Gå til innhold

seiglivet virus

Anbefalte innlegg

hmf.... nå har jeg prøvd i en uke å fjerne et virus fra maskinen min.

men når jeg scanner for virus finner jeg en infectet fil, men når jeg prøver å sette den i quarantine får jeg om quarantine falied og delition failed. jeg får hele tiden opp: nav has detected a virus on ur computer.

object name:C:windowssystem32aupdate.exe

virus name: backdoor.trojan

action taken:unable to repear this file.

hva skal jeg gjøre?? jeg holder på å gå på veggen her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CTRL + ALT + DEL, se om du finner en ukjent fil som f.eks. denne filen, så stenger du den med en gang... Så går du til plasseringen dens manuelt og sletter den... Hvis ikke dette virker har jeg ikke noen løsninger nå med mindre det går an å isolere den?

Lenke til kommentar

Evt test med the Cleaner som jeg har hatt stor suksess med for å hjelpe "uheldige" venner med for å fjerne trojanere. ;)

The Cleaner finner du/dere på www.moosoft.com om jeg ikke husker feil og er en anti trojaner scannet. :) Husk å kjør en update før du scannet så oppdaterer du The Cleaner's trojan info evt program updates. Programmet er egentlig betal program, men har 30 dagers prøvetid, fint for de som trenger plutselig å kjøre en scan, men om man bruker det veldig ofte så bør det nok kjøpes.

Men prøvetiden funker helt fint for å installere, oppdatere og scanne etter trojanere. :)

Lykke til

Lenke til kommentar

at porter er "åpne" trenger ikke altid bety noe "farlig" spør hvilke tjenester disse portene brukes til og kan kjøre, samt sikkerheten helheten i systemet.

Men om du har en router med innebygd firewall, eller sjekk med firewall programmet på PC'en din så kan du ofte konfigurere porter som åpne eller stengte, men noter deg hva de heter og hva de står i før du endrer dem slik at du kan gå tilbake.

Litt dumt å sperre port 80 helt 100%, port 80 kjører http, ergo internett, da får man ikke surfet som regel, så fremt at man ikke kjører https, eller andre bi protokoller som går på andre porter.

Kjører faktisk en scan med Anti-Trojan prgrammer her selv nå, ett program jeg ikke var klar over før nå, sjekke om det virker kurrant. :)

Lenke til kommentar
Evt test med the Cleaner som jeg har hatt stor suksess med for å hjelpe "uheldige" venner med for å fjerne trojanere. ;)

The Cleaner finner du/dere på www.moosoft.com om jeg ikke husker feil og er en anti trojaner scannet. :) Husk å kjør en update før du scannet så oppdaterer du The Cleaner's trojan info evt program updates. Programmet er egentlig betal program, men har 30 dagers prøvetid, fint for de som trenger plutselig å kjøre en scan, men om man bruker det veldig ofte så bør det nok kjøpes.

Men prøvetiden funker helt fint for å installere, oppdatere og scanne etter trojanere. :)

Lykke til

kjempe kjekkt! var faktisk på utkikk etter noe slik, så plutselig faller jeg over det slik :woot:

Lenke til kommentar

hehe, ofte så er det bare skjebnen som vil det slikt. :)

Men som regel så tar de fleste antivirus programmer også trojanere, også av og til "joke" programmet. Slike programmer som Norton Antivirus, F-Secure +++, men de er ikke spesialister på trojanere slik jeg har erfaring av, de fanger opp de mest brukte og vanligste typene, men er ikke superdyktige på dette emnet. Derfor så kan det være greit med Anti trojaner program slik som The Cleaner eller Anti-Trojan som nevnt over (Får se om Anti Trojan finner noe her som The Cleaner kanskje ikke har funnet. Er litt "paranoid" her jeg ;) hehe, på en måte. Vet at ingen programmer er "perfekte" for de er ikke mere perfekte en de som har skrevet programmet og det er menneskelig å feile. Derfor feiler også programmer til det ene eller andre.

Samt jo større og mere komplisert programmet er, jo større sjanse for feil er det. Derfor kjører jeg Firewall i Routeren min, samt på min PC her. Samt nå ligger det 2 stykk anti trojaner programmer her, får se om jeg kjøper Anti trojan også om det ser kurrant nok ut.

Tiden får vise. :)

Lykke til med scanning du også.

Lenke til kommentar

jeg blir så irritert. the cleaner finner ingen trojanere, men jeg får opp

dette i notepad. (har disablet nav)

FILE: C:pagefile.sys

PROBLEM: I could not scan this file. Error Code 5: "Ingen tilgang."

SOLUTION: A common reason for this error is that Windows has locked the file for

SOLUTION: exclusive access. A swap file is a common example. Also, an antivirus

SOLUTION: program might be denying access to the file. In that case, you can

SOLUTION: temporarily disable the anti-virus to clean the trojan.

FILE: C:hiberfil.sys

PROBLEM: I could not scan this file. Error Code 5: "Ingen tilgang."

:shrug::evil:

Lenke til kommentar

At programmet ikke får tilgang til pagefile.sys og hiberfil.sys er helt normalt.

Pagefile.sys er swapfilen til windows, mens hiberfil.sys er hibernation data, som brukes når du setter maskinen i "sovemodus".

Windows krever exclusive mode tilgang til disse filene.

Ignorer disse.

Lenke til kommentar
hmf.... nå har jeg prøvd i en uke  å fjerne et virus fra maskinen min.

men når jeg scanner for virus finner jeg en infectet fil, men når jeg prøver å sette den i quarantine får jeg om quarantine falied og delition failed. jeg får hele tiden opp: nav has detected a virus on ur computer.

object name:C:windowssystem32aupdate.exe

virus name: backdoor.trojan

action taken:unable to repear this file.

hva skal jeg gjøre?? jeg holder på å gå på veggen her.

Last ned disse og legg dem på root på c: reboot i sikkermodus med bare kommandolinje og kjør sysclean derfra. Det tar rotta på alt.

Ja, og pakk ut pattern-fila først.Og kjør sysclean flere ganger.

http://www.trendmicro.com/ftp/products/tsc...sc/sysclean.com

http://www.trendmicro.com/ftp/products/pat...tern/lpt569.zip

Lenke til kommentar

Angående The Cleaner og feilmelding om at programmet ikke klarer å få tilgang til diverse filer så er det ofte grunnet at de er o bruk av windows, eller annet. Gå til http://www.moosoft.com og les FAQ'en dems der, der har du oversikt over kjente slike problemer blant annet.

Eller så gå til www.google.com og søk på "Filnavn.exe + The Cleaner" eller lignende så kan det hende at det ligger endel kommentarer på andre forum eller andre websider. :o)

Har selv funnet et par ting på den siste metoden.

Om ikke The Cleaner, Anti-Trojan eller lignende windows baserte rense program ikke klarer å ta knekken på trojanere eller virus så må man som regel kjøre opp i sikker modus i DOS promtp og kjøre en DOS basert kommando/program for å scanne og rense på den måten.

Evt en oppstarts diskett som blir spesial sydd til slikt. Når det gjelder slike type disketter som kan lages enkelt via windows, så reboot pc'en og la den starte med disketten i diskettstasjonen. At den starter fra disketten og ikke fra HD, evt sjekk BIOS og oppstarts rekkefølge om det er problem med det. Slike små programmer som lager disse diskettene eller alternative rense metodene blir laget og lagt ut på websidene til de fleste antivirus program leverandører om det trengs, samt så kan det nok finnes andre steder på nettet også. :o)

Nå skal jeg ta med 2 ukers sommerferie, så min siste post på denne siden av ferien min. Ha en god sommer alle sammen. :o)

mvh

Simon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...