H-Frame Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Hei! Driver å tar lappen og er snart ferdig nå, men i ferien uten kjøretimer vil jeg da øvelseskjøre litt mer med pappa slik at jeg holder det ved like. Har alltid kjørt med rød L (med magnet på) som er påbudt under øvelseskjøring (og ekstra speil til ledsager). Pleide å øvelseskjøre i Audi A4 (2009 modell tror jeg) og det gikk helt fint med tanke på å feste L'en på bakluka. Nå har vi skifta til en Audi Q5, og der vil ikke L'en sitte i det hele tatt, bakluka er ikke svakt magnetisk en gang... mens på siden av bilen sitter den helt greit, det er kun bakluka den ikke vil sitte på. Bakruta er også mørk, så det er vanskelig å se L'en gjennom den dersom jeg setter den på innsiden, selv om den står aldri så tett mot ruta. Må jeg rett og slett klistre driten fast for å kunne øvelseskjøre nå? Noen som har noen lyse idéer? Takk for svar Lenke til kommentar
Runar Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Har du prøvd med en helt ny magnet-L, eventuelt vasket den gamle? Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Er ikke noe galt med L'en, den sitter som støpt på sidene som sagt, er bare på bakluka, som jeg antar er laget av aluminium, at den ikke vil sitte. Det spørsmålet burde være er egentlig om det finnes en L med sugekopper eller noe i den duren på? er så drit å holde på å tape greiene fast hver gang jeg skal kjøre. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Hva med å feste L'en utenpå bakvinduet, og sett magneter på innsiden? Kan funke, hvis du får tak i 4 kjøleskapsmagneter som du snur:) Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Du kan skrive ut en L fra siden til statens vegvesen og teipe den på utsiden av ruta hver gang du skal øvelseskjøre Jeg pleide å kjøre uten L, opplevde færre farlige situasjoner da, mange folk tåler ikke å ligge bak en bil som har den L-en. Selv om jeg holdt fartsgrensa og vel så det så skulle folk kjøre forbi. Endret 4. juli 2010 av Gryterett Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 (endret) Takker for alle svar. Gikk ikke med magnet gjennom ruta heller, magneten på L-skiltene er veldig svak. Hørtes ut som et veldig tåpelig problem i utgangspunktet, men tenkte bare å høre om det var noe spesielt man kunne bruke liksom, ekke så praktisk med papir L når det regner så mye som her heller Løsningen ble en L med en slags type plastfilm bakpå som man kan feste på ruta, denne kan visst brukes ganske lenge før den svikter men kjøpte nå 2 stk slik at jeg har. De ble kjøpt på en bilrekvisita butikk dersom andre skulle ha brukt for. Synes mange blir riktig så aggressive med en gang de ser L'en jeg og gryterett, har vel oppkjøring om ikke så alt for lenge, men er litt kø for å få oppkjøring her, så kjører med L for å være på riktig side av loven i alle fall. Så får de som kjører forbi meg i 80 i 50 sonen ta boten sin heller Endret 5. juli 2010 av Kandalf Lenke til kommentar
DiNozzo Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Takker for alle svar. Gikk ikke med magnet gjennom ruta heller, magneten på L-skiltene er veldig svak. Hørtes ut som et veldig tåpelig problem i utgangspunktet, men tenkte bare å høre om det var noe spesielt man kunne bruke liksom, ekke så praktisk med papir L når det regner så mye som her heller Løsningen ble en L med en slags type plastfilm bakpå som man kan feste på ruta, denne kan visst brukes ganske lenge før den svikter men kjøpte nå 2 stk slik at jeg har. De ble kjøpt på en bilrekvisita butikk dersom andre skulle ha brukt for. Synes mange blir riktig så aggressive med en gang de ser L'en jeg og gryterett, har vel oppkjøring om ikke så alt for lenge, men er litt kø for å få oppkjøring her, så kjører med L for å være på riktig side av loven i alle fall. Så får de som kjører forbi meg i 80 i 50 sonen ta boten sin heller Hørtes smart ut! -------------------------- Jeg har bare øvelseskjørt i et halvt år, men skjønner hva dere mener med at folk skal forbi med en gang du har en L i bakruta. Jeg holder 80 slik som fartsgrensen er, men allikevel skal de forbi.. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Jeg har bare øvelseskjørt i et halvt år, men skjønner hva dere mener med at folk skal forbi med en gang du har en L i bakruta. Jeg holder 80 slik som fartsgrensen er, men allikevel skal de forbi.. Jeg vil ikke starte en diskusjon rundt dette i denne tråden, men nevner det siden du "spør": Du er sikkert klar over at speedometeret ikke viser reell hastighet? Jeg testet mitt speedometer i dag, og det viste litt over 90 km/t mens jeg egentlig kjørte i 85 km/t. Dette er likevel ingen unnskyldning for å ikke ta hensyn til de som øvelseskjører. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Jeg har bare øvelseskjørt i et halvt år, men skjønner hva dere mener med at folk skal forbi med en gang du har en L i bakruta. Jeg holder 80 slik som fartsgrensen er, men allikevel skal de forbi.. Jeg vil ikke starte en diskusjon rundt dette i denne tråden, men nevner det siden du "spør": Du er sikkert klar over at speedometeret ikke viser reell hastighet? Jeg testet mitt speedometer i dag, og det viste litt over 90 km/t mens jeg egentlig kjørte i 85 km/t. Dette er likevel ingen unnskyldning for å ikke ta hensyn til de som øvelseskjører. Dette er en sannhet med modifikasjoner. Du har rett i at fra fabrikk så viser de fleste biler litt høyere hastighet enn hva som er reelt, men det skal ikke mer til enn å bytte til en annen dekkdimensjon enn original så kan det fort forandre seg. Letteste måten å finne ut om bilen viser feil er å bruke GPS eller å kjøre igjennom en av de fartsmålerne som viser hastigheten din. Lenke til kommentar
307sw02 Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Takk for tipset om at L-skiltene med plastfilm enda er i salg. Har lett etter dem, men bare funnet magnet-versjonen, som ofte har noen svakheter når det kommer til å sitte fast på bilen. Kan jeg spørre hvilken butikk du kjøpte dem i? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå