Icedragon520 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Hei, er en gutt på 20år, 180 høy og 80kg. Var i militæret i 2uker i januar og dimmet for det var ikke noe for meg. FØR jeg dro inn i militæret veide jeg vel ca 75kg og hadde en utrolig forbrenning, trente kun kickboksing 2 ganger i uken. ETTER jeg kom hjem fra militæret sluttet jeg på kickboksing pga jeg ikke fikk vært med på det for at jeg egentlig skulle være i militæret 1år. Nå har jeg begynt å trene på treningssenter igjen, men jeg har lagt på meg og er oppe i 80kg, begynner å få mage(noe jeg ikke hadde før militæret, flat mage). Kan den treningen i militæret ha gjort så jeg har fått mindre forbrenning? Jeg røykte også før jeg dro inn i militæret, men klarte å slutte der. Kan det ha noe med saken å gjøre? Endret 3. juli 2010 av Icedragon520 Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Tviler på det har noe med militæret å gjøre. At du sluttet å røyke høres ut som "synderen". Fra lommelegen: Røykeslutt kan medføre en vektøkning i gjennomsnitt på 3 Kg, selv om man ikke spiser mer. Dette skyldes at røyking har en viss stimulerende effekt på fettforbrenningen. Det er opplagt imidlertid at det er flere tusen ganger sunnere å ikke røyke enn å ha 3 kilos overvekt. Det er jo slik at noen folk som slutter å røyke putter noe i munnen i stedet for røyken. Nesten ubevisst øker kaloriinntaket. Et annet alternativ kan være lavt stoffskifte, men ikke nødvendigvis. Om du har flere symptomer som trøtthet, slapphet, fryser lett, treg mage, tørr hud, tørt hår, økt søvnbehov vill jeg fått meg en time hos legen. Endret 3. juli 2010 av Ekinorak Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Var i militæret i 2uker i januar og dimmet for det var ikke noe for meg. Endret 5. juli 2010 av benchmeister Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Er det slik at man bare kan spippe militæret om det blir kjedelig? Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Ja, bare å sutre og klage nok så blir man sendt hjem. (Vond rygg, vonde knær, slitsomt,orker ikke etc.) Men pass på å kjøre på rett fra begynnelsen av, for det blir verre å slippe jo lenger du har vært der. Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Tviler på det har noe med militæret å gjøre. At du sluttet å røyke høres ut som "synderen". Fra lommelegen: Røykeslutt kan medføre en vektøkning i gjennomsnitt på 3 Kg, selv om man ikke spiser mer. Dette skyldes at røyking har en viss stimulerende effekt på fettforbrenningen. Det er opplagt imidlertid at det er flere tusen ganger sunnere å ikke røyke enn å ha 3 kilos overvekt. Det er jo slik at noen folk som slutter å røyke putter noe i munnen i stedet for røyken. Nesten ubevisst øker kaloriinntaket. Et annet alternativ kan være lavt stoffskifte, men ikke nødvendigvis. Om du har flere symptomer som trøtthet, slapphet, fryser lett, treg mage, tørr hud, tørt hår, økt søvnbehov vill jeg fått meg en time hos legen. Takk for et seriøst svar er ikke mer slapp eller noe sånn så er nok røken Dere andre som er useriøse her: hold dere på topic. Hadde min grunn til å dimme. Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Endret 5. juli 2010 av benchmeister Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Nå ser jeg ingen grunn til å være spydig her i tråden Benchmeister, så vennligst moderer innleggene dine. Du har ingen forutsettning for å vite hva trådstarter sin grunn til at han dimmet var og svarene dine er direkte personangrep. Anbefaler deg derfor å rydde opp i det du har postet og sørge for at du avstår fra slike svar i fremtiden. Mvh Malvado. Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Du har ingen forutsetting for å vite hva trådstarter sin grunn til at han dimmet var. Dersom jeg kan anta at han ikke lyver, så vil jeg påstå at jeg har en viss forutsetting til å vite det jo ... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Uansett så blir dette rene spekulasjoner og fører ikke til en saklig diskusjon. Derimot er nok mange enige med deg om at mange unge "sniker seg unna" ved å syte og klage unødvendig , men det er viktig å innse at dette betyr langt ifra at alle gjør det og at en del har en mer en gyldig grunn for å ikke fullføre tjenesten. Når jeg selv var inne til tjeneste var det en kar som sleit veldig, befalet trodde ikke på ham og vurderte ham som en slask, konsekvensene av befalets elendige vurdering var et selvmordsforsøk som i alle fall sørget for at rekrutten fikk profesjonell hjelp og ble dimmet fortere en noen kunne si givakt! Mange av karene rundt ham kunne ikke helt forstå dette, men psykiske problemer er som regel vanskelige å oppdage, det er også andre sykdommer som kan være at personen har uten at det vises utvendig. Takker uansett for at du har ryddet opp og jeg antar at du er litt mer varsom i fremtiden ^_^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå