Gå til innhold

Tråden for Transformers: War for Cybertron

Anbefalte innlegg

Uncle Optimus wants you! :p

Edit: På tide å renskrive denne posten.

De fleste spill basert på filmer og tegneserier bruker å suge gymsokk, så da jeg hørte at noen folk lager et spill basert på Transformers var jeg lite interessert. Riktignok var jeg en stor fan av Transformers da jeg var barn, men de to spillefilmene stinket verre enn den nevnte gymsokken. Likevel leste jeg fort gjennom en anmeldelse hos ign.com, og merkelig nok sa de det var bra? Det kan da ikke stemme? Men jeg valgte å stole på dem, kjøpte Transformers: War for Cybertron til xboksen min og satset på et helt greit spill.

Wow... For å si det mildt. Wow. Joda, det er Transformers. Nei, det er ikke de tåpelige robotene i de to filmene jeg nevnte. De er derimot svært lik de originale, eller i det minste som de gamle ville ha vært før de kom til jorden om de visste hva de ville forvandle seg til. (Man kan jo ikke forvandle seg til en lastebil om man aldri har sett en?) Grafikken er fantastisk. Den er ikke Crysis-vakker, men vi snakker jo om en planet som består av jern i full borgerkrig med gigantiske roboter på hver side. Alt er så ødelagt som det skal være, men på en vakker måte. (spill det selv, så der du hva jeg mener.)

Stemmene er svært bra. Kontrollene er så godt som perfekte. Kameraet er så godt som perfekt. Vanskelighetsgraden perfekt. Selv Transformers-følelsen er helt klart til stede. Tenk logisk. Du er en tredve meter høy robot. Hvorfor skal du gidde sitte gjemt bak en kasse bare fordi andre roboter skyter på deg? Ta Bumblebee som et eksempel, da det er han jeg har spilt mest med til nå. Han har selvsagt gevær, raketter og så videre etterhvert, men hva så? Det kuleste er å finne en enslig fiende, løpe frem til ham og denge ham med sverdet. Vi kan løpe med ekstra fart et sekund (tro meg, det holder) for å komme raskt frem, men skill'et tar noen sekunder å kjøle seg ned så det kan brukes igjen. Det gjør at vi kan løpe veldig mye, men det blir aldri for kraftig. Det er uvurderlig i enkelte bosskamper, men vanlige kamper blir likevel ikke for enkle. Vi har også et annet skill, men det krever at vi samler opp ting fra falne fiender før det kan brukes. Det igjen gjør at det tar lang tid mellom hver gang vi kan bruke det, men til gjengjeld er det kraftig. Sverdet jeg nevnte? Prøv å drep fire, fem fiender på én gang med det, så ser du hva jeg mener. Til gjengjeld må du nok drepe en god del fiender før du kan bruke det igjen. ;)

Prøv i det minste en demo. Det er ikke Battlefield: Cybertron eller generisk FPS nr 2340, men Transformers som de skal være. Bare et Transformers-spill? Joda, og Batman: Arkham Asylum er "bare et superhelt-spill." ;)

Edit: Det er en demo ute for xbox.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Store roboter, full krig, svært mye bråk til tider, heftige våpen, ikke noe tull med å gjemme seg bak kasser. Hva kan gå galt? ;)

Selv online er svært bra laget. Man har noen roboter å velge mellom, men man kan gå opp i level, få nye skills og så videre. Det gjør at man kan bli knyttet til roboten sin over tid. I tillegg er det flere klasser å velge i, som i f.eks battlefield. Bare jeg kunne fått NAT'en til å bli Open... :ermm:

Lenke til kommentar

Testet nettopp online-biten. Campaign -> Co-op -> Public, og var i et spill på under minuttet. Det var fin flyt hele veien, selv midt i de verste kampene.

Kampene er helt rå til tider. Et fly kom mot meg, men i stedet for å skyte hoppet jeg opp i luften og slo det ned. Fikk achivement for det, til og med. :thumbup:

Edit: Gikk online rett før midnatt. Nå er klokken kvart over fire, og jeg sluttet kun fordi spillet kræsja. Ikke bare er det utrolig morsomt, men jeg har sett antydning til lag to eller tre ganger på fire og en halv time. Selv da varte det bare et halvt sekund hver gang. Ikke verst. For å sammenligne var Virtua Fighter 5 ikke spillbart, og der har vi jo bare to spillere. I T:WFC var vi rundt ti stk. ;)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Når det nå endelig kommer et bra Transformers-spill må man jo nesten ha det, men til PS3 eller PC? Mange konsolltitler som kommer til PC tar ikke hensyn til forskjellen på manuell stikke og mus, og det ender opp med å føles som om man kontrollerer spillet med en virtuell stikke man styrer med musa, slik at styringen blir mindre direkte når den kunne vært overlegen (lurte på om jeg skulle formulere dette mindre koffertvennlig, men hva faen). Noen PC-erfaringer?

Lenke til kommentar

Jeg har det på xbox, men har ingen problemer med å spille det der. Tvert imot funker det perfekt enten man sloss i robotform på en stor, åpen slette eller suster gjennom trange korridorer som jetfly. :thumbup: (og btw, fartsfølelsen da er helt klart til stede.)

Det eneste jeg misliker litt er at alle bilene er såkalte hovercars, så de kjører ikke på hjul. Det gjør at de flyter like bra til siden som forover, og føles ikke akkurat realistisk. Men på den annen side er det nødvendig i heftige kamper og ikke noe jeg tenker over. Dessuten er jo roboter tunge, så når du hopper vil du kjenne det når du lander... :D

Lenke til kommentar

Jeg har det på xbox, men har ingen problemer med å spille det der. Tvert imot funker det perfekt enten man sloss i robotform på en stor, åpen slette eller suster gjennom trange korridorer som jetfly. :thumbup: (og btw, fartsfølelsen da er helt klart til stede.)

Det eneste jeg misliker litt er at alle bilene er såkalte hovercars, så de kjører ikke på hjul. Det gjør at de flyter like bra til siden som forover, og føles ikke akkurat realistisk. Men på den annen side er det nødvendig i heftige kamper og ikke noe jeg tenker over. Dessuten er jo roboter tunge, så når du hopper vil du kjenne det når du lander... :D

Nå må du også huske at Transformerne ikke blir biler i ordets rette forstand før de kom til jorda. På Cybertron er det "hovercars" som gjelder. På jorda derimot måtte de tilpasse seg og ta et steg tilbake for å kunne gli inn i omgivelsene, derav vanlige biler. :)

Så historisk sett er dette spillet 100% korrekt.

Når det nå endelig kommer et bra Transformers-spill må man jo nesten ha det, men til PS3 eller PC? Mange konsolltitler som kommer til PC tar ikke hensyn til forskjellen på manuell stikke og mus, og det ender opp med å føles som om man kontrollerer spillet med en virtuell stikke man styrer med musa, slik at styringen blir mindre direkte når den kunne vært overlegen (lurte på om jeg skulle formulere dette mindre koffertvennlig, men hva faen). Noen PC-erfaringer?

Jeg spilte det på PC og jeg syntes det fungerte meget godt med mus og tastatur. Nå kan jeg dessverre ikke sammenligne med konsoll da jeg kun har spilt PC-versjonen.

Men i mine øyne (hender) fungerte kontrollene meget bra.

Endret av MogensAlfonse
Lenke til kommentar
Nå må du også huske at Transformerne ikke blir biler i ordets rette forstand før de kom til jorda. På Cybertron er det "hovercars" som gjelder. På jorda derimot måtte de tilpasse seg og ta et steg tilbake for å kunne gli inn i omgivelsene, derav vanlige biler. :)

Så historisk sett er dette spillet 100% korrekt.

Jeg er fullt klar over at de var hovercars på Cybertron, og det funker helt fint. Problemet er bare at de mangler tyngde når de flyr. Hvordan kan en hovercar på tredve tonn suste forover i 200 km/t og stoppe på fem centimeter? På den annen side ville det ikke vært mulig å være kjøretøy i multiplayer om man var for realistisk, så jeg klager ikke. Men i Transformers 2 håper jeg vi får en mellomting. Om de fortsatt er på Cybertron må de selvfølgelig fortsatt være hovercars, men jeg håper det tar lengre tid å stoppe. Kanskje det kan ta tid å stoppe som hovercar, men man kan unngå det med å forvandle seg til robot? Flyene har også null tyngde, så man kan fint sveve i løse luften uten å ramle ned selv om man står i ro (eller flyr baklengs?). Husker ikke om det er luft på Cybertron, men det er da gravitasjon?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...