Gå til innhold

Får Iphone 4 fra USA - hva må jeg tenke på?

Anbefalte innlegg

Nå får jeg en Iphone 4 av en onkel som er i Statene.

Nå er det vel ikke bare å stappe simkortet inn i telefonen og så ringe..

Hva vil jeg slite med ved å bruke en USA Iphone?

MÅ jeg få'n ut av fengselet? Jailbreake ellerhvadetnåheter...

Norsk Språk? Tastatur?

Noen som har litt peil? :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde da virkelig at minst en leser kunne svare på dette? ;-)

Du har to valg:

1. Lag ditt eget (du finner oppskrifter til dette på nettet)
  2. Kontakt operatøren din og be om å få et tilsendt

Tips: Det hadde ikke tatt deg lang tid å finne ut av dette selv. En telefon til operatøren din hadde ikke kostet deg mange minuttene, og et søk på Google hadde gitt deg enda raskere svar.

;)

Lenke til kommentar

Trodde da virkelig at minst en leser kunne svare på dette? ;-)

Du har to valg:

1. Lag ditt eget (du finner oppskrifter til dette på nettet)
  2. Kontakt operatøren din og be om å få et tilsendt

Tips: Det hadde ikke tatt deg lang tid å finne ut av dette selv. En telefon til operatøren din hadde ikke kostet deg mange minuttene, og et søk på Google hadde gitt deg enda raskere svar.

;)

Å.. Her er det en missforståelse ute og går.

Det mini sim kortet er greit.

Men. Er det noe annet jeg må gjøre med mobilen?

Vil jeg kunne få norskt språk? Kan jeg bruke den i Norge UTEN å jailbrake den? Ellerhvadetnåheter.

Norsk Tastatur? Parre den opp i mot min Itune konto og bruke alle de apps jeg allerede har kjøpt?

;-)

Lenke til kommentar

Ah, beklager misforståelsen.

Jeg er usikker på om du får låst opp telefoner kjøpt i USA, spesielt når det kommer til iPhone. Hvis jeg ikke tar helt feil får du ikke kjøpt telefonen i statene uten å binde abonnement hos AT&T, så hvordan onkelen din har fått tak i den aner jeg ikke. I tillegg har jeg lest at AT&T ikke låser opp telefoner, men ikke sitér meg på dette. Du kan jo ta en titt i forumet på ipod1.no!

Alle telefonene kommer med samtlige språk innebygd. Alt du trenger å gjøre for å få norsk språk på operativsystemet og norsk tastatur er å velge dette i innstillingene. Hvis jeg kan velge japansk på min telefon kjøpt i Norge, tar jeg det for gitt at man kan velge norsk på en telefon kjøpt i andre land.

Lenke til kommentar

Ah, beklager misforståelsen.

Jeg er usikker på om du får låst opp telefoner kjøpt i USA, spesielt når det kommer til iPhone. Hvis jeg ikke tar helt feil får du ikke kjøpt telefonen i statene uten å binde abonnement hos AT&T, så hvordan onkelen din har fått tak i den aner jeg ikke. I tillegg har jeg lest at AT&T ikke låser opp telefoner, men ikke sitér meg på dette. Du kan jo ta en titt i forumet på ipod1.no!

Alle telefonene kommer med samtlige språk innebygd. Alt du trenger å gjøre for å få norsk språk på operativsystemet og norsk tastatur er å velge dette i innstillingene. Hvis jeg kan velge japansk på min telefon kjøpt i Norge, tar jeg det for gitt at man kan velge norsk på en telefon kjøpt i andre land.

Jeg tror han har et AT&T ab igjennom jobben.

Skal titte innom ipod1 forumet :-)

Takk for hjelpen :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...