg gjette.

Ballen er oppe i hjørnet og RBK-spilleren gjør en unnamanøver/beskytter seg fra å bli truffet av ballen.

 

Supert actionbilde mener jeg. Det som plager meg mest er at spilleren som skyter ballen forsvinner litt i alt det blåe. Hadde det vært en Rosenborgspiller ville det blitt mye bedre. Både med tanke på komposisjonen, og kampen :D

Stemmer.

Lenke til kommentar

...Og jeg er likegyldig overfor fotball.

 

Så med en gang hva som foregikk. Selv før jeg la merke til ballen. Det burde vel ikke være så vanskelig.

Hehe, ja, enig. Man trenger ikke så mye fotballkunnskap for å se hva som foregår der. Trodde jeg i hvert fall.

Lenke til kommentar

Når jeg ser på bildet så tenker jeg at du trykket for sent på knappen.

Har bilder der ballen er nærmere personen som skorer også, men der var han uskarp(pga. 1D III sin dårlige autofokus)

 

Det er en serie på 5-6 bilder, men det var bare et par av de som var skarpe.

 

Men ja, er enig

Lenke til kommentar

Jeg syns bildet er flott, og skarpt. Er enig i at bildet skulle kanskje vært tatt et mikrosekund eller to tidligere, men alt i alt et bra sportsbilde. Også veldig gøy å se EXIF fra et ekte sportsbilde tatt fra en ekte sportsfotograf.

Det er mange sportsbilder der ute jeg gjerne skulle hatt EXIF-info på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...