Gå til innhold

GPU i Dell Vostro går varm

Anbefalte innlegg

Hei

Har en Dell Vostro 1720 med et NVIDIA GeForce 9600M GS skjermkort. Har i det siste begynt å spille mer, og etter litt over en time (?) med tf2 så begynner spillet å henge ganske mye over en kort periode før det går over igjen. Etter at det hadde skjedd en del gnager begynte jeg å lure på hva det kunne være. Jeg lasta ned SpeedFan og så at GPU temperaturen lå på 101-102 grader da spillet starter å henge. Begge CPU kjernene lå på ca. 85 grader hver, og romtemperaturen ligger på 26grader, noe jeg tviler på at skulle ha så mye å si?

Dette er ikke en spillmaskin, og det var heller ikke derfor jeg kjøpte den, men jeg synes at Dell som selger denne maskinen med dette skjermkortet burde sørge for god nok kjølig til at jeg i allefall kan spille i mer enn en time uten at det stopper.

Er det noe jeg kan gjøre med dette, eller må jeg bare leve med det? Hva tror dere evnt. Dell vil si hvis jeg ringer de på dette? Og er det noen med lignende problemer?

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU:

hakon-laptop hakon # sensors
coretemp-isa-0000
Adapter: ISA adapter
Core 0:      +50.0°C  (high = +105.0°C, crit = +105.0°C)  

coretemp-isa-0001
Adapter: ISA adapter
Core 1:      +48.0°C  (high = +105.0°C, crit = +105.0°C)  

og GPU ligger på 60°C i følge NVIDIA kontrollpanelet. Temperaturermens jeg spiller står i førstepost.

Ang. støv, jeg kjøpte maskina tidlig i vår/sent på vinteren en gang så jeg tror ikke støv skulle være et så stort problem? Dessuten er det vist noe med noen garantier som ryker hvis jeg åpner den selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...