Gå til innhold

Gaming Laptop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs hva du mener med "klare". Hvis du mener Crysis på skjermens oppløsning og med Very High grafikkdetaljer, så er svaret nei. Det vil bli veeeldig hakkete og tregt. Tror du kan glemme High også. Medium vil gå fint.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

5850 skal vel klare Crysis på high med avg. 40 fps, burde være ganske bra det.

Envy 17 har hatt endel problemer med varme, men det er muligens løst i en andre revisjon av laptopen. Men om dette er en rev 2 vites ikke. Forøvrig er det få/ingen laptoper som kan matche denne på byggekvalitet/ytelse vs pris. Så fort jeg finner ute av varmeproblematikken vil jeg bestille en selv tror jeg.

Kan lese selv her; http://forum.notebookreview.com/hp-owners-lounge-forum/484905-official-hp-envy-17-owners-lounge-220.html

Lenke til kommentar

5850 skal vel klare Crysis på high med avg. 40 fps, burde være ganske bra det.

Ikke i skjermens oppløsning 1600 x 900. Men kjører man lav nok oppløsning, så vil det jo kjøres brukbart, selvfølgelig.

Det skal også nevnes at Crysis faktisk oppleves som temmelig spillbart selv med gjennomsnittlig fps nede på 20-tallet. Mitt kort kjører den innebygde benchmark'en med gj.snitt 27 fps i 1920 x 1200 oppløsning på High, uten noen oc av kortet, og var de innstillingene jeg spillte gjennom Crysis på - og det gikk fint det. En lett oc'ing ga meg 32 fps, og da er man fornøyd, med Crysis på en bærbar.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Tenker ikke å kjøre Crysis på fullt nei, men at jeg kan ha det på ca. medium uten at det går tregt og lagger.

Pc'n skal brukes til litt gaming og endel "allround". Trenger ikke å ha det beste som er på markedet. Virker som jeg får en ganske grei pc her, så da tenker jeg at det muligens blir denne.

Lenke til kommentar

Det virker som en bra maskin til "riktig" pris dette her ... men som nevnt over, det er rapportert om problemer - i likhet med de nye Sony Vaio'ene. Det blir gjerne sånn, når man forsøker å putte inn høy ytelse i en tynn boks. Bare ha det i bakhodet, og ikke bruk maskinen oppå dyna :whistle:

Lenke til kommentar

5850 med DDR5 er vel det nest kraftigste grafikkort på markedet nå etter 5870, ca 10% clocket ned men samme GPU.

For de som vil ha maks ytelse for under 10k med 40nm GPU og 45nm CPU er det vel så vidt jeg vet bare 2 altenativer per i dag i Norge. HP Envy 17 og MSI GX640/740. HP er glovarm og har en del produksjonsfeil, MSI har også varmeproblemer i tillegg til mye støy(og glorete design).

Envy har det meste bra CPU, kjempebra GPU, nydelig design(IMO) og en gunstig pris. Men varmeproblemene er voldsomme GPU kan nå 105 grader, luften ut av vifte ventilen er skoldene varm og der man hviler hånden blir 45 grader. Kan man leve med de prblemene så har man en bra maskin, men den må nok stå på en laptopkjøler for å være brukbar.

Lenke til kommentar

5850 med DDR5 er vel det nest kraftigste grafikkort på markedet nå etter 5870, ca 10% clocket ned men samme GPU.

Det stemmer nok ikke helt. For det første er - i øyeblikket - HD 5870 det nest kraftigste kortet, etter GTX 480M. For det andre er 5850 nok noe svakere enn du antyder - det vil plassere seg et sted mellom GTX 260M og GTX 280/285M, med GDDR5 minne. Med GDDR3 minne vil det ramle betraktelig nedover på lista igjen.

Lenke til kommentar

stemmer ikke helt det heller thomit. 5970 er det kraftigste kortet for øyeblikket. Og hvis frekvensen på GPUen er høy kan det yte veldig bra med GDDR3 og ;)

Men dette blir flisespikkeri. Det er veldig godt kort for en laptop. :)

Lenke til kommentar

Du har jo et hakke bedre modell. Den har 6GB ram. Quad core (i7 720QM / 1.6 GHz). Ultra bright view og Full HD resolution. pluss minus noen småting.

Om det er verdt de 2000 ekstra kronene, kommer nok an på behov. Men høyere skjermoppløsnng krever også bedre innmat.

EDIT: Fant den til nesten 10.800 på amentio

Endret av ZepukkU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...