Gå til innhold

koble lineær powerspupply til Squeezebox - trenger hjelp

Anbefalte innlegg

jeg har fått tak i en lineær strømforsyning jeg tenkte bruke til min squeezebox.

MEN jeg blir ikke enig med meg selv om hvordan den skal kobles????

Modellen heter Power One HC5-6/OVP-A

5v output, 6 amp

Dette høres vel fornuftig ut til squeezeboxen???? :dribble: Har lyst å teste om det faktisk stemmer at dynamikk mm skal bedres med en ordentlig powersupply. Denne strømforsyningen veier 2-3 kilo, og har 23.000 mikrofarad ladelytter så den skal nok være bedre enn den orginale, hehe

Noen som har snøring på hvordan jeg skal koble denne? Må jo lodde ledninger til de ulike polene, men skjønner ikke heeeeeeelt hvordan jeg skal koble nettstøpselkabelen på de 5 ulike loddepunktene i henhold til skjemaet bak på chassiet......

legger ved ett par bilder så kanskje noen kan forklare hvilke poler nettstøpsel skal loddes til, og hvilke poler strømledningen til squeezeboxen skal loddes på.

Håper noen skjønner hva jeg mener, beklager om det er keitete forklart.... 8)

Koblingsskjema for nettstøpsel

Hvilke kontakter skal jeg bruke ifølge dette skjemaet. 1&4 eller 2&3???? Eller misforstår jeg helt???

power1.jpg

Utgangskoblinger.

Skal jeg bare koble til +out og -out, eller +s og -s også???

power2.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En 'jumper' er en sammenkobling. Dvs du skal koble sammen 2 & 3. Så skal nettkabel til 1 & 4.

På det nederste bildet ser du at +OUT og +S er koblet sammen med en jumper, og tilsvarende på minus.

'S' står for Sense, det er en inngang som måler spenningen. Hvis man har lange kabler så klipper man av jumper og kobler 4 ledninger, de kobles så sammen i andre enden. Det gjør at PSU kan måle spenningen i andre enden av kabelen, og dermed kompensere for spenningsfall i kabel.

Men dette trenger du ikke bry deg om. Bare la jumper være og koble deg til +OUT og -OUT.

Flytter denne til Elektronikk.

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

:thumbup: TAKK Hårek!!!!! :D

Det med jumper på nettdelen hadde jeg resonnert meg frem til i senga før jeg sovnet, hehe. Men veldig godt at du bekreftet mistanken min ;)

Det med "Sense-jumper" hadde jeg aldri skjønt, så takker og bukker dypt og inderlig. Hurra for dette geniale forumet.

PS: var ikke 110% skråsikker på hvilken kategori emnet passet best under, takk for flytting

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...